Darmorah kreupel, spierverrekt??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Darmorah kreupel, spierverrekt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 20:35

Vandaag waren Dar en ik samen met een fries en zijn eigenaresse op buitenrit, nu heeft die fries vaak lekker de pas er in, wat eiegnlijk iets te hard is voor Dar, na een drafje een galopje en weer een stuk stappen, wilde we nog een stukje draven, Dar liep toen niet lekker (eerder nog niks gemerkt) maar weer gaan stappen, niks aan de hand, toch maar het laatste stukje er naast gelopen, toen we weer op stal kwamen heb ik Dar even gelongeerd ze liep links achter echt bagger, been afgetast: geen reactie, nog even op het harde gedraaft: weer bagger, benen maar af gespoten en Dar op stal gezet, vanavond terug geweest, Dar weer aan de longe, nog niet goed wel al wat minder, Dar goed geobserveerd en het leek wel of de kreupelheid uit haar bil kwam, bil flink afgetast: kreeg toen een lichte reactie, ik heb haar bil in gesmeerd met Cole's Liniment, nu dacht ik dat ze misscien haar zelf op buitenrit heeft overstapt om de fries bij te houden en hier door haar bilspier heeft verrekt(eerst dacht ik dat ze misschien te kort was bekapt, want de hoefsmid was gisteren geweest) zou dat kunnen??

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:17

Verrekken kan inderdaad gebeurt zijn. Boxrust en stappen lijkt mij een goede oplossing hiervoor.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 20:28

Vandaag was ze erg stijf (kan natuurlijk goed met spierpijn) maar na haar massage liep ze al weer beter, ik hou het idd maar even op stappen, gaat het niet vlug genoeg over naar mijn zin, neem ik contact op met da.

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:19

Verekken kan inderdaad wel voorkomen zo. Je kan voortaan beter je eigen tempo aannemen en niet dat van een ander Knipoog Er zijn ook verschillende middeltjes tegen spierpijn,maar heb niet veel ervaring met namen Knipoog Blijft ze kreupen of blijft ze ongelooflijk stijf dan wel eens de DA verwittigen. Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 19:11

tamfawn schreef:
Je kan voortaan beter je eigen tempo aannemen en niet dat van een ander Knipoog


Het was eerder Dar die graag de fries wilde bij houden, maar goed het gaat al een stuk beter, morgen moet onze hond naar de dieren fysio, zij heeft ook haar diploma om paarden te behandelen (doet hier verder niks mee, geen tijd) dan vraag ik gelijk even of ze tips heeft.