wat hebben jullie in je stalapotheek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 16:00

Hebben jullie bepaalde smeerseltjes en middeltjes altijd op voorraad? Of koop je alleen dat soort dingen op het moment dat je het nodig hebt?

Kortom wat is aan te raden om altijd op stal aanwezig te hebben? (wat betreft medische spullen)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 18:10

Ik heb altijd oogzalf, rozenwater, Isobetadine, Vaseline en uierzalf in mijn poetsbak zitten. Verder koop ik het altijd aan als mijn paard het echt nodig heeft!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 18:56

Waar gebruik je rozenwater voor Dorien?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:01

Rozenwater heeft een kalmerend effect op de ogen! Mijn paard heeft nog al makkelijk last van "lopende" en in de zomer van ontstoken ogen. Dus dan was ik eerst de ogen uit met een watje met wat rozenwater voor ik er oogzalf indoe!

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:19

ik koop dingen als het paard het nodig heeft. op de manege zelf is altijd van alles wat we mogen gebruiken.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 19:56

verbandspul,drukverband,schaar,leukoplast en een ehbo-voor-paarden boekje.verder wondspray,betadine shampoo en oplossing,goudsbloemzalf,laurierzalf,enne pleisters voor mezelf Knipoog
zinkzalf,mokzalf,vitaminenspuit en volgens mij vergeet ik nogal wat maar dit vind ik altijd wel belangrijk te hebben

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:25

Citaat:
Kortom wat is aan te raden om altijd op stal aanwezig te hebben? (wat betreft medische spullen)


Een goede koorts-thermometer!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 00:36

Pff, ik heb in de loop der jaren wel het een en ander verzameld.

Maar wat ik echt handig vind: de thermometer, Betadine wondspray, kruidenwondzalf, plakbandages, Animalintex, van die coolpacks die je kapot moet knijpen, klei, en zo kan ik dus nog wel even doorgaan. Een schaar, Leukoplast enz enz.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 00:52

Babypoeder, wondspray, verbandgaasjes, zalf en sedalin...

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 16:31

Betadine wondspray, aloë-vera zalf, steriele en onsteriele gazen, leukotape schaar,laurierzalf, mokzalf, enz.... en errug belangrijk een goede koorts thermometer!! Als ik een keer iets 'aparts' nodig heb haal ik het er bij

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 17:15

Nou, ik heb echt megaveel!

Traumeelgel, arnica, calendula, SRL-gellei, een coolpack, termosmeter, schaar, leukoplast, steriele gaasjes, paardenpleisters, tekentang, sedalin, vitaminestoot, betadine, acederm (spray en zalf), eyebright, mokzalf, egyptische zalf, vaseline, uierzalf, drukverband, een pak watten, levertraanolie, flexoplast, equiwrap, gamgee, een stethoscoop, Tea Tree zalf, Pezengel, en nog veel meer!

Ik heb een hele kist vol, maar ja, ik sta dan ook niet op een manege ofzo waar je ff wat kan lenen.

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 18:44

Wij hebben isobetadine,watjes, verband, gel voor koeling van de benen en vulcetan. Vulcetan kan ik jullie aanraden! Het is heel handig om op stal te hebben. Deze gel is voor open wondjes en grotere wonden heel geschikt en gemakkelijk om te gebuiken.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 19:53

Thermometer, schaar, betadinespray, betadinescrub, een rol gamgee en een rolletje plakbandage. Voor de 1e hulp heb je verder niets nodig en de andere spullen krijg je van de dierenarts als er iets is. Vork

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 00:07

Ik heb een EHBO koffer die ik bij de EHBO-cursus van de NHI heb gekocht.
Daar zit o.a. betadine scrub, betadine spray, verschillende soorten verband, coolpacks die je kapot moet knijpen, thermometer, schaar, sedalin, hoefzak en mes in.

Het is een heel compact, knal geel koffertje. Makkelijk mee te nemen en niet over het hoofd te zien.
Het is dan ook het eerste wat de auto in gaat als we met de trailer weg gaan.

Verder gebruik ik voor de pony's eigenlijk niets. Alleen heb ik altijd een pot uiercreme staan. Heel handig rond de ogen tegen vliegen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:53

Betadinezalf, tea tree olie, watten, gaasjes, knijp-coolpacks, klei, wondspray, hoef & zool, thermometer, equiwrap, uh...sedalin, laurierzalf, mokzalf maar dat is troep dus die kan ik net zo goed weggooien, vaseline, uh...

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:23

hai,

nou wat heb ik er allemaalin zitten:

- acederm
- thermometer en schaar
- lijst met belangrijke telefoonnummers
- antibiotica poeder (van de veearts)
- cooling gel
- uiercreme
- hoefzalf
- vliegenspray
- betadine scrub
- sedalin
- praam
- klei, hoef en zool en mokzalf
- laurierzalf
en nog heel veel meer troep....

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:33

omdat we zelf een manege hebben hebben wij een gehele apotheek:
*anti phlogistine (pijnstillende en zwellingstoppende werking door stoten of zware arbeid)
*ijsgel
*koolpack's
*uierzalf
*Amoricaine creme (behandeling voor kreupelheid)
*acederm (desinfecterend voor open wonden)
*Yellow cream (voor een sneller wondheling)
*betadine scrub(voor de mok)betadine shampoo
*jodium tinctuur(te gebruiken voor een injectie)
*sedalin (voor een gestressed paard)
*animalintex hoofpads(verbanden voor de hoeven met een genezende werking)
*wormenkuuren
*en bronchicaps

vele van deze middeltjes zoals hoofpads zitten normaal gesproken niet in onze appotheek die zijn er gekomen dd een paard het nodig had...nu zijn ze over en behooren nu tot de appotheek.
maar ja je kunt tochnooit alles opmaken.

als je zelf een eigen paardje hebt vin ik dingen zoals: uierzalf, betadine of acederm

maar ja ik heb nog niet alles opgenoemd maar dat zijn dingen die over het algemeen wel een zelfde werking hebben als ander middelen die hier boven staan (zoals foene griek egyptische zalf)

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 16:01

oogzalf,
acederm
uierzalf
heel oud zakje pijnstillers.
blauwtinctuur
iets tegen wildvlees

dat was het zo ongeveer wel Haha!