Revalidatieverhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:49

Magic moest na haar operatie ook 2 weken absolute boxrust. Mocht er dus ook niet uit om te poetsen of om haar stal uit te mesten.

Wij hadden van te voren al aan wat homeopatische rustgevers gedacht. Een paard 2 weken helemaal niets laten doen in de winter, dat leek niet te doen
Maar wat denk je: die 2 weken zijn we zonder problemen (en zonder rustgevers) doorgekomen. Het boeide haar absoluut niet dat ze alleen maar op stal mocht staan. Als we het deurtje open deden bleef ze rustig staan en ze heeft geen één moment druk gedaan.

En toen kwam de wandelperiode...van andere blessures wisten we dat dit problemen kon opleveren. En ja, dat gebeurde...met vier benen de lucht in, bokken enz.. En ik maar proberen haar netjes te laten stappen Haha!
Ze mag van mij wel eens een sprongetje maken, maar dat mocht simpelweg niet.

Gelukkig mocht ze van de artsen in de kliniek wel gewoon in de stapmolen. Dat was ideaal! OK dan! Ze liep steeds heel braaf met haar hoofdje laag haar rondjes.
Misschien niet de meest leuke manier, maar het werkte wel. Ze was rustig.

kimmy schreef:
Mirk moest 9,5 week stil staan wegens atrose. Toen hij echt pijn had, was er niet zo veel mee te doen.


Moest hij echt totale stalrust ivm de artrose?
Want normaal gesproken MOETEN ze met artrose toch juist blijven bewegen, als is het maar stappen.

Ik ben verder absoluut geen voorstander van boxrust, een paard hoort te bewegen. Maar als het moet dan moet het maar...
Alhoewel ik er van dierenartsen ook verschillende dingen over hoor. De één zegt (net zoals ik al denk) na een operatie van bijv. OCD gewoon in beweging blijven. En de ander zegt (zoals bij ons is gezegd toen) totale boxrust Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 30 bezoekers