welke kliniek???HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:55

Hoi !

Mijn twee en half jarige merrie heeft ook 'last' van een knie die steeds op slot schiet. Ik ben pas bij R. van Wessum in Nederhorst den Berg geweest om een foto te laten maken van haar knie. Die bleek gelukkig in orde. Het probleem schijnt vaker voor te komen bij jonge paarden.

Mijn merrie staat nou op spatbeslag. Dat geeft hetzelfde effect als binnendoor bekappen, maar dan langduriger.
Straks moet ik inderdaad gaan trainen om de spieren sterker te krijgen, o.a. door haar over balkjes te laten lopen.

Het doorsnijden van één van de banden is iets wat je pas al laatste redmiddel moet gebruiken. De knie wordt er namelijk instabiel door. Echt fanatiek sporten lijkt me dan niet meer mogelijk.
Het inspuiten van de spieren rond het gewricht heb ik vaker van gehoord.

Probeer het eerst met bekappen/beslaan en trainen en ga daarna pas tot rigoreuzere(?) maatregelen over!!!
Inderdaad een beetje kortzichtig van je eigen dierenarts om meteen over snijden te beginnen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paintje op 2001-11-08 13:56 ]</font>



Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 10:13

Hoi Zep,

ik weet dat het spatbeslag de problemen niet op lost. Om te voorkomen dat de knie op slot blijft slaan/staan, moet ik er voor zorgen dat de spieren en banden om het gewricht heen beter getraind worden. Dat kan ik echter pas gaan doen als de boel een beetje tot rust gekomen is. Daar zorgt het spatbeslag en de twee weken stappen op harde bodem voor. Daarna gaan we weer zachtjes aan aan het werk.

Ik probeer alleen maar aan te geven dat er zat andere methodes zijn die je eerst uit kan proberen vóórdat je meteen aan het doorsnijden van een knieband gaat denken.

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 12:56

Citaat:
Op 2001-11-15 09:48, schreef greetje:
elkaar te houden.Zep heeft het bij het rechte eind. het is een lapmiddel en de kans op genezing is nihil.

Er geneest ook niks van. Maar doordat de knie al een paar keer op slot gezeten heeft, heb je kans dat één van de banden een beetje is uitgerekt. Door haar op spatbeslag tezetten, krijgt die band nu wat rust.

Citaat:
hooggeplaatste overhoef geconstateerd. Maar wat te doen als je zo'n beestje al hebt gekocht. In de

Ik heb Bo gekocht toen ze één jaar oud was, toen had ze nog nergens last van. Ik zag het pas voor het eerst toen ze twee jaar oud was. Knie op slot is iets wat wel vaker voorkomt bij jonge paarden en heeft ook met de groei te maken. Bo der kont is van de zomer weer flink omhoog geschoten en waarschijnlijk hebben haar spieren dat niet helemaal bij kunnen houden. De kans is groot dat ze hier gewoon overheen groeit.

Astrid, ik heb Bo begin van dit jaar na laten nakijken door een osteopaat. Hij vond toen wel iets in haar rug en dat heeft hij los gemaakt. Heb je nog meer suggesties voor oefeningen behalve stappen en balkjes lopen?

Groetjes,
Saskia & Bo Lovers

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 15:13

Is dat inspuiten dan om (tijdelijk) de ruimte op te vullen, zodat de knieband strakker komt te staan? Na verloop van tijd corrigeert het zichzelf dan doordat het paard verder groeit of iets dergelijks??
Verward

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 15:48

Aha!
Ik weet in de buurt een broertje van Bo te staan. Ik zal eens navragen of die hier wel eens last van heeft gehad.

Off topic: Ik ben even op je pagina gaan kijken Greetje, erg leuke paardjes. Vooral die James Bont!
Ik ben dol op vlekkies, vooral mijn vlekkeloze!!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:49

Phoe, ben jij en vooral je paardje er even goed vanaf gekomen Dionne! Frusty

Veel succes en ook veel geduld toegewenst.
Lachen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:51

Petra,

hoe oud is jouw paardje?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Paintje op 2001-11-26 13:52 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers