koorts na enting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

koorts na enting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:00

Jolynn is gisteren ingeënt tegen rhino. Aan het einde van de dag was ze een beetje ongeïntresseerd maar heb ik er verder niet bij nagedacht,en vanmorgen had ze 39.3 C
Daar was ik niet zo blij mee.
Nu een uurtje geleden had ze 38.7 C. Dus de koorts was alweer iets gedaald.

Is het normaal dat ze na een rhino-enting zo hoge koorts krijgen??

De da zei wel dat ze wat klammig kon gaan voelen maar dat was niet erg, dit vind ik wel hoog hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:08

Ik zou voor de zekerheid toch nog maar een keer de DA bellen. 39,3 C 's morgens is best hoog.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:32

komt wel eens vaker voor, het paard word toch met de stoffen ingespoten...

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:51

het paard wordt volgens mij met levend, verzwakt virus ingespoten en gaat dus antistoffen aanmaken. volgens mij is verhoging wel normaal.
weet jij wat de normale temp van je paard is? dit verschilt nl ook per paard en kan bij de jouwe best wat ho0ger zijn

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:06

Mijn paard was ook vaak niet lekker na de rhino-entingen, schijnt vaker voor te komen.
Je kunt volgende keer vragen of ze een andere entstof kunnen gebruiken, dat kan wel eens schelen.

Ik zou wel even goed in de gaten houden of de koorts niet hoger wordt.

Sterkte!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 10:46

luxje schreef:
het paard wordt volgens mij met levend, verzwakt virus ingespoten en gaat dus antistoffen aanmaken. volgens mij is verhoging wel normaal.
weet jij wat de normale temp van je paard is? dit verschilt nl ook per paard en kan bij de jouwe best wat ho0ger zijn


Jolynn heeft inderdaad een vrij hoge lichaamstemperatuur, daarom heb ik niet gelijk de da gebeld.
Ze heeft een half jaar met een soort virus gelopen en in die tijd temperatuurde ik haar twee X per dag.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:13

Ik heb ne hengst deze zomer gekocht en heb hem ook 2 x moeten inhenten ( kwam van spanje) en hij is daar echt niet goed van geweest moet hem echt een week met rust laten...zo fel last ervan..en mijne ruin niets !

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:27

Mijn paard heeft eigenlijk altijd verhoging als hij is ingeënt. De eerste keer had ik voor de zekerheid de da even gebeld om te vragen of het normaal was en volgens hem was dat heel normaal. Bij hem is het de volgende dag ook altijd weer over.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:46

Dat is precies de reden waarom ik mijn drachtige merrie niet rhino heb ingeent! ze is nog nooit geent en het risico is dus te groot!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:02

Hoi, mijn QH merrie heeft altijd last van de entingen, ze krijgt een dikke borst al la dolly parton en heeft zelfs een keer in shock gestaan. Ongeacht de soort enting rhino of influenza tetanus, mijn DA zei dat het een reactie kan zijn op de stof waarin de enting verwerkt zit. We kunnen dat wel testen maar dat is vrij prijzig.
Tegenwoordig krijgt ze er een beetje (10 ml?) dexadrezon bij dat schijnt de heftige allergische reactie te onderdrukken. Nou heeft ze geen last meer van dr entingen. Het blijft natuurlijk troep wat je inspuit maar een shock is ook niet echt fijn en niet enten is ook niet echt een optie.