Genoeg redenen om niet te chippen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Genoeg redenen om niet te chippen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 03:01


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:04

De laatste update is van 2001...Zouden dan in die 2 jaar zo veel paarden afgevoerd zijn door de chip dat er geen enkel stamboek melding van maakt? Dat bijv. DB niet ingrijpt, omdat chippen zoveel paarden kost?

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:13

Een onderwerp waar meningen verdeeld over zijn. Mijn pony is gechipt en heeft nergens last van. Het wordt per 2004 verplicht!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:47

Ik ben tegen de chip. Maar als het uiteindelijk erop neer komt dat ik mijn paard tekort doe omdat er dan minder medicijnen voor mijn paard ter beschikking staan op het moment dat ze wat krijgt, dan gaat er als eerste een chip in.
Dat het vanaf 2004 verplicht wordt kan me niet schelen. Dat risico loop ik wel. Maar ik wil niet mijn paard verliezen omdat ze niet optimaal behandelt kan worden omdat ik niet heb gechipt.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:04

orri is ook gechipt en heeft er nooit last van gehad. Trouwens ken ik geen enkel paard bij ons op stal dat er wel last van heeft (en daar staan er nogal wat)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:27

Onzin, dat eeuwige gemiep over dat chippen! Doodmoe word ik ervan!
Lekker laten chippen en de hersenspinsels aan de psychiater overlaten! Clown

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 16:54

...En jezelf voor je hoofd slaan als je straks wel belasting mag betalen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:11

Mensen moeten altijd wel iets te zeiken hebben...
Als die chip daadwerkelijk zo slecht wat geweest dan had een DA hem niet geplaatst... Maar ik denk dat veel mensen het interessant vinden om iets te zeuren te hebben.... Rolleyes

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:20

Dat denk ik dus ook! Van die mensen die verders niets te doen hebben. Get a life!! Schijnheilig

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:36

weten jullie misschien hoe duur dat nou kost een paard chippen ... ik moet mijn paard nog laten chippen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:38

Misschien kijken de mensen wel kritisch naar wat de overheid voorschrijft en lopen niet klakkeloos overal achteraan? Daar wel eens aan gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:13

Cassidy schreef:
Misschien kijken de mensen wel kritisch naar wat de overheid voorschrijft en lopen niet klakkeloos overal achteraan? Daar wel eens aan gedacht?


Hou jij je altijd zo goed aan de regeltjes? Rolleyes

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:15

alles bij ons heeft een chipie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:29

Sorane"]
[quote="Cassidy schreef:
Misschien kijken de mensen wel kritisch naar wat de overheid voorschrijft en lopen niet klakkeloos overal achteraan? Daar wel eens aan gedacht?


Hou jij je altijd zo goed aan de regeltjes? Rolleyes
[/quote]

Als iemand in het water springt, spring jij er altijd klakkeloos achteraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:50

Cassidy"]
[quote="Sorane"][quote="Cassidy schreef:
Misschien kijken de mensen wel kritisch naar wat de overheid voorschrijft en lopen niet klakkeloos overal achteraan? Daar wel eens aan gedacht?


Hou jij je altijd zo goed aan de regeltjes? Rolleyes
[/quote]

Als iemand in het water springt, spring jij er altijd klakkeloos achteraan?
[/quote]

We hebben het hier over overheids regels meid! Doe toch niet zo vreselijk dom....

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:05

Heel goed dat er gechipt moet worden met al die misshandelingen tegenwoordig, als ze je paard verminken weten ze in ieder geval om welk dier het gaat en bij wie hij/zij hoort... Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:29

Sorane"]
[quote="Cassidy"][quote="Sorane"]
[quote="Cassidy schreef:
Misschien kijken de mensen wel kritisch naar wat de overheid voorschrijft en lopen niet klakkeloos overal achteraan? Daar wel eens aan gedacht?


Hou jij je altijd zo goed aan de regeltjes? Rolleyes
[/quote]

Als iemand in het water springt, spring jij er altijd klakkeloos achteraan?
[/quote]

We hebben het hier over overheids regels meid! Doe toch niet zo vreselijk dom....
[/quote]

Het niet enten bij de MKZ was ook een overheidsregel, en het afmaken van de koeien (besmet of niet) eveneens.
Ik ben niet de enige die met een bloedend hart naar de beelden op TV heeft gekeken, en ik heb diep in mijn hart ook gejuicht om de mensen door het in huis nemen van hun hobbykipjes tijdens de vogelpest de dans zijn ontsprongen.

Dat jij in deze duidelijk achter de overheid staat is jouw keus. Ik leef gelukkig in hetzelfde land, een land van vrije meningsuiting. Ik geef duidelijk aan dat ik het hiermee niet eens ben met de overheid. Ik leef ook in een land waar het me niet meteen de kop kost als ik duidelijk protesteer tegen overheidsregels, en me er niet aan houdt. Jij mag dat dom vinden, ik vind het gezond verstand om er in ieder geval vraagtekens bij te zetten, en niet voorop te gaan lopen met allerlei nieuwigheden. Misschien zal ik er ooit niet omheen kunnen om te chippen, so be it.

Maar als ik betrapt wordt, gaat me dat hoogstens een paar centen kosten, maar jij kunt niet in mijn portemonee kijken of ik dat wel of niet kan betalen. Ik wordt er niet voor tegen de muur gezet. Ik ga er niet dood aan. Ik denk er zelfs over om officieel bezwaar aan te tekenen (want die mogelijkheid is er) . Dus laat het lekker mijn zorg zijn of ik wel of niet chip.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:57

Cassidy"]
Het niet enten bij de MKZ was ook een overheidsregel, en het afmaken van de koeien (besmet of niet) eveneens.
Ik ben niet de enige die met een bloedend hart naar de beelden op TV heeft gekeken, en ik heb diep in mijn hart ook gejuicht om de mensen door het in huis nemen van hun hobbykipjes tijdens de vogelpest de dans zijn ontsprongen.
[/quote]
Die zijn alsnog geruimd....
[quote="Cassidy"]
Dat jij in deze duidelijk achter de overheid staat is jouw keus. Ik leef gelukkig in hetzelfde land, een land van vrije meningsuiting. Ik geef duidelijk aan dat ik het hiermee niet eens ben met de overheid. Ik leef ook in een land waar het me niet meteen de kop kost als ik duidelijk protesteer tegen overheidsregels, en me er niet aan houdt. Jij mag dat dom vinden, ik vind het gezond verstand om er in ieder geval vraagtekens bij te zetten, en niet voorop te gaan lopen met allerlei nieuwigheden. Misschien zal ik er ooit niet omheen kunnen om te chippen, so be it.
[/quote]
Als je bepaalde bezwaren hebt, kun je er onderuit komen.
Als je nou het geheel omdraait...
er breekt een zeer besmettelijke dierenziekte uit (bijv. varkenspest) in 2007 (dan zouden, als de EU het in 2004 goedkeurt). En dankzij die personen die niet gechipt hebben (illegaal, dus zonder ontheffing) de reden zijn dat er wederom een vervoersverbod uitgereikt wordt voor alle paarden, ipv die paarden die gelokaliseerd kunnen worden middels de I&R regeling.....zodat het vervoersverbod voor paarden gericht beperkt kunnen worden.....

[quote="Cassidy"]
Maar als ik betrapt wordt, gaat me dat hoogstens een paar centen kosten, maar jij kunt niet in mijn portemonee kijken of ik dat wel of niet kan betalen.[quote="Cassidy"]
t 4500 euro.....Ik kan zeker niet in je spaarpot kijken maar vind het een aanzienlijk bedrag....iets anders dan 180 euro wegens rijden met een verkeers rijbewijs...

[quote="Cassidy schreef:
Ik wordt er niet voor tegen de muur gezet. Ik ga er niet dood aan. Ik denk er zelfs over om officieel bezwaar aan te tekenen (want die mogelijkheid is er) . Dus laat het lekker mijn zorg zijn of ik wel of niet chip.

Chippen is nog steeds niet verplicht...de Eu moet daar nog over beslissen, het verplicht chippen zou pas vanaf april 2004 wettelijk zijn, met een overgangsregeling tot 2007.

Dan belastingheffing: paardebelasting net zoals voor honden....
mijn hersenspinsels:
op het moment dat ik chip staat het gechipte paard op mijn naam... Nergens staat vooralsnog beschreven dat ik een aangekocht/gechipt paard gelijk op naam moet laten zetten of gelijk et doorgeven indien mijn paard is gestorven.....
Immers een paard zonder stamboekpapieren wordt geregistreerd via bijv. KNHS...
Van mijn gechipte hond worden de gegevens ook niet doorgegeven naar de gemeente waar ik woon.....wie gaat dan die extra kosten betalen?
Dan de controle... je hebt je weide 2 km van huis, ergens in de polder en verhuurt aan mij...zouden de aanwezige paarden dan van jou, van mij of iemand zijn? wie gaat controleren en wie gaat dat betalen?
Verder dacht ik ooit ergens gelezen te hebben dat er alleen belasting kan worden geheven over onroerendgoed. Over roerendgoed alleen bij verkoop/aankoop...muv de hond maar dat is gemeentebelasting....
Zover de belasting.



Citaat:
Als iemand in het water springt, spring jij er altijd klakkeloos achteraan?

Als iemand in verdrinkingsnood verkeerd hoor ik die persoon proberen te redden, behalve als ik daarbij mijn eigen leven zou riskeren Yep wederom een overheidsregeltje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:07

Nee Alane, ik ken mensen met hobbykipjes die niet zijn geruimd.

En ik heb er niets op tegen dat er een registratiesysteem komt voor paarden. Ik heb niets tegen een paspoort, ik heb wat tegen die chip. Maar aangezien het een niet meer zonder het ander kan....Mijn paard is DNA geregistreerd, is dus altijd de identificeren. Dus mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik niet wil laten chippen....

En dat achternaspringen iemand die in het water springt...ik had kunnen weten dat daar iemand die draai aan zou geven. Geeft niet, dan doe ik het nu: er staat KLAKKELOOS. Zonder na te denken. Zonder je te vragen of je zelf je leven riskeert.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:45

Cassidy"]
Nee Alane, ik ken mensen met hobbykipjes die niet zijn geruimd.
[/quote]
Ik dacht je die mensen bedoelde die ook op tv waren en hun kipjes verstopt hadden in huis...die zijn namelijk wel geruimd (volgens de tv dan) En dan vraag ik me af of die mensen trots moeten zijn...hun kipjes mischien besmet...en het blijft doorgaan, mensen die hun bedrijf en bestaanrecht kwijtraken....mischien door 3 kipjes
Over de manier van ruimen: ben ik het ook niet mee eens....je moet echter niet vergeten dat tijd je vriend en vijand kan zijn... dat vooral met de vogelpest fouten zijn gemaakt...is niet goed te praten, je leert er wel van.
Als er een ziekte zou uitbreken en daardoor zou ik mijn pony's moeten laten ruimen...ik zou er kapot van zijn, doodongelukkig..voor mij is het hobby...en door te zorgen dat de besmetting een halt wordt toegeroepen kan IK er voor zorgen dat die mensen die moeten bestaan van hun bedrijf kunnen blijven bestaan...Nee, ik ben niet naief, of probeer mee te dingen naar Nederlands beste burger...dit is MIJN mening.

[quote="Cassidy"]
En ik heb er niets op tegen dat er een registratiesysteem komt voor paarden. Ik heb niets tegen een paspoort, ik heb wat tegen die chip. Maar aangezien het een niet meer zonder het ander kan....Mijn paard is DNA geregistreerd, is dus altijd de identificeren. Dus mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik niet wil laten chippen....
[/quote]
ik wil je geen schuldgevoel aanpraten, alhoewel door deze reactie Knipoog
grapje... chippen is nog steeds niet verplicht...de Eu moet dit nog eerst keuren, indien goedkeuring dan pas vanaf april 2004..en je kunt bezwaren maken om niet te hoeven chippen..

[quote="Cassidy schreef:
En dat achternaspringen iemand die in het water springt...ik had kunnen weten dat daar iemand die draai aan zou geven. Geeft niet, dan doe ik het nu: er staat KLAKKELOOS. Zonder na te denken. Zonder je te vragen of je zelf je leven riskeert.

Het was absoluut niet mijn bedoeling om je woorden te verdraaien....
Als je het echter wettelijk gaat zien: indien je de mogelijkheid bezit om een drenkeling het leven te redden, zonder je eigen leven te riskeren, dan spring je eigenlijk klakkeloos te water, immers weet je niet hoe de drenkeling zal reageren...ik nam het zeer letterlijk... Er was een poos geleden nog sprake van: een meisje verdronk en er stonden velen te kijken en deden niets.....men wilde die kijkers laten berechten voor het niet verlenen van hulp van een mens in nood...zaak geseponeerd omdat ze (dacht ik, even uit mijn blote hoofd) niet iedereen konden indentificeren (dus niet alle kijkers te pakken krijgen)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:50

Ik heb het bij ons in de buurt gezien: auto te water in het kanaal (normaal toch goed diep) , bestuurder van voorbijrijdende auto ziet het gebeuren en stopt, spring uit de auto om de mensen uit de auto te halen en duikt met hoofd vooruit in het water om de mensen uit de auto te halen. Komt met zijn hoofd op een paal onder het wateroppervlak, breekt zijn nek, is op zijn beurt weer door omstanders uit het water gehaald en zit voor de rest van zijn leven in een rolstoel.

En even terug on topic: mijn paarden zijn meer dan mijn hobby. Ze zijn mijn leven. Daarom geen chip in mijn kinderen. (klinkt wel erg melodramatisch niet? Haha!)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 04:02

Mag ik nog even op het chippen terug komen.?????????

Ik ben gek heb het namelijk niet gehoord ben niet aangesloten bij een rassenvereniging of dergelijke. Dus wat zeuren jullie nou???

Ik chip niet! Punt uit!!

Ik heb het nog nergens gelezen. Niet in de krant niet via de TV of wat dan ook! Dus waarom zou ik die kosten maken>?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:00

Chantalleke schreef:
Mag ik nog even op het chippen terug komen.?????????

Ik ben gek heb het namelijk niet gehoord ben niet aangesloten bij een rassenvereniging of dergelijke. Dus wat zeuren jullie nou???

Ik chip niet! Punt uit!!

Ik heb het nog nergens gelezen. Niet in de krant niet via de TV of wat dan ook! Dus waarom zou ik die kosten maken>?


Chippen is nog steeds niet verplicht.
Er is een overgangsregeling voor de paspoortplicht, vanaf 1-1-2004 gaat de paspoortregeling in en uiterlijk 2007 zouden alle paardachtigen in Nederland voorzien moeten zijn van een paspoort....
Verder wordt je geacht de wet te kennen...en zal tzt je DA je erop kunnen wijzen als die komt enten ..

Wat een leuk alternatief voor chippen zou zijn, zo'n groot oormerk wat de koeien ook hebben... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:38

Cassidy"]
[quote="Sorane"][quote="Cassidy"]
[quote="Sorane"][quote="Cassidy schreef:
Misschien kijken de mensen wel kritisch naar wat de overheid voorschrijft en lopen niet klakkeloos overal achteraan? Daar wel eens aan gedacht?


Hou jij je altijd zo goed aan de regeltjes? Rolleyes
[/quote]

Als iemand in het water springt, spring jij er altijd klakkeloos achteraan?
[/quote]

We hebben het hier over overheids regels meid! Doe toch niet zo vreselijk dom....
[/quote]

Het niet enten bij de MKZ was ook een overheidsregel, en het afmaken van de koeien (besmet of niet) eveneens.
Ik ben niet de enige die met een bloedend hart naar de beelden op TV heeft gekeken, en ik heb diep in mijn hart ook gejuicht om de mensen door het in huis nemen van hun hobbykipjes tijdens de vogelpest de dans zijn ontsprongen.

Dat jij in deze duidelijk achter de overheid staat is jouw keus. Ik leef gelukkig in hetzelfde land, een land van vrije meningsuiting. Ik geef duidelijk aan dat ik het hiermee niet eens ben met de overheid. Ik leef ook in een land waar het me niet meteen de kop kost als ik duidelijk protesteer tegen overheidsregels, en me er niet aan houdt. Jij mag dat dom vinden, ik vind het gezond verstand om er in ieder geval vraagtekens bij te zetten, en niet voorop te gaan lopen met allerlei nieuwigheden. Misschien zal ik er ooit niet omheen kunnen om te chippen, so be it.

Maar als ik betrapt wordt, gaat me dat hoogstens een paar centen kosten, maar jij kunt niet in mijn portemonee kijken of ik dat wel of niet kan betalen. Ik wordt er niet voor tegen de muur gezet. Ik ga er niet dood aan. Ik denk er zelfs over om officieel bezwaar aan te tekenen (want die mogelijkheid is er) . Dus laat het lekker mijn zorg zijn of ik wel of niet chip.
[/quote]

Oh maar met je verantwoordelijksheids gevoel zit het gelukkig wel snor Verward
Die hobbykipjes kunnen misschien wel de dragers zijn, de mensen die die beesten achterhielden zijn echt vreselijk dom. Ik mag hopen dat ze die gepakt hebben, want dat soort domme figuren kunnen wel weer zorgen voor een nieuwe uitbraak!!

En dat ik achter de overheid sta is in dat geval wel waar ja!
Maar jou kunnen de regels en wetten kennelijk zeer weinig schelen!! Dat zou het zelfde zijn dat ik het niet eens ben met het rijbewijs en vervolgens lekker zonder ga rijden! Het zou me in ieder geval een typische stunt van jou lijken!!!
Doe toch eens niet zo vreselijk dom en denk na!!!!!!! Die regels zijn er niet voor jan L*L!!

En om je paarden met je kinderen te vergelijken vind ik welheel erg ver gaan hoor! Ik mag hopen dat je geen kinderen hebt! Arme zielen!
BAH Misselijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:56

Iedereen die mij beter kent weet dat ik me normaal aan de regels houdt. Dus wie ben jij om te zeggen dat ik dat niet doe als ik bij een regel de kont tegen de krib gooi? Ik heb gewoon een kritische kanttekening bij deze regel, ook al wordt hij Europees ingevoerd (en dat is nog nieteens zeker, want Nederland moet zo nodig vooroplopen). Ik volg niet klakkeloos alles wat er gezegd wordt, ik denk daar bij na. En het afmaken van gezonde dieren kan in mijn ogen gewoon NIET! Niet voor een ziekte die te genezen is zoals MKZ. Ook niet als het een of andere Europese ambtenaar van achter zijn buro heeft beslist. En er waren toendertijd meer mensen die het er niet mee eens waren. Die dat ook duidelijk kenbaar hebben gemaakt.

Het rijden zonder rijbewijs: als je dat doet moet je het lekker zelf weten. Als je brokken maakt ben je niet verzekerd, en als het echt tegen zit mag je dokken voor de rest van je leven. Dat is de keuze voor degene die zonder rijbewijs achter het stuur stapt. Ik ken genoeg mensen met rijbewijs die dat papiertje nooit hadden mogen hebben ( hem in vele gevallen gewoon hebben opgehaald zonder ooit te hebben afgereden). En niemand die daar wat aan doet.

Maar goed dat je het opnoemt, mijn rijbewijs moet verlengd worden. Want stel je voor dat hij verloopt, zou dan al die kennis die ik de afgelopen 20 jaar achter het stuur heb opgedaan ook meteen verdwenen zijn?