ataktisch paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

ataktisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 16:46

Gister was nog alles goed met arkie, ze liep lekker te rennen in de wei, en te stampen in de plassen, maar vandaag liep ze ineens heel bar slecht. Ik haal de haar uit haar stal maar het leek net alsof ze dronken was en alsof ik haar zo met 1 vinger om kon duwen, dus ik belde meteen de da. Die zei dat ze een lichte vorm van ataktie had, maar hij wist niet waardoor het kwam.
Maar dat is toch raar, van de een op de andere dag ataxie? Hoe kan dat? Gister was er nog niks aan de hand! En wat kunnen de oorzaken eigenlijk allemaal zijn?

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 17:14

ja hij heeft gekeken, en haar benen gekruist gezet, maar die zette ze niet meer terug

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 17:58

nee dat vroeg de da ook meteen, maar ze krijgt altijd hetzelfde bix en hetzelfde kuil, het is alleen een andere lichting, maar wel van dezelfde wei. En alle andere paarden eten precies hetzelfde.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 18:34

ze is wel net hersteld van een rugblessure, misschien dat het daardoor komt? Maar toch, zo van de een op de andere dag vind ik wel raar.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 18:42

Mist"]
[quote="verootjoo schreef:
nee dat vroeg de da ook meteen, maar ze krijgt altijd hetzelfde bix en hetzelfde kuil, het is alleen een andere lichting, maar wel van dezelfde wei. En alle andere paarden eten precies hetzelfde.


en de wei is dit jaar niet opnieuw ingezaaid ?
[/quote]

nee, wel gemest maar toen zijn ze er even niet op geweest.

Georgette: De da heeft een aantal mogelijkheden opgenoemd, waaronder verkeerd eten, maar dat is bijna onmogelijk, en alle paarden eten hetzelfde. Een klap ofzo zou ook moeilijk kunnen, ze stijgert nooit, althans ik zie het nooit, en ze heeft ook niet klem, of vastgelegen.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 20:34

ik heb haar al heel lang niet gewassen, maar kan het ook door de regen komen? Ze heeft wel een paar keer in de regen gestaan.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 12:49

Maar trouwens, kan water in de oren ook komen doordat ze in de plassen gaat rollen? Dat doet ze namelijk wel altijd.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 14:42

iig geen neusvloeing, koorts weet ik niet. Heeft dat er ook wat mee te maken dan?

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 16:51

maar het gaat nou alweer wat beter na die spuit, ze stapt nu in een normaal staptempo. Ik moet nu vitamine E en selenium bij gaan voeren.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 20:33

jup, maar misschien is het idd die tijdelijke vorm.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 12:29

Anita_D schreef:
Hoe weet je dat hij niet heeft klemgelegen op stal?
Vaak komen ze naar wat gespartel zelf weer vrij hoor, dus je kan niet met zekerheid zeggen dat er in de stal niks gebeurd is.
Dat hij zijn voeten gekruist laat staan, daar moet je ook niet heel veel waarde aan hechten, dat doen mijn gezonde paarden ook, lieve paarden vinden dat vaak best.
Bij mijn paard is er bloed afgenomen en onderzocht op rhino.
Daarna zijnnn er in Utrecht foto's van zijn halswervels gemaakt omdat hij zijn hals wat stijf hield.
Uiteindelijk bleek uit de foto's dat het dus met de halswervels te maken had.
Er zijn zat dingen die je kunt laten onderzoeken in een kliniek.
Alleen als hij geen tegendruk meer geeft met zijn staart dan is het vaak een ataxie met snel aflopende zaak...


Hoe bedoel je dat tegendrukmet die staart? Ik kan haar staart eigenlijk altijd alle kanten op trekken zeg maar, maar volgens mij vind ze dat ook niet erg.
En nou heeft ze ineens ook een heel dik been Verdrietig ik weet niet waarom, maar kzal de da maar weer eens bellen.
Maar ze is ook al 22 jaar, al best oud, en ze heeft tegenwoordig van alles wat. Ze is net hersteld van rugklachten, en daarvoor had ik ook al niet het idee dat ze zich lekker voelde.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 21:14

Maar er is dus geen hoop meer als ze dat zou hebben? Huilen Mn vader gaat morgen met de da bellen om te vragen hoe het nou verder moet, want om haar zo te laten lijden terwijl het toch niet over gaat is ook weer zo onmenselijk, hoe gek ik ook met haar was, en hoe graag ik haar wil houden.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:15

vandaag rolden mijn ogen ook zowat uit mn hoofd. Haar been is echt super geslonken, en ze was ineens weer aan het galopperen door de wei. En ze geeft ook weer tegendruk met haar staart. Echt raar, van de een op de andere dag kon ze niet meer lopen, en zo ineens galoppeert ze weer door de wei Verward echt vaag

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Deeks93, DWensink, Eefje_Sammy, Navarofrida en 32 bezoekers