Kraken, hoe duur?en jullie mening graag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Kraken, hoe duur?en jullie mening graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 18:00

zit erover te denken me paard te laten kraken ze heeft namelijk wat last van haar rug. maar de voornaamste reden is eigenlijk dat ik denk dat er behoorlijk wat vast zit ergens, in de rechtergalop zit ze totaal niet fijn en valt ze naar binnen en springt vaak na een paar passen over naar overkruist of linkergalop, als ik op de volte galopeer en overdreven stelling rechts houd en goed binnenbeen eraan dan valt ze enorm naar binnen, ze wil ook niet nageven, terwijl in de linkergalop het goed gaat, als ik haar longeer is het ook precies zo. dus even laten nakijken
nu mijn vraag, wat vinden jullie van kraken?hoe duur is het ongeveer en weten jullie misschien een goede paarden kraken in omgeveing amsterdam die aan huis komt (en dan wat die kost)
alvast bedankt

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:35

Persoonlijk denk ik dat kraken alleen niet voldoende is voor een paard met deze problemen. Laat een goede fysio komen om je paard helemaal te bekijken en dan een handelingsplan opstellen. Dan ben je wel zo'n 500 euro verder maar pak je het probleem grondig aan anders is het binnen een paar maanden weer mis, succes.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 18:42

ik heb er best wat voor over, maar sorry 500 euro heb ik niet even zomaar. als ik het had had ik het wel gedaan, maar die mogelijkheid is er nou eenmaal niet.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:54

Ik hoor vaak dat kraken helemaal niet goed is????

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:15

wat ik hierboven allemaal lees heb ik ook inderdaad allemaal gehoord.
wij hebben heel limburg afgebeld en gezocht naar een kraker,maar we vonden geen Boos!
toen hebben we maar een fysiotherapeute gebeld,ik hoorde van sommige dat het niets zou zijn,dus ik keek er ergens beetje tegen op.
nou is ze geweest,en een heel erge leuke meid!
mijn verslag staat bij verslag van de dag.

[VvdD] fysiotherapeute bij mickey geweest Lachen

de eerste behandeling is geweest,en ik merk nu een halve week later toch al iets verschil,ik ben er dik tevreden over.
ook zeggen sommige dat ze vaak moeten terug komen,ik heb dat nagevraagt,en de meeste gevallen niet,het zou maar zelden voor komen dat ze vaak moesten terug komen.
mijne komt nu maandag voor de laatse keer terug,erna mischien nog een keer,maar dat is niet zeker.
is totaal dus dan 2 en heel mischien 3 keer geweest.
als je wat meer wilt weten kun je me er gerust een pb over stuuren Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:16

gamble schreef:
Persoonlijk denk ik dat kraken alleen niet voldoende is voor een paard met deze problemen. Laat een goede fysio komen om je paard helemaal te bekijken en dan een handelingsplan opstellen. Dan ben je wel zo'n 500 euro verder maar pak je het probleem grondig aan anders is het binnen een paar maanden weer mis, succes.



500 euro vind ik beetje overdreven Verward
was volgends mij nog niet eens de helf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:25

Ik heb 3 weken geleden ook een kraker bij mijn paard gehad. Hij liep gewoon helemaal niet meer. Hij zat op 5 plaatsen vast (waarschijnlijk een flinke schuiver in de wei gemaakt en hierdoor vast gaan houden Clown ).
Ik heb nu gewoon een heel ander paard. Hij swingt gewoon weer met rijden.
Natuurlijk is kraken niet heilig, en moet je de oorzaak wegnemen waardoor je paard vast zit, maar het is een begin. Vanhieruit kan je dan verder gaan werken met rijden.
Het heeft mij 80 euro gekost en hij is zeker een uur bezig geweest met mijn paard. OK dan!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:51

Kraken kan best helpen. Vaak zijn rugklachten echter een secundair probleem, ik heb wel eens horen zeggen dat 90% van de rugklachten hun oorzaak in de voorbenen hebben.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:52

Mijn paard heb ik ook laten kraken (door Rodinde) en ik ben niet zo blij met het resultaat. Wat ze heeft losgemaakt, weet ik niet, maar sindsdien houdt mijn paard haar hoofd scheef (ze plaatst aan 1 zijde haar kaak naar buiten).
Na 1 jaar ben ik naar de fysio gegaan en die zei dat haar bekken scheef staat. Tegen deze stand kon, volgens hem, kraken geen oplossing zijn. Hij heeft haar behandeld en sindsdien gaat het stukken beter. Ze ontwikkelt zich nog steeds (waar ze na het kraken steeds minder ging lopen). Kortom, ik adviseer een goede fysio!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:22

beautyfull_mickey"]
[quote="gamble schreef:
Persoonlijk denk ik dat kraken alleen niet voldoende is voor een paard met deze problemen. Laat een goede fysio komen om je paard helemaal te bekijken en dan een handelingsplan opstellen. Dan ben je wel zo'n 500 euro verder maar pak je het probleem grondig aan anders is het binnen een paar maanden weer mis, succes.



500 euro vind ik beetje overdreven Verward
was volgends mij nog niet eens de helf?
[/quote]


Ik heb het dan ook niet over een behandeling, ze is in totaal 4 keer geweest waarvan drie keer minstens 2 uur. Ze behandeld het paard, heeft gelongeerd en 'les'gegeven en we hebben gereden waarna ze er zelf een half uur op heeft gezeten. Ze heeft het zadel nagekeken en heel veel stap,rij en longeertips gegeven.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:47

Bij mijn paard kostte het 60 euro per keer, en dan is ze ruim een uur met hem bezig. Die 500 euro vind ik wel erg overdreven hoor!!!! Dat ben je echt niet kwijt voor zo'n serie behandelingen!!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:14

gamble"]
[quote="beautyfull_mickey"][quote="gamble schreef:
Persoonlijk denk ik dat kraken alleen niet voldoende is voor een paard met deze problemen. Laat een goede fysio komen om je paard helemaal te bekijken en dan een handelingsplan opstellen. Dan ben je wel zo'n 500 euro verder maar pak je het probleem grondig aan anders is het binnen een paar maanden weer mis, succes.



500 euro vind ik beetje overdreven Verward
was volgends mij nog niet eens de helf?
[/quote]


Ik heb het dan ook niet over een behandeling, ze is in totaal 4 keer geweest waarvan drie keer minstens 2 uur. Ze behandeld het paard, heeft gelongeerd en 'les'gegeven en we hebben gereden waarna ze er zelf een half uur op heeft gezeten. Ze heeft het zadel nagekeken en heel veel stap,rij en longeertips gegeven.
[/quote]

nee oke dan is het wat anders,ik dacht dat je gewoon bedoelde voor een behandeling Lachen

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:54

ik kenheel veel mensen die hun paard hebben laten kraken. allemaal zijn ze zeer tevreden over het resultaat. het ligt denk ik ook aan welke kraker je hebt. het kost ongeveer 80 euro.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:54

Pascha schreef:
Bij mijn paard kostte het 60 euro per keer, en dan is ze ruim een uur met hem bezig. Die 500 euro vind ik wel erg overdreven hoor!!!! Dat ben je echt niet kwijt voor zo'n serie behandelingen!!!


Die behandelingen waren het voor mij echt waard. Ik heb hem net even losgegooid en ik heb hem in de twee jaar dat ik hem ken nog nooit zo uit zijn dak zien gaan. Hij leek wel een veulentje. Alles bewoog aan hem, er zit weer beweging in zijn lijf. Bokken,stijgeren, snel galloperen. Hij had echt plezier in het bewegen en gooide alle remmen los. En ik heb de rekeningen gezien en betaald, was echt 500 euro
Groetjes Desiree

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:12

Wij hebben bij Magic een Fysiotherapeut/kraker gehad.
Kwam bij ons op stal in assendelft,en behandeld ook de springpaarden van Eris v.d.Vleuten en piet Raymakers.
Kraken en masseren kost 50 euro,alleen masseren 35 euro per keer.
Als je belangstelling hebt kan je mij een PB sturen.