overdreven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 13:00

hoi
bij mij op stal is er een meisje en die heeft een 2,5 jarig paard.
ze is altijd (vind ik) heel voorzichtig mert hem en doet net alsof hij van goud is Scheve mond
ik zelf vind dat paarden geen mietjes zijn en dat ze best wat kunnen hebben (tot op zekere hoogte).
nou had haar paard laatst op een andere weide gestaan en had hij ander= gras (scheen jonger te zijn) waardoor ze meer moesten kauwen, en toen waren zijn kaakspieren overbelast.
toen ze dat zag barste ze meteen in janken uit en belde ze direct de dierenarts. ook toen hij een wondje had belde ze de DA Verward
overdreven of niet???
en hoe snel bellen jullie de DA??

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:04

Nou, ik bel de veearts niet bij een wondJE, maar als het een flinke snijwond is, dan wel.... Beter het zekere voor het onzekere nemen, denk ik altijd.
Maar de VA bellen wanneer min paard overbelaste kaakspieren heeft?? Haha, hoe heeft die VA gereageerd?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:13

Naarmate je je paard langer hebt, weet je vaak wanneer iets dringend is en of niet of al dan niet de DA moet langskomen. In het begin was ik ook hilarisch om het minste geringste. Niks overdreven, gewoon bezorgdheid.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:15

machogirl schreef:
hoi
bij mij op stal is er een meisje en die heeft een 2,5 jarig paard.
ze is altijd (vind ik) heel voorzichtig mert hem en doet net alsof hij van goud is Scheve mond
ik zelf vind dat paarden geen mietjes zijn en dat ze best wat kunnen hebben (tot op zekere hoogte).
nou had haar paard laatst op een andere weide gestaan en had hij ander= gras (scheen jonger te zijn) waardoor ze meer moesten kauwen, en toen waren zijn kaakspieren overbelast.
toen ze dat zag barste ze meteen in janken uit en belde ze direct de dierenarts. ook toen hij een wondje had belde ze de DA Verward
overdreven of niet???
en hoe snel bellen jullie de DA??



Hahaha overbelaste kauwspieren?? ehhh kaakspieren Haha!
Heel benieuwd hoe je daar achter komt.

Ik denk ook dat paarden best wat kunnen hebben. En of ik wel of niet de da bel hangt helemaal van de situatie af, is moeilijk uit te leggen zo.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:38

Ik kan het me goed voorstellen hoor. Toen mijn paard voor het eerst een beetje kreupel was begon ik ook spontaan te janken.... En sliep ik het liefst bij hem in de stal....
Vind het veel positiever dan dat ze er niets opuit doet. Overbelastekaakspieren bij een paard... Vind het wel vreemd hoor.... Zelf ik heb daar nog nooit last van gehad (en soms kauw ik echt veel...) en een paard is er voor gemaakt op te kauwen! Maar ja, het is toch echt neit leuk als je je paard pijn ziet lijden.... (net als elk dier... heb veel liever zelf pijn dan mijn kat bijv.)

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:52

ha
ik heb het geluk dat ik bij de dierenarts sta, is het heel ernstig dan roep ik hem of zijn vrouw, denk ik moet ik wel even naar kijken, hang ik een broefje op de deur als hij voert dan ziet hij het briefje direct.
kuzz eer

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:55

ik vind het wel een klein beetje overdreven hoor.
maar ik kan me wel voorstellen dat als je een jong paard hebt dat je daar een beetje voorzichtig mee bent ja
ja hoe zei het doet vind ik wel een beetje overdreven hoor.
ik zou niet bij ierder wondje bellen alleen als het er niet goed uit ziet.
en over die wou dat zijn kaken dan te veel moesten doen volgens mij is dat ook wel onzin maar goed je kan beter wat te voorzichtig zijn als je dat helemaal niet bent

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 19:18

ja idd overbelaste kaakspieren Scheve mond
errug raar maja..
de DA zei dat maar hij vond het wel raar dat ze zo snel belde alleen> tja die maakt het niet uit als hij een keer extra moet komen, krijgt hij het geld voor he

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:14

ik bel echt haast nooit de dierenarts. Bij koliek kijk ik het eerst aan, bij kreupelheden kijk ik het eerst aan en voor wonden bel ik helemaal niet... tenzij ze slagaderlijk zijn ofzo...... maar nee, ben geen goede klant van de da

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:51

Tja, maar jij hebt al jaren lang ervaring met paarden. Dus jij weet wanneer het menens is en wanneer je het nog even aan kan kijken (gelukkig zijn er meer mensen zoals jij, anders hadden er veel meer DA-en moeten zijn) Maar toch: ik vind het niet gek en het zal wrs snel beter worden. Er zijn genoeg moeders die bij het minste of het geringste de huisarts bellen...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:48

Haha Danielle. Over wie zou dat nou gaan?
Ik heb het verhaal ook gehoord en vind het echt overdreven. Ik bel zelf bijna nooit de DA. Maja je hebt paarden die van goud zijn he Haha!