diaree/gewoone mest veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

diaree/gewoone mest veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:09

mijn veulen van ruim 9 maanden heeft last van diaree sinds een dag of 2/3,maar er liggen ook normale drollen in de box.
ze heeft zondag een paar uur op het land gestaan,kan het daardoor komen of kan het zijn van de kuil die ze krijgt?(dit krijgt ze al wel een tijd)
verder krijgt ze nog 2 keer 1 vierde basisbrok.(veulenbrok lust ze ineens niet meer).

haar billen,straart en benen zitten helemaal onder de drap.
ik hoorde iets van beschuit geven of iets met een N dat je bij de drogist kunt kopen voor mensen.dat zijn zwarte pillen in een koker tegen diaree bij mensen.

maar goed,iemand een idee of een middel weet er tegen?morgen zal ik haar temperatuur eens opnemen(helemaal vergeten).ze is nog wel heel fit en drinkt goed.

moet ik nu de da al laten komen?

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 22:20

het is een welsh a merrietje,ja ze is goed ontwormd daar kan t niet aan liggen denk.kan het niet van ineens gras zijn?

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 13:33

ze krijgt s avonds kuil,hooi is niet aanwezig nu bij ons.ik denk idd ook dat het echt door het land/gras komt.die medicijnen heten norit,ik zal zo mijn da even bellen om te vragen of ik dat mag geven,of dat hij iets anders heeft.

ik heb net haar kontje en staart maar even gewassen,want dat zag er echt niet lekker fris uit.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 15:06

dan zou ze alleen maar een halve kilo bix per dag krijgen,als ik zou stoppen met kuil,want hooi is er niet.werkt kuil laxerend dan,want ze eet dat al een paar maanden.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 16:32

nou ze krijg genoeg bix denk,het word maar een a ponytje en ze heeft al best een buikie.

maar ik heb net de da gesproken en ze moet hooi met een handje bix,eigenlijk liever helemaal geen bix,maar ik vind dat ze dat toch wel nodig heeft.dan moet de diaree maandag al een stuk minder zijn.en ik mocht geen norit gebruiken,dus blij dat ik even geld heb.

bedankt voor de reacties en ik hoop dat ze er snel vanaf is. Lachen

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 23:30

ja de diaree is idd wel groenig,de drollen zijn dat integenstelling weer niet.
maar ze is nog heel erg actief en drinkt genoeg,hopelijk gaat het snel weer beter.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 09:13

het is gelukkig over en ze krijgt nu hooi en een klein beetje kuil en haar bix. Haha!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 15:18

ja het gaat nu goed,zondag heeft een ruim uur op het land gestaan en wil dit zo opbouwen,maar helaas mogen ze er voorlopig niet meer op doordat ze door het lint gaan omdat ze door de dikke vacht de stroom niet meer voelen....ze liepen op het erf van de week!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, lissssan, manonutjuh, pony33 en 90 bezoekers