Bandageren of peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simone_m

Berichten: 1281
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: nijnsel

Bandageren of peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 10:52

Zou het gezond zijn met bandages te rijden?
Of zou peesbeschermers beter zijn ??

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:58

Geen bescherming. Hooguit peeskappen als ik naar het bos ga. En dan alleen met Murphy. Bij Lady doe ik niks om want tijdens mijn lange endurance tochten gaat daar alleen maar zand tussen zitten.
En ik vind dat je de spieren verzwakt door steun te geven van bandages en in mindere mate van peeskappen.
Maar ja, dat is mijn hele bescheiden mening.........
En als ze in de wedstrijd toch ook niet met bandages mogen lopen waarom dan wel als je traint??

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:30

Ik ben persoonlijk geen voorstander van bandageren. De temperatuur op de pezen kan tot 40 graden oplopen. Als ze niet goed zitten maak je meer kapot dan dat je goed doet.

Ik gebruik wel bij alle paarden met ijzers, peesbeschermers. Daar zitten naar mijn mening geen nadelen aan verbonden en als ze zich aanstoten loop je niet het risico op een klappees.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:04

peesbeschermers zijn natuurlijk beter, maar met bandages kan natuurlijk ook wel eens. het geeft alleen geen hou vast aan de pezen.

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:52

Ik ben ook geen voorstander van bangages. Om de zelfde redenen als Okkie1. Onze paardenarts raadt het zelfs sterk af.
Ik gebruik wel altijd peesbeschermers. Voor het geval dat ...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:56

Ook onder peesbeschermers wordt het warm.
Ik gebruik ze 's zomers niet, alleen als ik 'gekke' dingen ga doen zoals springen of buitenrit. In de winter gebruik ik ze wel, omdat Fedde altijd feller is 's winters en nog wel eens een rare bokkensprong wil maken.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:14

hier zijn al zoveel toppic over geweest,zoek het gewoon even op.

zolang je paard zich niet aantikt ofzo zou ik met gewoon dressuur rijden niets omdoen,ja aventoe bandage's als je dat leuk zou vinden?

ik moet wel dagelijks met bandage's of peesbeschermers+strijklappers rijden,omdat mickey zich erg aantikt.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:17

Kijk eens in de In de Strengen van afgelopen keer. Daar stond een heel artikel hierover in.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:32

Hier zijn de meningen sterk over verdeelt. Ik denk dat het beste is, wat je zelf het fijnste vind. Heb je haast en toch bandageren: dan heb je het risico dat je ze niet goed om doet. Doe je elke keer je bandages in de was als ze vies zijn, maar peesbeschermers doe je vies om, dan zou ik voor bandages kiezen. Zo veel verschillende optie.
En er zijn genoeg paarden die jaren met bandages om lopen en nergens last van hebben, dus of het echt (dus met een goed onderzoek....) bewezen is dat bandages slecht zijn weet ik niet. Ik denk het niet... Het kan best zijn dat het onder bandages 40 graden wordt, maar waarom gebruiken ze juist bij peesontstekingen lasers die de pees warmer maken en daardoor de doorbloeding stimuleren en zo genezen...
En wat je paard het fijnst vind speelt ook een rol!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:17

Ik heb zelf altijd peesbeschermers. Bandages kan er misschien in de ogen van sommige mensen mooier uitzien. Maar geef mij maar pees beschermers! Beschermd super, en lekker makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:32

Pascha schreef:
Kijk eens in de In de Strengen van afgelopen keer. Daar stond een heel artikel hierover in.

In de Hoefslag ook, vorige maand ofzo.
Iets van: Bedenk goed, wat je met bandages doet (ofzo) Haha!