Bach bloesem remedies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Bach bloesem remedies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 12:36

Zijn er meer mensen hier op Bokt die werken met Bach bloesem remedies?

En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:08

Ik heb het een tijdje voor mijn hond gebruikt. Het hielp supergoed.
Dit was op aanraden van een magnetiseur.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 13:09

Welke remedie(s) heb je gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:13

Uh, ze had een mengsel gemaakt van verschillende remedies. Ik weet alleen niet precies meer welke Bloos! .
Zij had dit in overleg met haar lerares van de Silverlinde gemaakt.
Zou ik voor je moeten opzoeken.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:44

ik gebruik ze ook regelmatig. Ik studeer op de Silverlinde dus heb vaak oefenmateriaal nodig Haha! . Er is altijd wel een paard in de buurt met het een en ander. Laatst een stoere opa hengst met problemen bij verhuizingen. Altijd helemaal van slag bij een verhuizing (wordt dan depressief) en dankzij de bach nergens last van gehad. Heb btw honeysuckle gebruikt wat geod helpt bij verhuizingen of voor dieren die bij hun moeder weggehaald worden. Is maar even een voorbeeldje Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:49

Ja ik heb sowieso altijd de Rescue Remedy staan, voor zowel mijzelf als mijn paard en mijn honden, bij bijvoorbeeld vuurwerk enz.
Of wanneer er een ongeluk(je) is gebeurd waardoor het paard/hond angst zou kunnen overhouden aan bijvoorbeeld een trailer.
Voor mezelf? voor ik in een vliegtuig stap Haha!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:18

Ik heb altijd Rescue Remedy staan, wat ik voor alles met pootjes durf te gebruiken. Ik heb ooit van Opium eens (meer voor de grap) een pluk manen moeten toezenden aan iemand, die vervolgens een karakter-analyse terug stuurde, met een mix van verschillende remedies. Ik zal eens kijken of ik misschien het adres nog ergens heb, maar het is al erg lang geleden. Volgens mij had ik het adres toen uit Bit gehaald.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 14:30

Ik doe dezelfde studie als jou Natasha maar dan in Meppel (2de jaars overigens).

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:37

Citaat:
Ik heb altijd Rescue Remedy staan, wat ik voor alles met pootjes durf te gebruiken

dat dacht ik dus ook, maar voor ik het mijn opgefokte paard gaf, dacht ik: laat ik het zelf eens nemen, ik ben ook nogal opgefokt namelijk en wat gebeurde er: ik ben compleet geflipt, 3 dagen thuis gezeten, of liever aan het plafond gehangen.
Wat een rotzooi zeg, ik heb het meteen door de gootsteen gespoeld voor er nog meer ongelukken zouden gaan gebeuren, onbegrijpelijk dat je dat zo bij het reformhuis kan kopen!

Een vriendin van me zit ook op de Silverlinde en doet daar iets met Bach en die zegt altijd dat je de oorzaak moet wegnemen niet de gevolgen moet bestrijden...... ik kan de oorzaak wegnemen door ontslag te nemen bij mij huidige baas, maar dan zijn de gevolgen niet te overzien......

Ik blijf wel aan de pilletjes van de huisarts als het me teveel wordt allemaal, en mijn paard durf ik ook niets meer van Bach te geven...

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:33

Tsja, Smurf, mijn vader heeft ooit eens 3 weken thuisgezeten na geklooi met een antibiotica-kuur, maar toen ik een ontsteking in mijn knie had ben ik toch echt maar weer antibiotica gaan slikken. Knipoog
Elke remedie kan weleens anders uitwerken dan verwacht, ook reguliere medicijnen; niet dat ik zeg dat Bach-spul wel goed werkt, want ik heb er totaal geen ervaring mee, maar je moet het niet op één slechte ervaring direct afschrijven, denk ik.

Natasche en Meppeltje, wat voor studie doen jullie precies, dan? Is dat gewoon een normale studie, of iets extra's? Klinkt wel erg interessant!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:49

Bij de honge pony's die ik op stal kreeg hielp de Rescue Remedie nooit. Het verergerde eerder het gedrag dan dat het verbetering gaf. Ik heb nu chinese kruidenpillen staan en die werken super.
Als mijn hond straks komt krijgt ze wel even de rescue druppels. Op aanraden van Katja. Die komt van ver met een verleden dus die kan wel wat gebruiken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:02

Ja wij, niet voor de paarden, maar voor de honden.

Wanneer ze erg gestrest zijn, bang zijn of wanneer onze Yuuki loops is (en ze mag niet gedekt worden) krijgen ze die druppels.
Wij hebben altijd goede ervaringen er mee gehad.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:30

Rescue Remedy ben ik enkele dagen voor een trailerrit door zijn drinkwater gaan doen. Hielp goed! Lachen Heb ook een flesje Rock Rose voor ernstige schrikreacties, maar die gebruik ik eigenlijk alleen zelf, tegen nachtmerries. Haha!

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:49

hoi

ben heel erg pro bach bloesems
heb er zelf een cursus over gevolgd!!
dit om het heel natuurlijk is en niet verslavend

het helpt je de dingen klaarder te zien, en ze nemen gevolgen weg van allerlei nare toestanden zoals stress, angst enz..

Voor dieren kan ik het zeker ook aanraden, vb bij paarden na een verhuizing of zo
Maar voor de ruiter zijn ze zeker zo belangrijk omdat hetgene dat jij ervaart (angst bv) uitstraald naar je dier Scheve mond . Als jij zelf dit probleem dan weg neemt, heeft je paardje er zowiezo geen last meer van.

en anders kan je nog altijd samen de bachbloesem remedie nemen die bij jullie individueel of samen past

Rescue is ook altijd perfect in geval van uiterste nood, vb bij een val of een kwetsuur

Wel jammer om te lezen dat er toch ook nare ervaringen zijn.
Heb hier of in mijn omgeving nog nooit iets van ondervonden.

Als je meer info wil, pb me maar gerust! groetjes

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:58

Moet je even Jupiter op bokt pb'en. Haar moeder schijnt er heel veel in te doen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:32

mijn moeder heeft ze allemaal,
we gebruiken ze soms voor de paarden als we merken dat ze er een nodig hebben

bij mijn vorige tinker uit ierland heeft het goed geholpen,
hij veranderde van een teruggetrokken paard dat in het verleden leefde en voor alles bang was en niet tegen druk kon, met gigantische depressies boven zn ogen in een vlot en levenslustig paardje, echt egweldig was dat,

mijn merrie is nu bezig met de bach, want ze had veel spanning in haar lijf, met name haar nek, en was voor veel dingen bang, alles bij haar duidde op stress,
mn moeder pendelde zelfs een bach uit die werekt op het lichaam, ben ff de naam kwijt, maar die dus werkte op de hals en kruisspieren,

heb 2 weken terug een ongelukje met dr gehad, ze ontlofte gewoon,
ook dit kwam terug in de bachdruppels,

ik gebruik zelf wel een rescue,
dat geven me ook aan de paarden met oud en nieuw, en ook aan katten en honden,

het werkt echt geweldig,
als het ooit bij iemand niet werkt, dan heb je dus de verkeerde druppels te pakken

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:12

Ik gebruik ook Bach voor mezelf de paarden en de honden. Soms op voorschrift van therapeut. Rescue staat ook bij de hand. Maar eh negatief effect kan een gevolg zijn van allergie. Bij fythotherapie heb ik dit zelf een meegemaakt. Valeriaan als rustgever, en toen bleek ik allergisch te reageren, helemaal hyper dus.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:55

Mijn EHBO is Rescue druppels en creme!Voor mens en dier!
Ik heb verder nog een aantal andere remedies die ik af en toe inzet nadat ik het uitgetest heb.
Ik heb er geen nare ervaringen mee,nee ik kan van vele mooie momenten spreken

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:37

Citaat:
Mijn EHBO is Rescue druppels en creme!Voor mens en dier!


als je mij ooit tegenkomt: niet geven s.v.p., dan hang ik weer 3 dagen aan het plafond te trillen, compleet geflipt!

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:43

Er wordt bij deze remedies zo makkelijk geroepen baadt het niet schaadt het niet . Als het niet werkt heb je de verkeerde remedie.
Helemaal niet waar. Je kunt hiermee beter niet lukraak aan de slag gaan.
Op zich zijn de remedies totaal onschadelijk. Echter, de uitwerking van de remedies kan zeer veel omhoog halen. Als je remedies inneemt voor gemoedstoestanden die nog in de diepte liggen, dan kunnen de "daarbovenliggende" gemoedstoestanden omhoog komen met alle gevolgen van dien.
Een sporen combinatie kan dus eigenlijk alleen maar worden ingezet bij acute gevallen.

Wees voorzichtig met een dier waarvan jij geen achtergrond weet, ga niet prutsen met allerlei combinaties. Je kunt ermee mee kapot maken dan goed doen.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:00

Bij mij op stal heeft ook een Silverlinde student een anamnese van mijn paard gemaakt, daarna overlegd met haar Silverlinde docent en een kuur samengesteld.
Ik ben er twee weken geleden mee begonnen en heb het idee dat mijn paard idd reageert op het middel; wordt wat rustiger in de omgang (hij verveelt zich erg wegens blessure, mag weinig doen......) en lijkt wat minder ongeduldig.....ik kan er nog niet echt over meepraten maar tot nu toe ben ik niet negatief

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:49

smurf schreef:
Citaat:
Mijn EHBO is Rescue druppels en creme!Voor mens en dier!


als je mij ooit tegenkomt: niet geven s.v.p., dan hang ik weer 3 dagen aan het plafond te trillen, compleet geflipt!


Ik zal je eerst even een balansje geven,daarna kan ik uittesten wat je werkelijk nodig hebt Haha!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:47

Heb ook eens een tijdje aan de Bach remedies gezeten. Het helpt wel maar soms heeft het ook nare gevolgen. Zo kreeg ik een tijdje de hele tijd een rood hoofd na het gebruiken van de remedies Bloos!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 15:14

ik heb het zelf gebruikt tegen uitslag. Werkte wel...