Euthenasie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
James
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 11:41

Helaas moet ik mijn pony i.v.m. een chronische ziekte laten inslapen. Gelukkig kan het thuis.Heeft iemand ervaring hoe dit in zijn werk gaat ?

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:24

De dierenarts geeft hem eerst een soort narcose waardoor hij plat gaat liggen en geeft daarna de dodelijke injectie, hij merkt er dus verder niets van. Een nadeel van thuis in laten slapen is dat je wel een dood paard in de stal hebt liggen en dat hij aan de rand van de weg gebracht moet worden zodat de ophaalwagen erbij kan. Misschien is het prettiger om hem ergens anders te laten inslapen. Sterkte. Knipoog

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:27

Ik heb mijn paard drie jaar geleden moeten laten inslapen en heb het in een kliniek laten doen en dat ging heel vredig zoals hierboven beschreven maar kom ik opnieuw voor de keus dan laat ik het wel thuis doen in de eigen omgeving alleen voor jezelf is dat minder prettig maar ja op dat moment gaat het om het paard.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:49

Iemand van de rijvereniging is zelf dierenarts en heeft haar paard zelf de spuit gegeven. Ik moet er niet aan denken! Ze heeft dat in de wei gedaan, vlak bij het hek (was ook wat makkelijker met ophalen, dan hoef je je paard niet nogen heel eind te verslepen...)

Heel veel sterkte!

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 20:26

Ik heb mijn oude pony naar de dierenkliniek gebracht. Ik heb wel z'n vriendinnetje meegenomen in de trailer zodat hij die laatste trip niet alleen moest maken. In de kliniek hebben een stuk of 5 studentes hem meegenomen, ze waren heel erg lief tegen hem. Dat is ook het laatste beeld dat ik van hem heb.
Zijn vriendinnetje moest dan wel nog alleen terug maar ja, die had thuis nog andere vriendinnetjes.
Ik zag op tegen het "kadaver" dat nog een aantal dagen blijft liggen en dat blijkbaar ook met een grote grijptang in een wagen wordt gegooid, vandaar mijn keuze voor de dierenkliniek.

groetjes

Anja

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:45

mijn paard heb ik in de kliniek laten in slapen het was in het bos en heel vredig eerst kreeg hij een spuitje en werd suf daarna nogeen dat hij gaat liggen een dan de dodelijke in zn slagader daarnaa ben ik nog een half uur bij hem gebleven ik vond het fijn om er helemaal bij te blijfen Huilen