Kan stress/spanning invloed hebben op de longen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Kan stress/spanning invloed hebben op de longen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 02:02

Kan stress en/ of spanning invloed hebben op de longfuntie?
De achterliggende gedachte is dan dat oa. de spieren, banden en gewrichten beschadegingen kunnen op lopen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 08:49

Ik heb deze redenering niet zelf bedacht maar gelezen. En waar denk je dat dat die redenering naar toegaat ZEP? Wat ik ook plaats overal zoek oa. jij wat achter. Typisch vind ik dat.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 08:58

Jippie schreef:
Misschien is daar bij mensen al eens onderzoek naar gedaan. Het lijkt mij een beetje ver gezocht.


Er zal best onderzoek naar gedaan zijn bij mensen, maar dat is mij niet bekend. Het lijkt misschien vergezocht maar volgens mij kan er wel een kern van waarheid in zitten. Stress en spanning kan heel goed op de organen slaan en dan is het dus niet zover gezocht als het lijkt. Als de zuurstof toevoer beperkt wordt, kan je ernstige problemen krijgen. Of het waar is weet ik niet, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 09:19

Sjuimpje schreef:
Komt omdat je iedere keer een suggestief toontje te pakken hebt...

Maar gaan we het nu over stress over zuurstof tekort hebben?
Of zuurstof tekort door stress?
Of wordt stress veroorzaakt door zuurstof tekort?
Hoe kan een paard zuurstof tekort hebben?


Volgens mij is er niets suggestiefs aan.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 09:29

Sjuimpje schreef:
De onschuld zelve...

Waarom draai je dan om de warme brei heen?
Get to the point!
Jij denkt dat de dood van Idool mogelijk te verklaren is door de manier van trainen, hij zou door het diepe rijden een zuurstof tekort hebben opgelopen waardoor het hart het zwaar te verduren heeft gehad en op den duur er dus mee gestopt is.
Of zit ik er nu heel ver naast?


Ik neem afstand van deze woorden, het zijn niet mijn woorden. Het is jouw conclusie en dus ook jouw verantwoording.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 09:31

cornelie schreef:
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte ook: o, dat gaat vast over .......

Stress en spanning is nooit gunstig, het heeft altijd wel ergens invloed op.


Het is een uitspraak van iemand naar aanleiding van de dood van Idool(overigens op een Amerikaans forum)
Ik vraag alleen maar reacties en dat geldt voor paarden in het algemeen.
Het is in ieder geval de moeite waard om eens over na te denken. Maar een aantal bokkers hebben dat kennelijk liever niet.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 19:59

Ik heb me helemaal niet verdiept in die rechtzaak om eerlijk te zijn. Bovendien heb ik er ook geen behoefte aan. Wel vind ik het goed dat die trainingsmethode door deze affaire eens onder de loep genomen wordt. Dat heeft dus niets met Idool te maken maar met de trainingsmethode. Dat geldt ook voor de vraag....kan die trainingsmethode invloed hebben op het functioneren van organen. Ik vind het ook wel ver gezocht, hoor maar als je er over nadenkt zou het volgens mij best kunnen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 08:36

Ik kraak helemaal geen methode af, er schijnen wetenschappelijke bewijzen te zijn dat die methode niet goed is. Het is ook niet moeilijk om dat te begrijpen. En Jippie wat aardig dat je zo bezorgd bent, maar dat is echt niet nodig hoor. Wel lief van je maar het gaat prima met het rijden!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 08:40

Sjuimpje"]
[quote="Jippie schreef:
Aqua:
Als je al die tijd die je steekt in het afkraken van een methode en mensen die volgens deze methode rijden zoals je naar mij in Pb doet en ook naar Sjuimpje [EDIT]in Pb èn[/EDIT]in haar foto-topic van Ozep, als je die tijd eens zou besteden aan het goed rijden van je paarden dan wordt het met jou ook nog wel eens wat.
[/quote]

Sorry, voortaan zal ik net zo reageren als jullie maar dan niet in PB maar op het forum. Persoonlijk houd ik er niet van om iemand in publiek rechtstreeks commentaar te geven, dat vind ik niet gepast. Omdat jullie dat zelf graag willen, maak ik een uitzondering maar dan op dezelfde manier als jullie dat doen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 08:42

Sjuimpje schreef:
Komt omdat je iedere keer een suggestief toontje te pakken hebt...

Maar gaan we het nu over stress of over zuurstof tekort hebben?
Of zuurstof tekort door stress?
Of wordt stress veroorzaakt door zuurstof tekort?
Hoe kan een paard zuurstof tekort hebben?


Je wekt de indruk dat je veel verstand hebt van paarden, waarom vraag je dit?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 20:38

Hoe zou je de vraag dan willen stellen?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 21:41

Wat is dan volgens jou de vraag achter de vraag?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 18:29

Oke, wie durft er nu te zeggen wat de achterliggende vraag is?
Volgens mij is die er namelijk helemaal niet en is het enkel een vermoeden wat jullie hadden.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 18:53

Oke ZEP waarom antwoord je niet mijn laatste vraag? Nu bevestig je weer dat er wat achter zit. Ik speel helemaal geen onschuld ik was alleen mijn handen erin omdat er namelijk niets achter zit. Dat vermoeden enkelen van jullie, daarom ben ik benieuwd naar die vraag.

Fijn dat je weer in mijn profiel hebt gekeken. Morgen ga ik hem weer veranderen, hoor! Nee, grapje ZEP, dat staat er al vanaf het begin. Het bedrijf staat namelijk officieel op mijn man zijn naam.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 19:01

Nee ZEP en PB van jou heb ik ook niet echt behoefte aan gezien jouw reacties.

Misschien moet je voor je oordeelt voor en over anderen eerst even tot 10 tellen en even in de spiegel kijken.

Je hebt een redelijke grote mond vind ik maar je komt nog steeds niet met het antwoord op iets wat je mij verwijt. Dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 07:58

Zep schreef:
Nou sorry, dan ben je dus echt gewoon zo. Ik hoop alleen dat je jezelf realiseert dat je verschrikkelijk irritant over komt bij heel erg veel mensen en dat je daarmee dus reacties over jezelf uitlokt!

mod: excuses voor off-topic, ik wissel echter geen PB's meer met aqua.


ZEP voor alle duidelijkheid ik heb hier geen zin. ALs je problemen met mij persoonlijk hebt, dat is duidelijk, dan reageer je maar via PB. Jij als ex-mod zou toch moeten weten dat PB daar onder andere een goed middel voor is en niet het forum.

Zolang je alleen maar insinueert en dat niet bevestigd met dat wat je dan vermoed, kan je gewoon beter niet meer reageren. Jouw reacties schat ik daarom naar waarde in totdat je weer objectief reageren kan.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 08:00

Pellie schreef:
in mijn ogen kan stress of welke soort van spanning dan ook op alle onderdelen van het lichaam slaan, het is maar net wat het zwakke punt is. en het maakt ook niet uit of je mens of dier bent.

en dat is ook heel logisch want lichaam en geest zijn één!

zo, en nu ga ik jullie gevit op elkaar ff lezen! Haha! Hmm nou dat viel weer tegen hoor Scheve mond


Ja, dat denk ik ook Pellie. Ik las dat en ging er toen eigenlijk pas over nadenken. En het is inderdaad heel logisch. En als het op de bv. de longen slaat, kan dat goed schade aanrichten doordat het lichaam niet goed gevoed kan worden.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 18:33

Nu jullie over Idool beginnen: ik denk dat het LDR systeem stress opwekt omdat het voor een paard vreselijk onnatuurlijk en pijnlijk is. En het dier dus veel moet doen om zijn balans te kunnen houden. (vaak overbelasten door onttrekken) Met het oog op de longfunctie zou de mogelijkheid kunnen bestaan dat spieren, pezen en banden beschadegingen oplopen. Of dit de oorzaak is durf ik geen uitspraak te doen. Ik heb me in het hele verhaal niet verdiept maar begrijp uit de media en hier van bokt dat er aardig wat dingen spelen. Goed is het in ieder geval niet voor een paard, maar ook niet voor een mens.
Wat Lov betreft: ik denk dat jij het over een stukje positieve spanning hebt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 08:38

Misschien is dat zo wat jullie zeggen, maar dat geldt in ieder geval niet voor mij. Ik kan me het ook niet goed voorstellen dat dat zo is. Waarom zou iemand jaloers op haar moeten zijn?
Mensen met zoveel talent zijn er niet zo veel! Daar moet je dus niet jaloers op zijn, daar moet je van genieten.
Dat neemt niet weg dat ik het trainingssysteem niet goed vind of gewoon slecht. Ik vind dat jammer omdat ik denk dat Anky als ze niet zo traint nog meer uit haar zelf en uit de paarden zou kunnen halen.

In hoeverre bronchien met een hartaanval te maken hebben, weet ik niet. Wel heeft stress invloed op het hart, maar dat is bij mensen immers ook zo dus niets bijzonders. Ik geloof wel, nadat ik er overnagedacht had toen ik het gelezen had, dat als de longen niet optimaal functioneren dat schade kan aanbrengen in het lichaam.

En inderdaad ZEP, wat mij betreft ging het inderdaad over paarden in het algemeen. Geloof je dat nu eens, wie zal het uiteindelijk het beste weten? (en nogmaals als je door wil gaan zou je dit dan in PB willen doen, zodat het forum daar niet onder lijdt?)

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 09:44

Jippie"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Dat neemt niet weg dat ik het trainingssysteem niet goed vind of gewoon slecht. Ik vind dat jammer omdat ik denk dat Anky als ze niet zo traint nog meer uit haar zelf en uit de paarden zou kunnen halen.

Precies, dat denk jij............ Schijnheilig
[/quote]


So what....jij denkt van niet.

Dat is toch hetzelfde?

En gelukkig mag je vrij denken in Nederland. Ik dus ook Jippie!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 07:33

Jippie schreef:
Natuurlijk mag jij dat denken als je dat wilt, iedereen mag in zijn eigen dromen geloven.

Ik vind het alleen heel kinderachtig dat ik van jou dan nog nooit een enkel resultaat/referentie heb gezien, zelfs nog geen foto van jouw methode om alles te illustreren terwijl je zelf wel graag kritiek levert adhv beeldmateriaal van anderen. Je bent zelfs niet bereid dat aan te leveren als er om wordt gevraagd. Als je het allemaal zo goed weet had ik van jou ook wel wat resultaten/empirisch bewijs verwacht.

Ik vraag me terecht af wat je te verbergen hebt? Ben je bang dat jouw droom als eeen zeep-bel uit elkaar spat als je meer inzicht geeft in jouw trainingsmethode dmv beeldmateriaal/referenties?

En nu zijn we vast weer beland bij de kern van de discussie Schijnheilig


Tjonge jonge jonge wat weer een trieste reactie van je Jippie.
Ten eerste: bewijs in de vorm van materiaal? Kom op: ik hoef me ten opzichte van niemand te bewijzen en ik voel al helemaal niet de behoefte op dat ten opzichte van jou te doen, gezien jouw reacties.
Ten tweede: als iemand vraagt om met foto's te illustreren, ben ik helemaal niet verplicht om dat te doen hoor. Je hoort dus iemand te respecteren.
Ten derde: als een ander wel foto's plaatst en ik reageer daar heel keurig op dan zou ik dat dus volgens jou niet mogen omdat ik zelf geen foto's plaats?
Ten vierde: jullie vragen niet om foto's maar bevelen dat.

Ik heb helemaal niets te verbergen, dat moet jij weten. Jij durft zelf de confrontatie niet aan en zit mij van alles te verwijten.
En ik ben helemaal niet bang om wat te laten zien want die methode werkt en heeft zich al meerdere malen bewezen. Ook weet ik heel goed hoe alles in elkaar steekt wat het rijden betreft. Dus maak je vooral geen zorgen en illusies.

En wat dat dromen betreft, droom zelf maar lekker over een zeepbal die uit elkaar spat want is wat jullie wensen. Dus daar zal je echt heel lang voor moeten blijven dromen!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 07:36

Natasha schreef:
Als het resultaat BLIJVEND goed is, is de weg er naartoe nooit verkeerd geweest.


Prompertje heeft gelijk. Resultaat zegt niets over de manier waarop iets gebeurd. Dat bewijs is al geleverd door een wetenschappelijk onderzoek.

Ik heb het ook al eerder gezegd, dat ik bewondering heb voor Anky en haar talent.

Iemand die rijk is doet het goed, maar ook als hij zijn geld verdient met drugs?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 07:56

Jammer dat je het zo ziet. Je laat je denk ik teveel beinvloeden door de reacties van een aantal. Als de titel je aanspreekt, is het toch goed.

Wat ik al zei: een gewone vraag in het algemeen.
Het lijkt bijna wel of jullie denken dat ik blij zou zijn met de dood van dat paard? Te belachelijk voor woorden, dat gun je toch niemand!!!! En nogmaals ik heb bewondering voor Anky.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 07:23

Anoukie schreef:
Aqua, ik quote je zelfs, hoe moet ik het anders zien? Gezien je reacties (en de inhoud daarvan) is het voor mij moeilijk om ook dit topic niet te zien als een sneer richting de trainingsmethode van bijv. Anky. Je hebt jouw standpunt immers al vaak duidelijk gemaakt.

Ik laat me niet beinvloeden, ik lees dit topic en je reacties en trek mijn eigen conclusie. En je kunt niet verwachten dat die iedere keer opnieuw objectief is, aangezien ik al meerdere malen met je gediscussieerd heb over verschillende trainingswijzen en ieders visie daarop.

Een titel alleen zegt niet zoveel, het gaat veel meer om de gedachte erachter. En die bevalt mij dus niet.

Maar nogmaals, dit gaat dusdanig offtopic en dat wil ik niet.


Ergens is het best knap dat jullie denken dat je gedachten kan lezen voor iemand anders. Beetje jammer dat het niet realistisch blijkt te zijn.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 07:24

Natasha"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Natasha schreef:
Als het resultaat BLIJVEND goed is, is de weg er naartoe nooit verkeerd geweest.


Prompertje heeft gelijk. Resultaat zegt niets over de manier waarop iets gebeurd. Dat bewijs is al geleverd door een wetenschappelijk onderzoek.

Ik heb het ook al eerder gezegd, dat ik bewondering heb voor Anky en haar talent.

Iemand die rijk is doet het goed, maar ook als hij zijn geld verdient met drugs?
[/quote]

Iemand die rijk is door de drugs, zal nooit lang echt RIJK blijven.
Die komt nl vroeg of laat de verkeerde tegen, en eindigt soms dan letterlijk, in de goot.

En we hebben het hier over paarden.
Als die pijn hebben ben ik ervan overtuigd dat ze niet zo goed en attent lopen, laat staan dat ze er zo goed uitzien!
[/quote]

Dat ben ik dus helemaal niet met je eens! Wat gebeurt er met een paard als hij in verzet gaat dan?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Contemplate, GrapeshotBot, Oehlala en 20 bezoekers