paardentandarts in drenthe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:50

Ik heb ook Ed kiela!! woon in ZW drenthe en hij komt gewoon aan huis. Echt super goeie vent! Heel rustig, maakt eerst altijd ff "praatje" met je paard om te laten wennen en dan pas pakt ie zijn spullen en gaat aan de gang. Die man straalt echt rust uit en dat is zo belangrijk!


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:30

Ed kiela hoeft de paardenniet te sederen, das ook vette onzin. Paarden kunnen eerst iets onwennig zijn bij zo'n vreemde man, maar bij al onze paarden is het goed gegaan. Als hij ff bezig was, vonden ze het vijlen zelfs lekker!!! Een tandarts hoeft helemaal geen algehele verdoving te geven, hooguit plaatselijk!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:39

O maar ik heb ook niet gezegd dat het dan een slechte tandarts is, maar ik heb gewoon vaak gehoord dat verdoven helemaal niet nodig is als een tandarts komt. En wij hebben ook niet de makkelijkste paarden gehad, maar als ed kiela dan ff doorpakte lukte het ook gewoon zonder verdoving. Er zijn natuurlijk altijd van die zeikpaarden die alles eng vinden


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 10:09

Ik heb liever ook een echte paardentandarts, die hebben er toch specifiek voor geleerd. Voor de hoeven ga je toch ook naar een hoefsmit en niet naar de da???

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:21

Ik ga voor een hoefzweer ook naar de hoefsmit, maar goed dat maakt verder niet uit! Een da heeft uiteraard geleerd hoe hij haken moet vijlen, maar bij wat verdere gebitsproblemen vraag ik me af of hij zich weet te redden en dan heb ik liever een echte paardentandarts. Ik laat mijnpaard elke halfjaar door de tandarts controleren, dat was ook zijn advies ivm wisselen enz. Ed kiela heeft hier zekerweten een opleiding voor gedaan. Hij zit ook bij een of andere bond oid voor paardentandartsen dacht ik. Volgens mij heeft ed kiela de opleiding in australie of amerika gedaan, maar zeker weet ik het niet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot, maresie, ogidni, pluisje88, rozebadeend, SentiBot, Ubermetrics, Ufurio4e, vierhoef en 11 bezoekers