Het medicijn dat Idool werd toegediend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greenpeache
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-12-03

Het medicijn dat Idool werd toegediend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 22:10

Op een Amerikaans forum las ik net dat Idool wekelijks werd ingespoten met Adequan IM, dat schijnt een spulletje te zijn om de gewrichten te smeren, maar heeft ook een aantal bijwerkingen. Weet iemand hiervan ?

Green Peache

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:12

ja het mog niet toegediend worden volgens mij bij paardn die last van stolsels hadden en die had idool wel ,maar meer weet ik er niet over

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:43

Even op Google kijken

Glucosaminoglycaan


Polygesulfateerd glucosaminoglycaan is een semi-synthtische stof die vergelijkbare eigenschappen bezit als de mucopolysachariden die in het gewrichtskraakbeen voorkomen.

Deze substantie vertoont een affiniteit voor het gewrichtskraakbeen en wordt hoofdzakelijk uitgescheiden via de urine. Niet-infectieuze ontstekingsprocessen vormen de indicatie van deze specialiteiten. Hun gebruik dient te worden vermeden bij een afwijkende bloedstollingstijd, bij dracht of lactatie en bij dieren die lijden aan lever- of nierinsufficientie.

ADEQUAN I.A. (Janssen A.H.)
glycosaminoglycaan polysulfaat: 250 mg/ml
oplossing voor injectie iartic
Posologie:
Eq: 1 x 250 mg/dier/w (5 w)
Wachttijd: 0 d
ampul 5 x 1 ml
R/
ADEQUAN I.M. (Janssen A.H.)
glycosaminoglycaan polysulfaat: 100 mg/ml
oplossing voor injectie im
Posologie:
Eq: 7 x 500 mg/dier om de 4 d
Wachttijd: 0 d
ampul 7 x 5 ml
R/

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 02:53

Lovergirl

Hoe weet jij dat Idool stolsel had, ben benieuwd. Volgens mij zijn er meer bokers die van de hoed en de rand weten ?

Diederik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:08

Dat heeft uitgebreid in de kranten gestaan. Misschien vind je deze link ook wel interessant in die context:

http://www.stegen.net/website/main.php? ... ief_id=906

Er zijn er die nu heel hard roepen dat Idool in de Adequan is gebleven. Waar ze even aan voorbij gaan is dat een hartaanval bij een paard meestal niet door een stolsel maar door een ruptuur veroorzaakt wordt.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:44

en een stolsel probleem hoeft niet altijd bij de geboorte aanwezig te zijn. dit kan later spontaan opduiken. (althans bij de mens).

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:18

En zo komen er allerlei cowboy verhalen in de wereld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:40

precies. Maar sommige mensen hebben eigenlijk niet genoeg feiten om hun verhaal mee te onderbouwen, dus die hopen dat hun cowboy verhalen voor waarheid aangenomen gaan worden....

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:37

Idd hihi! Ik heb al 1001 verschillende versies gehoord op het verhaal rondom idool, heel flauw! Wacht gewoon die rechtzaak af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:53

Het mooie is ook nog, dat het gros van die verhalen er helemaal niet toe doen. Cowboy verhalen krijg je altijd wel, alleen nu hebben sommigen er blijkbaar belang bij om het een handje te helpen. Ik snap dat persoonlijk niet zo goed. (maar dat zal dan wel aan mij liggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:54

Ik hoop dat er een beetje een nuchtere rechter op die zaak komt.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:52

Ja, verkocht is verkocht. En zeker na tig maanden. Geen verzekering is dus schade voor de eigenaar, en niet voor de verkoper. Een goede les is misschien om een verkocht paard dat niet verzekerd is niet bij jou op stal te laten staan. Als er dan zoiets gebeurt zit je met de gebakken peren. Opa boos en vervelende verhalen in de krant.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:00

Zep schreef:
Ik hoop dat er een beetje een nuchtere rechter op die zaak komt.

Het gaat voor de rechter iig een hele klus worden om deze zaak een beetje te doorgronden Ziek Al zijn ze daar wel voor opgeleid natuurlijk.

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:33

Dat heb je met mensen die veel geld hebben, als ze HUN gelijk niet krijgen of HUN worden eens benadeeld dan zijn meteen de poppen aan het dansen, en ach hij zal Bram Moszcowicz wel nemen, en wat zo moeilijk van het recht is dat de rechters meestal GEEN paarden mensen zijn en dit dus ook heel moeilijk kunnen beordelen...... JAMMER HOOR, als wij allemaal zo veel geld hadden gehad.....

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:17

Maar gelukkig vragen rechters in dit soort gevallen, vaak advies aan een DA. Dus krijgen ze op die manier wel bepaalde feiten boven water die ze zelf niet weten.