Ervaringen met inspuitingen Adequan (artrose)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Ervaringen met inspuitingen Adequan (artrose)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 16:47

Hoi,
mijn paard heeft 3 weken terug een injectie adequan gekregen. ze krijgt dit 2 x per jaar en tot nu toe ging het altijd goed, maar nu liep ze direct na de spuit kreupel (voor, dus niet in de artrosebenen achter..gek genoeg!!) en kreeg allemaal vochtbultjes op d'r pijpbeen links voor. Ze heeft ook flink geworsteld met de dierenarts , maar dan zou het stijfheid moeten zijn die na een paar dagen verdwijnt. Op dit moment loopt ze aan de hand goed, in stap en galop ook goed (1 lange zijde galop gedaan) maar in de draf (jog..we rijden western) heel onregelmatig en in de overgang naar stap ook heel onregelmatig. Niet kreupel, want ze zet het been gewoon neer!..De vochtbultjes komen en gaan..eerst gingen ze na het stappen weg, nu we weer iets meer doen komen ze soms terug na belasting (voornamelijk 1 uur stappen) en soms niet. De wijze van onregelmatig lopen duidt op artrose voor, maar het is zo toevallig dat het net de dag na de inspuiting gebeurt.Wat zijn jullie ervaringen met adequan?? Heb je zoiets al eens meegemaakt?
PS de da komt volgende week..ik heb uit mijn artroseervaring keurig 2 weekjes gestapt en even een keer gegaloppeerd en 2 x gedraafd..Aan de hand vertoont ze die onregelmatigheid voor niet..ook niet in de jog (voorzover je die aan de hand kunt nabootsen)..

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:59

aedquan spuit je inramusculair (spier) en doe je na elke drie dagen herhalen tot het doosje (7 ampullen) op zijn.... toch? zo doet onze da het tenminste..

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 19:36

Ik denk dat onze artrose niet ernstig genoeg is daarvoor..zij heeft een hyalonzuur injectie gehad in het gewricht (ca. 2 jaar terug) en daarna volgens onze DA om het half jaar injectie adequan..maar ik weet niet of ik nu niet voor niets zo veel betaal voor die injecties of dat ze zelfs kwaad kunnen of toch wel goed zijn???