Middel tegen zomerexeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Middel tegen zomerexeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:33

Hallo,

ik had laatst een artikel gelezen in onze Belgische "landbouwleven" krant over onderzoek naar zomerexeem bij paarden. Daarin beschreven ze het hele proces van dingetjes in het bloed waardoor de paarden dan alergisch reageren op dat minuscule vliegje dat dan jeuk veroorzaakt etc. jullie kennen dat hele verhaal wel... Nu hebben deze mensen een product ontwikkeld op basis van Heermoes, Paardenstaart, Paardenbloem, Weegbree, Grote brandnetel en Cellulose. Ze hebben het product uitgetest bij een grote controlegroep. Bij paarden van alle kanten van ons land, zowel aan de zee als in het binnenland, als in waterrijke streken... Resultaat: Elk paard was van de zomerexeem verlost na een kuur van 120 pilletjes ingenomen te hebben (gedurende 2maanden 1 's morgens en & 's avonds). Het is niet schadelijk voor paarden, ook niet voor drachtige merries, in tegendeel, het is zo dat de merrie die antistoffen doorgeeft aan het veulen dat dan op zijn beurt nooit zomerexeem zal hebben.

Daar wij bij 2 merries zowat alles geprobeerd hebben om het schuren te voorkomen zonder resultaat hebben wij maar onmiddellijk 2 potten besteld (iedere pot 100 euro), 1 kuur (1pot) is voldoende om het paard voor de rest van zijn leven te verlossen van zomerexeem(?)

Wat denken jullie van dit product?

groetjes Janna XXX

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:38

Over poosje verslag van onderzoek door fjordenstammboek. Zij denken wrs (hoorde ik) dat net niet om de vliegjes gaat, maar om afvalstoffen in bloed en zonlicht...

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:45

Ja, het zijn dus die stoffen in het bloed waar dit product gaat op reageren zodat deze niet meer voorkomen in het bloed waardoor ze geen reactie meer gaan vertonen

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:18

Als het echt zo goed werkt zou het echt een supermiddel zijn!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:23

tja net als mieke, het zou dé oplossing zijn.
de ingredienten lijken ook heel simpel, jammer dat al die spullen tegen zomercxeem zo duur zijn, te duur of het ffies uit te proberen.
waar heb je het besteld?

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 08:22

vraag even info op bij het fjordenpaardenstamboek. zij hebben 100 paarden behandeld en daar zijn er tot nu toe maar 11 van waar de behandeling niet op aan slaat.
de 77 paarden waren jeukvrij en een klein gedeelte schuurde minder.

hopelijk wordt dit een doorbraak. jeuk is erger dan pijn

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:17

Inderdaad als het zo goed werkt, zou het geweldig zijn!
Hoe heet het?

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 11:38

Hallo, het product heet "Novabogom" voedingssupplement. Ik weet niet of dit product hetzelfde is als dat dat ze bij de fjorden hebben geprobeerd. Ik heb het product besteld via een e-mail, ze geven hun rekeningnummer door, eens het geld gestort is komt het pakje na ongeveer 14dagen aan.

groetjes Janna

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:10

en wat is dat emailadres? hebben ze ook een site?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:17

ik kan het iig niet op google vinden

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 20:59

Ze hebben een site waar de uitleg opstaat: www.den-bosdries.tk

wij zijn nu bezig bij de paarden met die kuur, wij hopen dat het lukt!! Ik ben enerzijds wel wat ongelovig, maar anderszijds is hun uitleg wel aanvaardbaar....

groetjes Janna

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:08

Jeanneke wat fijn voor je dat je een middel gevonden hebt. Wij hebben dit jaar voor het eerst ook met eczeem te maken en dit jaar is ook voor het eerst dat onze pony geen gedroogde brandnetels heeft gegeten. andere jaren kreeg hij dit voldoende in het voorjaar, maar dit jaar heeft mijn man alles weggespoten zodat ik het niet meer kon voeren. gedroogd helpt dus ook.

bedankt voor je tip en ik ga het meteen bestellen.
groetjes Ineke Vingers aflikken

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:14

Mmm, ik moet het nog zien. Het klinkt iets te mooi om waar te zijn, helemaal dat verhaal dat de merrie de antistoffen aan het veulen door zou geven Verward . Er zijn al zo vaak middelen tegen eczeem aangekondigd als het wondermiddel dat altijd zou helpen ... en de genoemde ingredienten zitten ook in diverse middelen die allang in de handel zijn.
Wat steeds duidelijker wordt, is dat zomereczeem een complex probleem is met een veelheid aan oorzaken. Daarom bestaat er, ondanks jarenlang onderzoek, nog steeds geen middel dat in alle gevallen helpt.
Helaas hebben wij ook twee paarden met eczeem (IJslanders lopen nou eenmaal meer risico), en bij die twee zie je al verschil in werking van anti-eczeemmiddelen; wat bij het ene paard goed werkt, heeft bij de andere veel minder effect. Tot nu toe is er maar een echte remedie tegen zomereczeem en dat is het paard zo veel mogelijk vrijwaren van contact met de culicoides-mugjes. Dat kan door ze overdag op stal te zetten, ze consequent in te spuiten met goede antivliegenmiddelen en, het meest effectief, ze een Boett-deken op te doen. 's-Zomers, wel te verstaan. Een voordeel van de winter is dat we nu tenminste even geen last hebben van die muggen!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:44

Ik vraag me af of dit werkt voor het leven.

Bij de Fjorden is er een onderzoek lopend, apart opgestart om doeltreffend te kijken en niet eerst een onderzoek naar mogelijke oorzaken daar het komende project (WUR) te theoretisch was en de onderzoeken nog niet zeker van financiering waren.

De Biochemicus die dat onderzoek leidt heeft een aantal oorzaken voor het zomerexceem wat dus een combinatie is van:
voeding
zonlicht
slechte weerstand
mugje
overige externe factoren

Reststoffen stapelen zich op in het lichaam van paarden en het geheel van chemische processen wordt stap voor stap ontregeld, waardoor de paarden uiteindelijk van het ene probleem in het andere vallen.
Er werd bloedonderzoek en theoretisch onderzoek gedaan. Aan de hand van de bloedtest kreeg ieder paard een 'eigen' preparaat die aan de hand van pillen 3 keer daags moest worden gegeven.

Uit dit onderzoek kwam ook dat door het verkeerd/ te veel 'dingetjes' voeren het paard de afvalstoffen niet goed kwijt kan, en op gaat hopen. Dit zorgt in combi voor jeuk. Een rapportage van het project staat in het vereningingsorgaan.
Bij de Fjorden kwam uit het onderzoek dat het niet direct erfelijk was, en dat men kon stellen dat het onvoorspelbaar voorkomt.
Dat er een directe vorm van overdraagbaarheid (erfelijk) van de gevoeligheid sprake zijn viel niet uit te sluiten maar lag niet voor de hand gezien de kennis uit het onderzoek.
De meeste heil was te vinden in een veranderd management en voorkoming van uitwendige negatieve invloeden.

Maar als het echt werkt! Het werkt ws redelijk op dezelfde manier (afvoer van afvalstoffen) Ik ga thuis de website eens lezen met de kerst, zag wel Louis de Vrij zijn naam er boven staan. Dat is een bekende in de Fjordenwereld... Dus ben erg benieuwd.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:52

Welke website bedoel je?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:21

ik kreeg vandaag een mailtje met nieuwe info:
k ben blij dat ik zeer veel reactie krijg van erg geïnteresseerde mensen. Novabogom is een middel dat samengesteld is uit 5 producten. Deze producten hebben spectaculaire resultaten gegeven bij de paarden in onze proef. Ik verwacht zeer veel van dit product omdat ik er al veel van gezien heb!! We geven het paard ’s morgens en ’s avonds 1 tablet in een samengedrukte boterham tot de pot leeg is. Je mag er onmiddellijk mee beginnen.

Bestelling: 110 € incl. BTW en verzendingskosten storten op rekening 733-1282159-43
Onze firma zorgt dan vlug voor de verzending.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:30

nog een mailtje terug:
Ik heb met veel belangstelling jullie verhalen aan mekaar gelezen op www.bokt.nl. Ik zou je graag wat meer vertellen. Bij mij komen vaak mensen met zeer speciale ziekten. Wij zoeken dikwijls naar die zeer kleine oer-bacteriën die niet gehoorzamen aan antibiotica maar wel tijdelijk verdwijnen, slapen, bij het toedienen van cotisonen. De kruiden die wij inzetten tegen deze diertjes zijn speciaal bewerkt, vraag me niet hoe, want dat is het geheim van de maker, maar ze helpen ontzettend goed bij mensen. Dan heb ik gedacht van deze ook toe te passen bij paarden om die af te helpen van die oer-bacterien die het paard de jeuk bezorgen. Het zijn deze oer-bacterien die niet tegen het speeksel van de collecoïdesmug kunnen en door hun reactie in de bloedvaatjes, het paard jeuk bezorgen..
Het oerbacterietje weg, en dat mugje mag rusitg zijn speeksel leggen tussen de haren van het paard dat geen jeuk meer voelt. Ik heb nog nooit twee maal hetzelfde middel moeten geven aan een mens, daarom denk ik dat ook het paard met 1 pot genezen zal zijn voor altijd. Ik had ook al veel geprobeerd, maar het resultaat met dit nieuwe middel bij onze proefpaarden was onvoorstelbaar goed!! Een drachtige merrie die schuurt krijgt door NOVABOGOM geen anti-stoffen, maar dat oerbacterietje verdwijnt uit heel het lichaam van het paard, ook uit het veulentje dat ze draagt!!
Dat is mijn visie op deze zaak.

[edit]Geen namen en nummers van mensen open en bloot op Bokt geven aub. Denk aan de privacy. Jantien[/edit]

Zet dit ook maar op www.bokt.nl

Groetjes!
Louis

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 11:28

missnynke schreef:
nog een mailtje terug:
Ik heb met veel belangstelling jullie verhalen aan mekaar gelezen op www.bokt.nl. Ik zou je graag wat meer vertellen. Bij mij komen vaak mensen met zeer speciale ziekten. Wij zoeken dikwijls naar die zeer kleine oer-bacteriën die niet gehoorzamen aan antibiotica maar wel tijdelijk verdwijnen, slapen, bij het toedienen van cotisonen. De kruiden die wij inzetten tegen deze diertjes zijn speciaal bewerkt, vraag me niet hoe, want dat is het geheim van de maker, maar ze helpen ontzettend goed bij mensen. Dan heb ik gedacht van deze ook toe te passen bij paarden om die af te helpen van die oer-bacterien die het paard de jeuk bezorgen. Het zijn deze oer-bacterien die niet tegen het speeksel van de collecoïdesmug kunnen en door hun reactie in de bloedvaatjes, het paard jeuk bezorgen..
Het oerbacterietje weg, en dat mugje mag rusitg zijn speeksel leggen tussen de haren van het paard dat geen jeuk meer voelt. Ik heb nog nooit twee maal hetzelfde middel moeten geven aan een mens, daarom denk ik dat ook het paard met 1 pot genezen zal zijn voor altijd. Ik had ook al veel geprobeerd, maar het resultaat met dit nieuwe middel bij onze proefpaarden was onvoorstelbaar goed!! Een drachtige merrie die schuurt krijgt door NOVABOGOM geen anti-stoffen, maar dat oerbacterietje verdwijnt uit heel het lichaam van het paard, ook uit het veulentje dat ze draagt!!
Dat is mijn visie op deze zaak.


Zet dit ook maar op www.bokt.nl

Groetjes!
Louis



Ik heb dit mailtje ook ontvangen. Ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat het werkt Louis, maar ik denk zoals al die andere mensen hier op bokt dat dat te mooi zou zijn!!

Wij geven de tabletten aan de 2 paarden die schuren. Zij schuren nu al 2 zomers tot er korsten op de manen en staart staan (bij die ene wat erger dan bij de andere). Vorig jaar hebben wij er een middel opgedaan dat, volgens de apotheker, door meerdere eigenaren van zulke paarden werd gebruikt. De jeuk verminderde niet echt, ik kreeg alleen maar rode bubbels op mijn handen en armen van het product aan te brengen, ik vroeg mij dan wel direct af of dit dan wel zo gezond was voor de paarden...

Ik hoop echt dat dit werkt, ik zal het zeker opnieuw op bokt zetten wanneer het probleem opgelost/ niet opgelost is.


groetjes Janna
Laatst bijgewerkt door jeanneke op 26-12-03 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:32

Bij mijn eerste pony hielp het afgietsel van gekookte aardappelen heel goed

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:40

Interessant goedje. Ik ga eerst eens jullie ervaringen afwachten.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:32

ik wacht met veel interesse af (had het artikel ook al gelezen en de man via e-mail gekontakteerd). geef je het vervolg in dit topic??

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 11:38

Ik zal het vervolg pas na de zomer kunnen schrijven, dan pas kan ik zien dat de paarden geschuurd hebben of niet. Ik zal wel al de namen opslaan die op dit topic gereageerd hebben en die mensen een pbtje sturen met daarin de titel van het nieuwe topic.

Groetjes Janna Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:48

jeanneke schreef:
Ik zal het vervolg pas na de zomer kunnen schrijven, dan pas kan ik zien dat de paarden geschuurd hebben of niet. Ik zal wel al de namen opslaan die op dit topic gereageerd hebben en die mensen een pbtje sturen met daarin de titel van het nieuwe topic.

Groetjes Janna Knipoog



OK dan! !

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:06

Als dit zou werken is het natuurlijk super! Maar net wat Janine (fjordenmaniak) zegt bij het Ned. FJordenpaarden stamboek hebben ze het over de functie van lever en nieren.
Ik zou die meneer die het artikel heeft geschreven wel eens willen spreken en dan de bevindingen zeggen van het Ned. fjordenpaarden stamboek.
Mijn homeopaath zegt ook al dat het een reactie is van lever en nieren en niet de vliegjes.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:44

Ik hoop dat dit iets is!
Mijn paard heeft deze zomer heel haar staart weggeschuurd....
Ik heb haar pas sinds november, en ik probeer haar van binnen uit te reinigen door speciaal voer.
Maar wie weet is dit middel ook wle erg goed?
We weten het pas NA de zomer vrees ik....
Succes in ieder geval!