aangroeien haar na chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

aangroeien haar na chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:08

Ik heb mijn merrie 24 december laten chippen samen met nog 2 andere merries op stal. De da heeft met een scheermesje van de hals wat haar weggeschoren. Bij de 2 andere merries is het haar al bijna weer terug terwijl mijn merrie nog net zo kaal is als toen het geschoren werd, Verward das dus al ruim een maand geleden! Komt hier nog wel haar op???!!! Je zou toch zeggen dat het gewoon zou moeten aangroeien maar ik zie maar geen haar komen......

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:10

ja hoor het groeit weer aan. bij het ene paard wat sneller als bij de ander. het paard van een vriendin van mij is 3 maand terug gechipt en daar is het haar nu net begonnen met groeien

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:28

mijn klaske is euhm.. ook al een poosje geleden gechipt... (exacte datum weet ik niet meer uit t hoofd) en dat haar is ook nog niet helemaal terug... was eind vorig jaar ergens..

goh.. wanneer was dat ook al weer??? maar t komt terug hoor.. zeker weten!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:31

ik begon er echt een hard hoofd in te krijgen want er zit echt nog 0,0 haar op en dat na een maand! Ik was al bang dat ik voor de rest van mijn leven opgescheept zat met een paard met een vierkantje uit haar hals.....maar waarom duurt dat in hemelsnaam zolang? Met een wondje zit er redelijk snel altijd weer haar op.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:33

Het haar komt wel weer terug hoor... ik denk dat het voor jouw paard, gewoon nog een tijdje wachten is...

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:57

Ik heb ook zo'n paard met langzame haargroei! Iets wat geschoren is blijft inderdaad bij hem ook veel langer kaal dan bij andere paarden. Bij hem duurt het soms wel tot de wisseling van zijn vacht totdat het haar weer teruggroeit.
Maak je dus niet druk als het niet zo snel gaat, het komt echt wel weer terug over een poosje.

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 08:38

Ik zit met hetzelfde "probleem", begon me ook al zorgen te maken maar alles schijnt goed te komen Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 08:44

Nog even en dan komt de zomervacht weer,
geen zorgen het groeit echt weer aan.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:14

hmm dus ik hoef me nog geen zorgen te maken, bij de mijne is het nog maar 1,5 week geleden gebeurd.
vanochtent heb ik weer zitten loeren, maar nog geen haartje te bekennen.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:17

naa dat is spooky, open net de afdeling medisch om dezelfde vraag neer te gaan zetten! Tal is ook begin december gechipt en zo kaal als een pasgeboren baby! Haha!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:53

das makkelijk dan dus... en duidelijk lijkt mij Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:51

Die van mij heeft -tig geschoren plekken omdat hij nogal wat medische behandelingen heeft gehad de laatste maanden: dit soort dingen blijven bij mijn paard altijd kaal totdat hij zijn zomervacht krijgt. Don't worry dus!!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:58

De groei van het haar is per paard sterk verschillend. Bij het chippen van de een, duurde het wel 5 maanden, totdat het plekje niet meer te zien was en bij de ander, was het binnen een maand weg. Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen, dat de laatste maar een heel klein plekje had.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 19:11

Die van mij heeft ondanks haar deken op haar hals toch best veel haar, dus het vierkantje lijkt ook nog eens groter doordat je nu zegmaar 3-D effect krijgt. De andere 2 merries die ook gechipt zijn hebben geen dikke vacht dus daar zag je het zowieso minder bij. Maar elke dag hoop ik een haartje meer te vinden, maar nee hoor, hardstikke kaal!

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:45

Die van mij heeft ook sins twee weken een chip gekregen....gelukkig komt daar nu weer kleine stoppeltjes op terug! *LOL*
Maar uuuhhh over scheren gesproken, Scheve mond ik zoek nog iemand die mijn paard zijn benen kan scheren. Iemand die ervaring heeft met jonge paarden die dit toch wel erg eng vinden!!! Iemand??? Bloos
(beetje Off-topic maar omdat we het over scheren hadden dacht ik,.... aja.....kan het allicht even tussen neus en lippen vragen hier!!)
Toch? Scheve mond

groetjes, Primadonna Knipoog

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 20:59

PrimaDonna schreef:
Die van mij heeft ook sins twee weken een chip gekregen....gelukkig komt daar nu weer kleine stoppeltjes op terug! *LOL*
Maar uuuhhh over scheren gesproken, Scheve mond ik zoek nog iemand die mijn paard zijn benen kan scheren. Iemand die ervaring heeft met jonge paarden die dit toch wel erg eng vinden!!! Iemand??? Bloos
(beetje Off-topic maar omdat we het over scheren hadden dacht ik,.... aja.....kan het allicht even tussen neus en lippen vragen hier!!)
Toch? Scheve mond

groetjes, Primadonna Knipoog

nee, sorry. Heb laatst geoefend op mijn vriend want ik zal denk ik volgende winter mijn merrie moeten gaan scheren, en ja....je kan natuurlijk niet met een paard rijden dat niet mooi geschoren is. Knipoog Dus heb ik op mijn vriend geoefend, resultaat: *LOL* *LOL* Nagelbijten / Gniffelen Ik mag het nooit meer doen! Bloos

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:41

Bij Miro was de plek pas ver in de zomer helemaal weg, na een maand kwam er iets haar op maar pas toen zijn wintervacht eraf was en zomervacht terug kwam verdween het vierkantje Bloos!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 22:52

ja .. bij het ene paard gaat het sneller dan bij het andere paard duss nog gewoon ff geduld hebben..