bloeding merrie......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

bloeding merrie......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 22:09

Een kennis van ons heeft een merrie die opeens begon te bloeden uit haar schede, niet echt heel erg, maar toch genoeg om alarm te slaan....
Zij hebben de da erbij gehaald en hij zei dat het mogelijk een soort van spatader is die ahw "lekt"!?? Is niets aan te doen, maar gewoon in de gaten houden dat het niet erger wordt, stopt vanzelf wel weer....
Maar toch een beetje eng hoor.......
Wie heeft daar meer van gehoord, de merrie is overigens niet drachtig!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:20

Heb er wel eens van gehoord, maar dat is ook echt het enige wat ik je er over kan vertellen. Sorry!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:21

er staat hier volgens mij ook al eens wat over op bokt... als ik het me goed kan herinneren ... even de zoekfunctie proberen ?!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:23

dat heb ik geprobeerd, maar niets gevonden, misschien niet onder de goede benaming???

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:02

hoi mijn oude merrie had het was ook niet drachtig. in het begin was het weinig op den duur als ze zich ergens tegen verzette spoot het er gewoon uit en niet echt weinig.
eerst hadden we een veearts laten komen die zei aambeien ja lekker logies ahum... dus andere die ging kijken dacht blaaontsteking daar voor geholpen was nog niet over toen naarde kliniek hebben ze haar onderzocht. een paar dagen en kwam er uit ze had een cyste in de geboorteweg. maar daar kwam het niet van het waren idd aders die gesprongen waren en er is wel degelijk wat aan te doen je kan het laten dichtbranden. is niet altijd noodzakelijk bij die van mij is het overgegaan. ook had ze eerst een baarmoederbloeding gehad dus dachten we dat het dat weer was maar daar was het te weinig bloed voor wan t dat is echt een bloeerig zooitje ik denk dat je je niet druk hoeft te maken volgens mij kan die veearts heel goed gelijk hebben

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 18:23

Bedankt voor je verhaal!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:28

graag gedaan hoop dat je er wat meekan maar vind het zelf sterk op dat van mijn paard lijken.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:34

Was het echt stromend bloed of een klein beetje rooig, opgedroogde korstjes achtig, want dan is er wel een verschil, mijn oude merrie had het ook voordat ze een veulen gehad had, dit waren haarvaten die dan open waren gegaan dat kan wel eens gebeuren, maar is het echt stromend bloed zou ik er toch nog eens over bellen want mocht de wand van binnen zijn geperforeerd gaat de merrie dood...