Paard is traag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Paard is traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:54

Ik heb een 3jarige die nu 3 maanden zadelmak is.
Maar hij blijft heel erg traag, is niet aan het been te krijgen. Als ik hem bijvoorbeeld een vrij harde tik geef met de zweep springt hij met veel moeite in een een langzaam handgalopje. Maar ook zeker niet harder. Wat kan het zijn? Hij is wel een beetje lui aangelegd. Maar het lijkt nou niet echt normaal meer. Ook krijgt hij zo'n 14 kg haver in de week.
Heeft iemand een idee, wat ik het beste kan doen, want ik geloof neit dat dit helemaal gezond is??

Liefde voor het leven


jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:41

Dit paard is niet van mijzelf en ik heb hem nou zo'n 3 maanden op stal staan. De mensen van wie hij is, hebben hem vanaf veulen en hij is dus nooit gekeurd.
Wij dachten zelf aan bloedarmoede misschien, maar binnenkort komt de dierenarts sowieso langs om hem te enten. Weet iemand hoe duur dit ongeveer is, het eventueel laten keuren?

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:51

Omdat je dit van 2 kanten zou kunnen zien? Ik mag op medish niet rijtechnische dingen gaan vragen en andersom op RT niet over medisch. Misschein is dit een RT probleem maar misschein is dit medisch vandaar 2 topics? Begrijp je dat?

Liefde voor het leven


jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:57

nee oke, als je maar snapt waarom ik dit op 2 dingen zet, ik weet wel dat het misschien samen hangt, maar het mag niet dus.. Vandaar op deze manier. Ik hoop inderdaad ook dat hier een oplossing voor is te vinden.

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 23:24

Nee oke, maar over het algemeen reageren veel paarden hier wel op, maar hij dus niet. Ik ga ook zeker stoppen met haver voeren en hij mag het gewoon op prestatiebrok en muslie gaan doen. Ook ga ik soul-mate bijvoeren en heeft hij net een vitamine-spuit gekregen en zijn wormenspuit van equi-max. En de dierenarts komt binnenkort om te enten en dan vraag ik hem meteen even of hij bloed af wil tappen om het te laten onderzoeken.

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 01:12

Hij was stevig, maar is heel erg op dieet geweest en heeft nou een mooi figuur (jaja) al zeg ik het zelf. Maar ach vandaag heb ik een buitenrit gemaakt en op weg naar huis, kon hij me toch snel!!

Liefde voor het leven

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 01:12

Dus ik weet het niet hoor!

Liefde voor het leven


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers