HELP: Pijn in borst en buik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

HELP: Pijn in borst en buik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 12:32

Ik kwam gister bij mijn paard en ik was der aan het poetsen. Maar ze begon me ineens te trappen en bijten Boos! zodra ik bij der borst kwam en bij haar buik (net achter de singel). Zodra je erop drukt, gaat ze vervelend doen. Verdrietig

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn, ik heb haar gister ook een wormenspuit gegeven. Zou het kunnen dat er toch al wormen in haar buik zitten? Voor de rest eet ze goed en ze ziet er goed uit.

Mocht dit aanhouden dan haal ik zowieso de dierenarts er ff bij, maar misschien dat jullie me alvast kunnen helpen?

Scheve mond

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:16

ik denk dat er geen wormen in haar buik zitten want, dan had je dat denk ik al eerder gemerkt

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:22

als het al zou samenhangen met de wormenkuur dan zou het kunnen zijn dat er massaal wormen aan het afsterven zijn in haar buik en dat dat zeer doet.. maar dat lijkt me stug.. denk dat je haar toch regelmatig ontwormt..

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:35

Heb je wormen gevonden in haar mest??? Dan zou het kunnen, maar kan ook zijn dat ze haar dag een keer niet heeft niet helemaal lekker in haar vel zit of gewoon ff een klein buik pijntje noem maar op hou haar in de gaten blijft het dan zou ik er een da bijhalen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:53

is het een merrie?

haar (aankomende) hengstigheid kan er ook mee te maken hebben.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 15:18

Ik heb vanochtend toch maar ff de veearts gebeld, zoals jullie zien, een dag eerder had ik al een vraag gesteld of iemand bekend was met hartklachten bij paard Verward .

Dus omdat ze ook raar begon te doen, mij trappen en bijten Boos! als ik bij haar borst en buik kwam begon ik er steeds meer aan te denken dat ze misschien wél hartklachten had (je gaat vanalles denken)!! Verdrietig

Nou de veearts vertelde mij dat ik alles maar rustig een paar weken moest aanzien, ze had nooit eerder klachten in die richting dus misschien dat ze niet in der hum was of een wondje had of de singel pijn deed.

Mocht ze na een paar weken nog steeds vervelend doen dan kwam hij bloed afnemen en luisteren naar het hart. Hij kon nu toch niks vinden.

Ik ben wel 'een beetje' gerustgesteld.. ik kijk het nog ff aan. En anders toch maar bloedprikken...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:13

???????????bij hartklachten doet niet de buitenkant van borst/buik zeer!

denk dan eerder aan spierpijn,koliek,hengstigheid,dominantieprobleem of gewoon een slechtere dag.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 09:51

Nou, zo gek is het niet Casanova . Kijk maar bij mijn andere vraag "Iemand bekend met hartklachten bij paard". Daar zei ik bij dat mijn paard veel zweette in de zomer/winter. En dan erg begon te hijgen. Terwijl de andere paarden waarmee ik dan een buitenrit maakte, gewoon kurkdroog bleven Verward . En bij die vraag kreeg ik deze reactie op van 'Quellian'.

Quellian schreef:
Ik heb een Haflinger gehad van een jaar. Hij was ook snel moe en bezweet. Laten keuren door de DA. Inderdaad een hartafwijking. Zou er nooit mee kunnen rijden en hij zou ook niet oud worden. Teruggegaan naar de fokker en nu loopt hij 'gezelschapspaardje' te wezen!


Dus zo vreemd is het nog niet.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:57

Hoi Kokopelli vertoond precies hetzelfde gedrag. Ze is altijd lief tegen me en ik masseer haar ook regelmatig.
Nu had ik al een keer met aansingelen dat ze me zomaar bijna een knauw gaf en gister was ik aan het masseren en toen ging ik tussen haar voorbenen en op de plaats achter de singel.
Nou ik kreeg me daar een reactie alsof ik weet ik veel wat deed ze sprong zowat met 4 benen de lucht in Verward ik snap dit ook niet

Later nog een keer toen ging het wel en met aansingelen deed ze niks.

Nu las ik een paar berichtjes terug over hengstigheid, ze was inderdaad eergister en die dag ervoor heeeel erg hengstig, wat op zich ook al vreemd is vind ik want meestal zie je dat niet bij haar in de winter.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 11:59

ps ik haal de fysio erbij misschien dat die iets vind, ik weet wel dat er op die plekken ook acuupressuur punten zitten dus misschien heeft het daar ergens mee te maken??

hou je me ook op de hoogte hoe het met jou paard verder gaat?

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 15:58

Hi Kokopelli,

Gister begon ze eigenlijk heel lief, maar toen ik haar een deken opgooide en de singels onder wou pakken, sloeg ze met der achterbeen flink opzij. Ik schrok me dood, voor hetzelfde geldt, zat mijn hoofd daar... Boos!

Werd heel boos, ze deed het daarna niet meer, maar ja, het had ook anders kunnen aflopen!! Verward

Ik hou je wel op de hoogte hoe het afloopt. Hou jij mij op de hoogte?

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:58

hoi ja ik zal je vertellen wat de fysio er van zegt misschien ondekt zij wat