Oude wond aan achterbeen....irritatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Oude wond aan achterbeen....irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 14:51

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn paard eheft een litteken aan de binnenkant van der achterbeen op de hoogte van de koot. Er is een beetje wildvlees komen groeien en er zit een litteken. Nou heeft z hem waarschijnlijk een keertje met der ijzer of der been aangetikt waardoor dat litteken een beetje geirriteerd is geraakt. Ze loopt verder niet kreupel of iets maar ik wil dit wel graag voorkomen. Weten jullie misschien een of ander zalfje wat ik erop kan smeren? ik smeer er nu een beetje calendulanzalf op..
Verder stap ik nu ff een paar dagen en doe der springschoenen om..

Groetjes Ilona

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:02

nee zou er juist nix op doen want zo hou je het litteken zacht en dus snel geirriteerd, gewoon laten gaan, blijft het datn is het waarschijnlijk een fistel...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:42

Heb wel eens gehad dat een paard echt veel wildvleesgroei had (wond van 6 bij 6 cm), dit smeerde ik dagelijks in met calendulazalf - licht inmasseren. Uiteindelijk was het een plek ter grootte van een kleine gulden geworden en viel het niet meer op. Het wildvlees hoefde gelukkig niet weggehaald te worden.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 22:28

Okk.. dus calendulanzalf kan geen kwaad??

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:36

Calendula is goed daarvoor! Heeft bij gamble ook goed geholpen..

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:42

jeps, calendula! werkt heel goed Lachen

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 19:19

Ok...ik wilde vandaag wedstrijd rijden...helemaal klaargemaakt, losgereden... en ik kom de bak in waar ik me proef moet rijden en ik rijd de eerste bocht door en ja hoor mevrouw loopt op 3 benen te hinkele... weer aangetikt... ik bij de jury gekomen...je paard loopt kreupel... ik sde bak uit en ik mocht ut na 10 min nog een keer proberen.... want daarna liep ze weer ff goed... ik stap in de losrij bak en ze ging weer 2 keer op 3 benen lopen in 2 rondjes... dat ging dus niet goed... ik eraf gestapt en gezegd dat ik stopte... keek ik naar de litteken.. en ja hoor...open..
ik afgespoten en aacederm erop gespoten en daarna klei erop gesmeert... morgen komt de da kijken...
Ik dacht... misschien kan dat wildvlees iets verminderd worden.... heft iemand hier ervaring mee??

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:22

Oh, wat een onwijze stinkmodder!
Het is te hopen dat de da er wat meer aan kan doen zodat je er de volgende keer geen last meer van hebt.

veel succes ermee!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 18:33

Ok...de da is geweest... het is waarschijnlijk ontstoken. Ik heb ontstekingremmers gehad... hier moet ik 3 dagen mee doen. Ook heb ik Clindancutin gehad. Dit moet ik erop smeren. Als het goed is wordt het hiermee verminderd ( de pijn) als dit niet zo is... moeten we er een fototje van laten maken.. afwachten dus...

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:02

oeh.. het is te hopen dat ede ontstekkingsremmers aanslaan.. en de pijn straks over is!

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:38

Vervelend voor je en voor je paardje.
Mijn paard heeft onwaarschijnlijk erge mok gekregen toen een oud litteken openging en dat was nota bene midden in de zomer. Pas heel goed op met nattigheid. Clindacutin helpt daar overigens ook tegen.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 22:50

Ja, ik ben nu al 3 dagen aan het smeren en vandaag was het de laatste dag dat ik ontstekingremmers heb gegeven. Het gaat tot nu toe allemaal goed en ik mag er iig weer aankomen... Nou hopen dat ze hem niet weer opentikt anders denk ik toch dat het weggehaald moet worden...