Hoe cribox zachter krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Hoe cribox zachter krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:07

Tja voor de veulens is het nog niet nodig. Maar de enters hangen ook al bij elkaar in de manen. Nu is de Cribox keihard! Iemand een tip om het zacht te krijgen? Of een ander goed antibijtmiddel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:14

even in de magnetron misschien?
Die smeersels worden vaak zachter als je ze verwarmd.

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:15

Ik gebruik een anti-bijtmiddel van sectolin en het is een sprayvorm dus lekker handig. sinds ik het gebruik bijt mijn jaarling toch ni meer aan de staart. Hertshoornolie schijnt ook heel goed te zijn.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:59

cribbox wordt wel een vies zooitje als je dit in manen/staart gaat doen.
ik kreeg als tip van de dierenarts om midalgan in z'n manen/staart te spuiten. wordt gewoon verkocht bij de drogist. het is spul voor spierpijn bij mensen. je hebt het in verschillende versies. ik heb de extra hete versie. dit spul kan gewoon bij paarden gebruikt worden. de producent va dit spul produceert ook (genees) middelen voor paarden. busje kost rond de €5,-. midalgan werkt hetzelfde als cribbox. zodra ze het in hun mond nemen, krijgen ze een brandend gevoel. heb het zelf geproeft. Schijnheilig *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:05

Jippie schreef:
even in de magnetron misschien?
Die smeersels worden vaak zachter als je ze verwarmd.


Deden we op de manege ook met cribox, en dat werkte super.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:36

getver Cribox op je paard smeren, heb je wel eens per ongeluk geproefd of gevoeld hoe vreselijk heet en sterk dat spul is????

Ik smeer het met een latex handschoen aan op de randjes van de box van mijn kribbebijter, dan was ik 10 x m'n handen en als ik dan perongeluk m'n vinger bij m'n oog houd, heb ik een heel dik oog, zo goor is dat spul!

Mijn paard vreet ook aan dekens van andere paarden buiten en voor de eigenaren van die dekens heb ik nu een anti-bijtspray neergezet, daarmee sprayen ze hun dekens en staart/manen van hun paard in en dan blijft die van mij eraf, werkt stukken beter dan Cribox.
Anti-bijtspray is verkrijgbaar bij de ruitersportzaak.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:37

Je hebt ook vloeibare Cribox te koop. Is wit en is perfect te gebruiken voor op de manen, staart of deken.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 23:12

Er is volgens mij niet zoveel op tegen om cribox bv in de staart te smeren, je moet het natuurlijk niet op de huid smeren! Ik vind het nog steeds een prima middel (gebruik het overigens vooral voor de bescherming van hout) en heb het gewoon in een hoekje in de keuken staan - altijd warm en klaar voor gebruik daardoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:48

Ik vind Cribox juist heel prettig voor jonge paarden, die lopen er toch als halfwilden bij dus dat het goor en viezig wordt maakt dan neit uit.
Het blijft tenminste wèl lang zitten, veel langer als die vloeibare goedjes.

Ik zet het altijd in een bak heet water, na een paar minuten is het net zachte boter.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:13

Citaat:
Ik zet het altijd in een bak heet water, na een paar minuten is het net zachte boter.


Precies, dat wou ik ook zeggen.....
Bij de PD hebben ze ook van die spuitbussen om te voorkomen dat ze ergens aan bijten. Heb deze zomer bij mijn paard dat in zijn manen gespoten en ik was deze week aan het vlechten, ik rook het nog! Scheve mond

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:01

Ja dat met het hete water is super Haha! Ik vind cribox overigens geen fijn middel, Miro vrat in zijn vorige stal de wanden op (ja meneertje kreeg het voor elkaar om in een vlakke gladde houten plaat een gat te bijten Tong uitsteken) maar met cribox hingen de vellen aan zijn neus en hij vrat gewoon door Bloos!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:08

Ik heb Morrie in een week van het kribbebijten genezen met Cribox, heb zelf 3 slapeloze nachten gehad en ontsoken ogen, want is enorme zooi. Ondanks dat ik het met een handschoen aan aanbracht en daarna tig keer mijn handen heb gewassen.

Ik heb nu voor mijn stalgenoten een spuitflacon met anti-bijt neergezet om hun dekens te beschermen tegen de tanden van mijn paard (dat overigens helemaal onderaan de rangorde staat Verward ), dus geen spuitbus met drijfgas (die voor varkens stinkt heel erg), maar gewoon een fles met een spuitje erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:09

Ik zet het gewoon in de magenetron, het wordt dan compleet vloeibaar.
Vervolgens smeer ik het met een kwast op de stalwanden.
Als we veulens hebben spuit ik de vloeibare variant in de staarten, dat is wat minder smerig/plakkerig.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:24

Toen een veulen bij de moeder aan de staart begon te knabbelen hebben we die ingesmeerd met vleesjus Vingers aflikken . Die bleef er gelijk van af. Helaas werkt het niet bij alle paarden hoorde ik later (hoewel de meesten wel vegetariër zijn)... Haha! Het bleef in ieder geval goed en lang zitten, ook met regenen. OK dan!