Middel tegen zomerexeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:14

Mmm, ik moet het nog zien. Het klinkt iets te mooi om waar te zijn, helemaal dat verhaal dat de merrie de antistoffen aan het veulen door zou geven Verward . Er zijn al zo vaak middelen tegen eczeem aangekondigd als het wondermiddel dat altijd zou helpen ... en de genoemde ingredienten zitten ook in diverse middelen die allang in de handel zijn.
Wat steeds duidelijker wordt, is dat zomereczeem een complex probleem is met een veelheid aan oorzaken. Daarom bestaat er, ondanks jarenlang onderzoek, nog steeds geen middel dat in alle gevallen helpt.
Helaas hebben wij ook twee paarden met eczeem (IJslanders lopen nou eenmaal meer risico), en bij die twee zie je al verschil in werking van anti-eczeemmiddelen; wat bij het ene paard goed werkt, heeft bij de andere veel minder effect. Tot nu toe is er maar een echte remedie tegen zomereczeem en dat is het paard zo veel mogelijk vrijwaren van contact met de culicoides-mugjes. Dat kan door ze overdag op stal te zetten, ze consequent in te spuiten met goede antivliegenmiddelen en, het meest effectief, ze een Boett-deken op te doen. 's-Zomers, wel te verstaan. Een voordeel van de winter is dat we nu tenminste even geen last hebben van die muggen!


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:00

Ik koop toch liever een Boett-deken of een vergelijkbare antivliegendeken (gelukkig is er inmiddels keuze uit verschillende merken). Tot nu toe is dat het meest effectieve middel tegen zomereczeem gebleken. Ik heb paarden meegemaakt die zowat hun deken inrenden! En een deken kan met wat onderhoud jaren meegaan - tenzij je de pech hebt dat andere paarden de deken van jouw paard kapotscheuren natuurlijk!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxie en 104 bezoekers