Homeopatie bij peesbeschadiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Homeopatie bij peesbeschadiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 21:28

We hebben al van alles geprobeerd om onze merrie zo snel mogelijk te laten genezen van een peesbeschadiging.

We weten dat het zo maar een jaar kan duren en dat hebben we er ook best allemaal voor over.

Het vervelende alleen is dat ze niet meer te handhaven is met wandelen.
Ze staat al een hele tijd op "muisjes" maar inmiddels denderd ze ook daar dwars doorheen.

En ze moet toch wandelen voor het herstel en de doorbloeding, maar op dit moment richt het wandelen alleen maar meer schade aan omdat ze niet meer te houden is.

Nu hebben we via via via iemand gehoord dat er ook homeopatische middelen zijn om en een paard rustig te krijgen, maar ook middelen die een peesbeschadiging sneller helpen te genezen.

Ik zelf heb er geen ervaringen mee misschien jullie wel??

groetjes

Heureka

Berichten: 416
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:49

tsja je zou bachbloesem therapie kunnen proberen, maar of dat nu echt afdoende is. Ik weet wat je doormaakt want heb zelf ook een paard met peesprobleem gehad, trek er maar een jaartje voor uit. Wij hebben hem MSN zwavel (paardendrogist) bijgevoerd, het spul is vreslijk duur en of het nou echt geholpen heeft..... ook hebben wij de physiotherapeut erbij gehad met radiogolven en weet ik allemaal voor onzin mijn advies NIET DOEN zonde van je geld, als je wilt investeren kan je je paard het beste stallen bij een stal die een goede trainingsmolen heeft met een HARDE ondergrond, dan loop je zelf geen gevaar en kan je paard niet zo heel veel kanten op als hij gek doet. Nogmaals sterkte ermee

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:51

Nou, ik heb nu met mijn paard ervaring met homeopathie en het bevalt me perfect!!
Laat je vooral niet beinvloeden door mensen die zeggen dat het allemaal onzin is!!
Gewoon doen wat jij denkt dat het beste is!!

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:02

Heb je er misschien al eens aan gedacht om hem terug te doen naar basisvoer en geen extra krachtvoer bij te voeren. Vaak heb je daar ook al goed resultaat mee zodat hij wat rustiger wordt. Wat ook wel wil helpen is valeriaan het is een onschuldig middel en kan heel goed bij nerveuze paarden worden toegepast. Mijn ervaring daarmee was perfect en het is een middel wat makkelijk te geven is en direkt helpt.
Verder zou ik hem lekker de tijd gunnen om beter te worden en zeker niet te vlug weer beginnen want je maakt meer kapot dan dat je goed doet. Pezen bij een paard zijn namelijk bijna niet doorbloed en kunnen daardoor niet snel genezen. ook al zou je dat nog zo graag willen. En als je geluk hebt komt het echt allemaal wel goed.
Veel sterkte met je paard en knuffel er dan maar wat extra mee.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:03

Hallo, ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn paard vorig jaar. Nu hoorde ik achteraf dat iemand haar paard homeopathische druppels gaf (Valeriaan) toen die een tijd op boxrust moest. Zij was ervan overtuigd dat het hielp, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik zit eraan te denken om het ook te proberen, mijn paard staat nl sinds 2 weken op stal met een hoefbeenfractuur. Gaat ook erg lang duren en ik krijg dus ook weer het probleem als ik weer met hem mag wandelen... Dus mocht jij goeie tips krijgen, laat het me dan ff weten!!!
Oh ja , verder nog ff iets: Bij mijn paard heeft de behandeling van de fysiotherapeute zeker wel geholpen! DA had het eigenlijk al opgegeven, maar uiteindelijk is ie weer helemaal OK! Maar tis idd wel erg kostbaar!

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 23:22

We hebben inderdaad ook al radiogolven therapie toegepast.
Wat er super mee werkt is dat het vocht wat in het been zit perfect verdwijnt maar het herstel van de pees zelf gaat er niet sneller door.

Wat het voer betreft krijgt ze bijna geen krachtvoer meer, maar het is ook niet de bedoeling dat ze inteert.

Helaas hebben we geen stapmolen waar ze in kan en zou ze erin kunnen dan zou ze de hele boel kort en klein schoppen wat weer schade aanricht aan haar pees.

We zitten eraan te denken om de DA te vragen of we onder het zadel met haar mogen stappen dan is ze beter te hanteren voor ons en voor ons ook een stuk veiliger want nu is het af en toe gewoon hoeven ontwijken.

In ieder geval bedankt voor jullie mee denken

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:27

Hoi!
Ja, ik ben er dus ook eerder opgestapt dan de bedoeling was. (Met toestemming van de DA). Sinds dat moment was hij stukken rustiger en liep ie zich lang niet meer zo op te fokken. Dus ik hoop voor je dat je ook "mag" Haha!
groetjes en sterkte ermee!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:13

Hoi, misschien hebben deze mensen wat je zoekt http://www.denatuurlijkeweg.com, Centrum voor het behandelen van alle klachten en blessures aan spieren, pezen en banden bij mens en dier.
op bokt is hier eerder een topic over geweest, over ursonnekruiden.

en zoek een magnetiseur of iemand die aan reiki doet bij je in de buurt voor een sneller herstel.

groetjes!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:48

Ik heb Miro in het begin van zijn peesblessure een tijdje Valeriaan Wortel gegeven van de Paarden drogist.....hielp eigenlijk niet echt Scheve mond Ik weigerde om hem andere sedatie troep te geven zoals Sedalin of inderdaad de gele korreltjes....als je dat 2x per dag moet gaan geven heb je straks meer problemen aan lever en dat soort ellende. Ik heb er voor gekozen om dan maar wat langer te stappen en hopen dat hij rustig bleef...Miro kreeg/krijgt per dag alleen 1 kilo kruiden musli van Subli en veel hooi en dat gaat prima. Voor de pezen werkt D-tox van de paardendrogist wel heel goed en ook msm zwavel kan heel goed helpen. Kijk maar even op http://www.depaardendrogist.nl en kies bij optie zoeken "pezen".

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 19:27

Ik sluit me volledig aan bij Heureka; zoek een situatie waarin je paard zo gecontroleerd mogelijk aan de noodzakelijke beweging komt. en dat is toch echt de stapmolen. van de meeste Homeopatische middelen is het lastig te beoordelen of het echt werkzaam is; ik geef Nervelet van VSM, gaat redelijk goed. Onder de man stappen is riskant (weet ik uit ervaring) de eerste paar keer gaat het goed want dan lijkt het paard nog onder de indruk, maar al snel is dat ook niet genoeg meer. Ik heb eerst Sedelin gebruikt, maar ben daar ook niet enthousiast over; zo'n zwabberend paard gebruikt z'n benen toch ook niet op de juiste manier. Lijkt me niet goed. Veel geduld en sterkte toegewenst Ach gut

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:30

Mijn paard heeft bij peesproblemen ruta graveolens voorgeschreven gekregen. Eerst de granules (dosering 500?). De eerste avond moet je een granule in wat water op laten lossen (bijv. 4 ml) en geven (deed ik via een spuitje (zonder naald natuurlijk)); na 1 uur herhalen en na 1 uur nog een keer herhalen. Zo laat mogelijk en zo min mogelijk laten eten. Dag 2 en dag 3 's avonds voor het slapen gaan nog een keer zo'n granule geven. Daarna op de D6 druppels over gaan: 3x daags 20 druppels op een klein stukje brood of zo in de mond spuiten( beter). Bij de volgende scan was de dierenarts erg enthousiast over het herstel (het was een stuk sneller gegaan dan hij verwacht had, dus denk dat het wel geholpen heeft). Zijn been werd na 10 dagen niet meer dik bij het op stal staan. Maar let wel op dat je goed de termijnen aanhoudt, want dat wil niet alles zeggen. Op stal staat ook een paard met een peesblessure en dat duurt veel langer dan verwacht. Als de dierenarts zegt 30 min stappen, vooral niet langer doen en ook niet als je denkt het is goed alvast gaan draven. Helaas zijn er veel die dat wel doen, maar dan gaat het na bijv. 3 dagen weer slechter en ben je terug bij af (dat zie je bij dat paard). Rechtuit op harde bodem werkt toch het beste
Ik gaf hem 3/4- 1 kg biks per dag en wat muesli (1/5 kg) en wortels en 2 appels + kuilvoer.
Aan de hand was hij ook zo gek als een deur, ondanks de muisjes - echt gevaarlijk... Met de ketting op de tteam manier ging het het beste (linker gat halster van onderaf, dan rechtergat van boven naar beneden en dan naar het bovenste rondje vastmaken). Ik hield hem gewoon vast bij zijn halster, dus zonder de ketting, maar als hij gek deed dan kon ik daar iets druk mee zetten. Met hoofdstel enz. had geen zin dan sleurde hij je mee.
Ik ben er vrij snel op gaan zitten (met goedkeuring van de dierenarts) en dat werkte veel beter. Met buitenwandelen over straat had ik er wel iemand bij met een halstertouw die hem vasthield. Ze zijn immers veel frisser dan dat ze in het werk staan. Hij was al snel veel vrolijker (vond het weer leuk) en makkelijker onder controle te houden. In het begin gaf ik hem nog muisjes bij : 1,5 klein schepje. Sedalin zou ik niet doen omdat ze daar snel onvoorspelbaar van worden.
Om rustig te houden: al die kruiden enzo hielpen bij hem niet - een kennis gaf haar paard kamille en dat werkte wel wat..

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:59

Twee dingen en beide makkelijk te geven :
Peescompositum en rustcompositum. Beide van De Groene Os en on-line verkrijgbaar bij www.Puurnatuur.nl