Mijn nieuwe wondermiddel in de mokstrijd!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 09:28

Ozep is erg gevoelig voor mok, helaas!
Na een rotperiode in het voorjaar heb ik de hele zomer de mok kunnen terugbrengen / bestrijden op 1 klein randje boven zijn kogel van zijn achterbeen na, ongeveer ter grote van een paar mm hoog en 1 cm breed.
Nu het weer wat vochtiger weer begint te worden is dat plekje gaan uitbreiden, ondanks het goed schoonhouden en insmeren. Afgelopen zondag had hij op dat bewuste achterbeen 3 plekken ter grote van rijksdaalders met een dikke laag korsten erop.
In een wanhoopspoging heb ik naar de orenzalf van onze golden retriever gegrepen, genaamd Otiderm, ik had dit al een keer in de wandelgangen op een wedstrijd gehoord en voor een paar weken terug las ik het hier nog op het forum.
Aangezien wij altijd zo’n tube in huis hebben omdat onze retriever gevoelig is voor oormijt was het voor mij een kleine stap om ook dit middel eens te gebruiken.
Afgelopen zondag heb ik het voor het eerst gebruikt, ik heb niet eens van te voren het been gewassen, gewoon zo een dun laagje op de dikke korstenmassa gesmeerd.
Maandag zag ik naar mijn idee nog niet zo veel verschil, maar hoewel het een natte dag was, was het niet verder uitgebreid, dus weer een dun laagje op de korsten gesmeerd.
Gisteren voordat ik het wou insmeren heb ik er eens voorzichtig overheen gewreven en alle korsten kwamen gewoon los!
En het zag er echt mooi uit! Niet meer vochtig! Niet meer dat rode geïriteerde/geïnfecteerde kleurtje!
Heb dus nu de Otiderm zo op de plekken kunnen aanbrengen en ben ontzettend benieuwd hoe ik het vanmiddag ga aantreffen!

Wat mij betreft een wonder middel, ik ga vanavond gelijk naar de DA om een tube te halen, ik ben wel benieuwd hoeveel zo’n tube nou eigenlijk kost. Maar voor mijn part moet ik er fl. 50,00 voor neertellen! Het is het mij waard!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:17

wat goed! Echt rielekskt dat je nou eindelijk een middel hebt gevonden, wat tenminste wél werkt, want anders ben je elke keer aan het smeren, terwijl het niks helpt! Ik had ook al van een hoefsmid gehoord dat het ook eigenlijk helemaal niet goed was om het elke keer vet zeg maar te houden...
De meeste Groningers van Frans en ook Lot van Kim en Olympic van Anouk (Piggie!!!) hebben er best wel last van. Dus vast ook wel goed ideetje voor Kim en de rest van 'de ponymeisjes' Haha! zoals Frans ze zo leuk noemt, om dat te gaan proberen....

_________________
Of toen die avond aan het strand
geen idee meer hoe ik daar ooit was beland...
<font color=red>*Acda <font color=blue>en <font color=purple>de Munnik* <font color=orange>Want rood en blauw maakt paars Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorée op 2001-10-24 10:18 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 11:49

hee wat goed.laat je ons nog ff weten hoe het verder vergaat?mijn tink is ook mokgevoelig en als dit spulletje helpt dan zeker het proberen waard voor mij!btw ik gebruik de cure-mok pilletjes van vsm nu preventief.ze heeft (nog)geen mok dit najaar en ik geef dus de halve dosering dagelijks en ik ga kijken of ik zo de mok weg kan houden dit jaar

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:53

Klopt, ik was degene die het laatst hier op het forum zette!! Ik had het ook al uitgevonden. Volgens mij gaat dit nieuwe mokrecept heel paardenland door want waar ik nu kom zie ik Otiderm liggen. Ik kwam er een half jaar geleden achter bij toeval, ik was ook wanhopig en zag iets liggen wat leek op een soort antibiotica en smeerde dat er dus maar op. De volgende dag was het al voor de helft minder. Ik blij dus...... Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:39

Leys heeft gelukkig zelden tot NOOIt mok maar toen hij het eens had moest ik spul gebruiken die je normaal voor de ontstoken uiers van varkens gebruik.

Het werkte super het was zo weg. Het is een klein oranje spuitje en kost fl. 4.95 hihi

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 18:37

Wow, proficiat. Ik heb geen 'mok-paarden', maar ik kan me voorstellen dat je er evenveel last mee hebt als met mijn 'eczeem-paarden' *LOL* Clown

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 12:48

Verdrietig
we hebben ook een eczeem paard,
nu daar nog een wonder middel voor!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:49

Probeer Kerato-shampoo eens. Enne.......hydrocortiderm, equidoux

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-01 11:57

allemaal al gehad...
we zitten nu aan een Boet deken...
Maar tot nu toe heeft dat nog niet geholpen.
Volgend jaar beginnen we er in maart al mee, hopelijk helpt dat...

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 07:57

wat ook helpt, mocht dit toch niet het gewenste resultaat geven, is droogzetters (wat op de uiers van koeien wordt gesmeerd ter voorkoming van kleine wondjes..) of tandpasta...
Het heeft alletwee een uitdrogende werking en in droogzetters zit ook nog iets wat desinfecteerd...
Hoop voor je dat het werkt!!
Succes ermee

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:52

mok VOORKOMEN kan ook door op plekken v/h paard wat vaak nat is,zoals benen etc etc om daar een beetje VASELINE (=waterafstodend) op de smeren Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 11:24

Ik smeer elke dag alle koten en overige plekken waar zijn benen gevoelig zijn in met uierzalf,
helaas heeft dat de plekken die ik hierboven heb beschreven niet weten te voorkomen.