knakkend geluid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

knakkend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 13:12

Iso heeft ongeveer 1.5 jaar gelden met zijn been in het draad gezeten. Hij heeft hier een lelijke wond aan overgehouden die nu weer helemaal dicht is alleen is zijn linker achterbeen wat dikker gebleven. Voordat we hem kochten hebben we hem door de dierenarts laten keuren en deze zei dat hij mooi beenwerk had en dat het helemaal goed kwammet hem... een dikbeen hoeft geen slecht been te zijn zei hij.

Nu is het zo dat wanneer ik in de bakrij.... en hij dus moet werken. zijn been (weet niet of het links of rechts is ga ervanuit dat het het dikkebeen is) een knakkend geluid maakt netzoals wanneer wij onze vingers knakken zeg maar.

Heeft iemand hier ervaring mee?? en kan dit kwaad? hij loopt niet kreupel is alleen heel stijf in het begin maar daarna niet meer en loopt hij lekker. Mijn instructeur zegt dat de stijfheid door de kou kan komen en doordat hij nu veel op stal staat. Maar waar komt dat knakkende geluid vandaan en kan het kwaad???

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:52

Hoi,

tijdens het rijden hoor ik soms wel een soort tikkend geluid vanuit de achterbenen (tik tik of knets knets, kan het moeilijk verwoorden).

Ze heeft dit al 10 jaar zonder problemen, DA heeft er ook eens naar gekeken en vond niets.

Vooral goed op letten dat ie er niet op mankt.

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat zijn paard dat ook had en dat hij calcium moest bijgeven en toen verbeterde het, vraag het mss eens aan de DA?

Groetjes,

Kim

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 15:04

Hij loopt inderdaad niet mank. dus waarschijnlijk zal hij er geen last van hebben misschien is het inderdaad calcium tekort ofzo. Het is ook alleen wanneer we in de bak rijden, wanneer het werk wat zwaarder word. buiten hoor ik het namelijk nooit.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:39

marit knakt ook af en toe.. en dat is lucht tussen de gewrichten die vacuum wordt gezogen. Dit gebeurt ook als mensen 'knakken'.
Niets gevaarlijks dus.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 17:47

nou dan hoop ik dat dat het is... Thanx

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:56

ik heb ook nog een paard gezien waarvan de knieschijf blokkeert, en dan kwam hij uit zen stal, en zen been was heel stijf zo, en als hij het dan plooide knackte hey heel luid, en de volgende stappen die hij zette was er ok zon knak iedere keer, misschien is dit hetzelfde?
het kan geen kwaad als het de schijf is die blokkeert

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:08

dat knakkende geluid is niks!!
heel veel paarden hebben het
maar als je wil dat het geluid minder word kan je een eetlepel zonnebloem olie in ze voer doen elke dag
t helpt egt Schijnheilig Haha!
don't wurry je moet gewoon happy wezen Haha!
niks aan de hand! OK dan!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:20

taruta er hoeven niet zoveel smily's in een tekst hoor Knipoog Haha!

maar een paardje bij ons op stal heeft dat idd ook best erg,het klinkt idd erg raar,maar zover ik weet is het idd niets.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 12:02

wat seren zegt klopt ik heb het ook nagevraagd het is net als wij knakken met onze vingers of als je door je knieen gaat. Je kan het wel verminderen met voedingssupplementen maar die zijn over het algemeen vrij duur

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 12:04

nou als het geen kwaad kan maakt het me niet uit, maar ik wou niet dat hij er last van heeft...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:47

hoi, de voedingssupplementen zijn best prijzig. En het ze werken niet altijd. Je paard heeft geen pijn als het knakt het voelt gewoon hetzelfde als hoe het bij ons voelt als wij knakken. Dus je hoeft je geen zorgen te maken OK dan!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 00:28

Het knakken zijn de spier(en) die je hoort.
Zelf heb ik het ook in mijn nek, doordat ik heel lang in een geforceerde houding heb gezeten ivm een sleutelbeenbreuk zijn de spieren wat verstijfd en ontstaan er zogenaamde knopen.
Niks ernstigs dus, tenzij het steeds meer wordt natuurlijk. Vaak wordt het minder naar mate je paard wat verder warm en los wordt.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 09:17

Mijn pony heeft een lichte vorm spat in een van haar achterbenen. In stap hoor je het niet, maar in draf en galop knakt haar achterbeen iedere pas.