Conditie van paard weer opbouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:15

Donja had 2 jaar een luizenleventje gehad voordat ik haar kwam rijden. Ze werd in de lente en zomer regelmatig meegenomen op een buitenritje, maar dat was voornamelijk in stap omdat Henk niet kan rijden. Daarnaast werd ze de laatste maanden voordat ik kwam wel bijna dagelijks een tijd gelongeerd omdat ze veel te dik was, maar zonder bijzet.

Ik ben ook rustig aan begonnen. Ik ging 3x per week en deed veel in stap. Dat was trouwens midden in de snikhete zomervakantie, dus echt hard werken was sowieso niet te doen geweest. Ik heb erg veel figuren gereden, gezorgd dat ze lekker soepel werd en regelmatig een buitenritje gemaakt. Draven hebben we langzaam opgebouwd en ook galopperen deden we in het begin heel weinig, bijvoorbeeld een half rondje of een lange zijde. Ze krijgt steeds meer spieren en het gaat steeds beter! Helaas gaat het met mij fysiek niet zo goed, dus we doen het nu weer rustig aan... Scheve mond

[edit] naast die 3x per week door mij werd ze ook af en toe buiten gereden door Henk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers