gescheurde pezen in knie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

gescheurde pezen in knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 15:50

de merrie waar ik op reed heeft last van een gescheurde pees volgens de dierenarts. maar de dag voordat ze kreupel was heb ik er nog op gereden en was er niks aan de hand. wel was ze een aantal week ervoor ook kreupel geweest. Verdrietig

nou zit er aan de linkerknie een grote bult aan de buitenkant en aan de rechterknie een klein bultje.

nou is mijn vraag kan een paard van de ene op de andere dag een scheur in de pees hebben, en kan ze ooit nog weer gereden worden, of is ze voorgoed afgeschreven?

ik zou het graag horen alvast bedankt jolli.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:11

Het kan idd gebeuren dat ze van de een op de andere dag een scheur in de pees krijgt... Helaas herstellen pezen bij paarden (en mensen) heel erg langzaam. Maar of het bij de knie een ander verhaal is.....???? Misschien even een DA bellen (die van de diagnose, die weet precies welke pees en de prognose)

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:20

mijn paardje liep ook gewoon goed kom ik op wedstrijd loopt hij ineens slecht een peesklap in zijn linkervoorbeen. balen naruurlijk 4 maanden hebben we niet gereden het grootste probleem is dat ze zich niet ziek voelen en dus soms helemaal door het lint gaan.

maar alles komt weer goed.
succes

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 14:07

Ja.. peesblessurens kunnen zomaar ineens ontstaan, door b.v. een gekke beweging..
Ik heb zelf hele goede resultaten met een homeopatisch middel. wil je meer weten moet je me maar pb-en