gevoelig voor maandagziekte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 10:16

mijn paard van 31 heeft het een tijdje terug ook gehad. die heeft t gekregen van de regen die de eerste week van okt. is gevallen. het plentse toen heel hard (lekker koud op zn oude spiertjes)toen hij in de wei stond is hij toen sprintjes gaan trekken terwijl hij normaal met mij alleen een uurtje wandelt of longeert met een paar rondjes draf. ook gaf ik hem slobber sinds een paard daagjes waar blijkbaar teveel eiwit in zat. hij heeft toen een paar dagen op alleen hooi gestaan, medicijn (bruine stroop) en pijnstiller en t was weg. nu krijgt hij alleen nog maar eiwitarme brok, beetje lucerne en hooi. hij mag absoluut geen kuil dat is ook teveel voor hem. dat beetje lucerne geef ik hem omdat hij weinig hooi kan eten ivm zijn tanden waar hij moeilijk mee kan snijden want dat schijnt ook niet echt goed te zijn qua eiwitten (zei de da).
verder zal ik adviseren je paard lekker warm te houden d.m.v. een deken zo houd je de spieren ook warmer.
olie is idd goed als energiebron kun je het niet lekkerder maken door er iets zoets erdoor heen te doen of boterhammen ofzo door de olie te halen gewoon even uitproberen denk ik misschien weet je da wel een foefje om het naar binnen te krijgen.
vitamine e en selium schijnt ook goed te zijn voor de spieren



Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:02

anjakos ik hoop ook zeker dat hij nog ouder mag worden. alleen ouderdom komt ook echt met gebreken dus hij moet goed in de gaten gehouden worden en ik hoop dus ook dat hij deze winter(stal)periode heelhuids doorkomt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Contemplate, Trendiction en 17 bezoekers