Tandarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:27

Hoi bokkers!

Ik wil binnenkort een tandarts laten komen bij mijn paard, gewoon voor reguliere controle. Weten jullie wat je hier ongeveer voor betaalt (ik heb bedragen van € 65 horen noemen, maar ook van € 35....).

Verder heb ik van iemand het telefoonnummer van een tandarts gekregen die Ruigrok heet, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt OK dan!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:22

De naam Ruigrok zegt mij niets. Zelf heb ik altijd de Tandenfee. Leuke jonge meid, die echt op een superfijne manier met je paardje omgaat. Ze legt alles wat ze doet of gaat doen hartstikke goed uit en geen vraag is er 1 teveel. En het belangrijkste, ze is echt goed in haar werk.
De gebits controle is gratis, je betaald dan alleen voorrij kosten(rond de 15 euro). Als er wat moet gebeuren, of dat nu alleen vijlen is of iets veel uitgebreiders, dan betaal je rond de 50 euro.
Ik woon in Zaanstad, dus ik weet zeker dat ze bij jou ook komt.
Kijk anders eens op haar site, daar staat ook haar telefoonnr.
www.detandenfee.nl

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 22:58

Dank je wel! Ik ga op haar site kijken.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:14

Er zijn pas geleden een aantal topics over tandartsprijzen geweest. Gebruik even de zoekmachine.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:29

Ik heb altijd ruygrok en ben er tevreden over. Hij is alleen nog weleens wat slecht in terugbellen als je zijn voicemail inspreekt...

Prijzen weet ik niet, maar het valt mij ieder jaar weer mee Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:03

De tandenfee komt bij mij ook.
Ik sta in Assendelft, en ben heel tevreden over haar.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 19:15

Scum schreef:
Er zijn pas geleden een aantal topics over tandartsprijzen geweest. Gebruik even de zoekmachine.


Oeps... Bloos Ik kom niet zo vaak op Medisch..

Kiara en Gomir, dank voor jullie info !

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:17

Waarom laat je niet gewoon de Da komen? Is vaak goedkoper.. ik betaalde voor nakijken en vijlen zonder verdoving 37 euro (een paardentandarts mag niet verdoven als dat nodig is)

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:48

Dat hoorde ik ook, maar onze da doet het nog niet volledig (de praktijk is net de spullen ervoor aan het aanschaffen... wist je trouwens dat één zo'n mondklem € 1000,- kost >;) ). Dus vandaar dat ik toch maar voor een tandarts ga. Het schijnt trouwens wel zo te zijn dat sommige tandartsen wel een bevoegheid hebben te verdoven (zijn zeker eerst dierenarts geweest ofzo.. Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:03

Tip: kijk eens op http://www.equinedental.nl. Deze paardentandarts levert uitstekend werk af en kan ook nog eens heel erg goed met paarden overweg (ook met hele moeilijke paarden).

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 22:30

Dank je wel voor de tip! Ik vind het inderdaad wel belangrijk dat iemand een beetje rustig met paarden omgaat, mijn paardje kan nog wel eens in de stress schieten...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:26

Ik laat mijn veearts niet meer Miro's gebit doen. Heb ik de eerste keer wel laten doen maar hij had niet zo'n mondklem en ik moest dus Miro's tong vast houden en mijn hele hand/arm zat onder het bloed aangezien het verhemlte/tandvlees nogal geraakt was Scheve mond Sindsdien heb ik altijd Oosterboer uit Soest en die is OK dan! Hele rustige man (is de eerste keer 20 minuten bezig geweest om alleen al de mondklem in te doen Tong uitsteken aangezien Miro een beetje angstig is als je hem aan zijn mond zit ). Verdoven is 9 van de 10x niet nodig, paarden vinden het vaak wel fijn heb ik zo het id Knipoog