Hoe krijg ik mijn oude paard dikker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robijn
Berichten: 17
Geregistreerd: 31-08-03

Hoe krijg ik mijn oude paard dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:10

Hallo allemaal,

Eind september heb ik een oud manegepaard, King genaamd, gered van de slacht. Schijnheilig
Hij is toen verhuist van stal (na 20 jaar op dezelfde manege gestaan te hebben) en ik denk dat hij door alle veranderingen en de stress flink is afgevallen.
Hij krijgt regelmatig een wormkuur en zijn gebit is recent gerenoveerd, dus dat kan het niet zijn.
King krijgt drie scheppen biks, aardig wat penen en een schep muesli of ingekuilde mais (net wat uitkomt). Daarnaast krijgt hij nog twee keer per dag een dubbele plak hooi.
King is met pensioen, dus meer dan een beetje in de wei lopen doet hij niet.
Hebben jullie nog tips of weten jullie iets wat dik maakt, maar geen koliek veroorzaakt?
Alvast bedankt!

Robijn
Berichten: 17
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:14

Sorry,

Ik zie net dat dit onderwerp net behandeld is. Bloos!
Ik zal daar de antwoorden van lezen.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:16

De meeste oude paarden vallen af, soms kan je er gewoon niets aan doen.
Hij krijgt ws. wel genoeg voer. Het is net als bij oude mensen,die vallen ook vaak af en worden niet dikker meer.
Vertroetel hem vaak en kijk of hij zich happy gaat voelen, als je het niet vertrouwd haal er dan een DA bij.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:44

Heeft hij geen wormen?

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:14

Wat bij een aantal oude paarden bij ons op stal hel goed heeft geholpen is slobber maken, de biks in laten weken met een volle schep maismeel erbij, dat verteert heel gemakkelijk en word dus snel in het lichaam opgenomen... Knipoog succes!