ervaringen equibild

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

ervaringen equibild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 12:35

Mijn paard heeft voor nogal twee zeer ongelijke voeten. Mijn hoefsmid wil hem graag (weer) op zooltjes hebben. Zijn goede voet wordt opgevuld met gewone siliconen en zijn andere voet met een tweecomponenten spul equibuild. Dit zou zoveel tegendruk geven dat de voet min of meer gedwongen wordt om omhoog te groeien ipv naar de zijkant uit te zakken.

Maar wie heeft er ervaring met equibuild en wat is je mening er over???
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 02-12-03 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:51

Het is het proberen waard maar je paard zal het wel ff zwaar krijgen wat alle spieren botten en pezen moeten zich dan aan gaan passen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 12:55

heb je er ervaring mee? Ik zou graag willen weten of het in de praktijk ook echt zo werkt als dat er gezegd wordt.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:41

kijk anders eens op www.hoofcare.nl
die is de de website van Van Nassau (2 ervaren orthop. hoefsmeden). Je kan ze ook een mailtje sturen en je probleem uitleggen en vragen wat voor oplossing zij zien. Op die manier krijg je een second opinion van een andere hoefsmid.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 00:05

Kyona schreef:
kijk anders eens op www.hoofcare.nl
die is de de website van Van Nassau (2 ervaren orthop. hoefsmeden). Je kan ze ook een mailtje sturen en je probleem uitleggen en vragen wat voor oplossing zij zien. Op die manier krijg je een second opinion van een andere hoefsmid.


ik ben niet zo zeer opzoek naar een second opinion, maar wil gewoon praktijkervaringen van mensen horen die het product kennen Lachen. Ik vertrouw mijn smid (bijna) blindelings en weet ook dat ze dingen niet zomaar aandraagt.