M'n pony wil geen krachtvoor eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

M'n pony wil geen krachtvoor eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 23:01

Hoi ,
mn pony word 's ochtends en 's avonds gevoert kwam ik van middag aanlopen zie ik dat haar biks en alles er nog in ligt dus ze had gewoon niks gegeten.
GEEN slobber wortles appels alle lekkere dingen spuugde ze zeg maar gewoon weer uit.
ik de DA gebelt zegt hij ga eens een rondje door de wei stappen en kijk of ze gras eet .dus dat doe ik en gras at ze wel maar toen ging ik weer terug naar dr stal en toen at ze wel een beetje hooi maar biks ofzo kreeg ik er gewoon niet in maar hooi at ze nu wel weet....WAT IS DIT HELP!! Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:11

euhm, ben je verandert van krachtvoer? of heeft ze onlangs medicijnen door haar voer gekregen?
anders kun je es een fruithapje maken ? (emmer wortelen appelen, brood, en diverse, en al ze dit eet lust ze het krachtvoer niet, en kun je es kijken om naar ander voer over te schakelen, of melasse erdoor doen,grasbrokken,zemelen,e.d
misschien de veearts nog es doen komen

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 23:15

neej dat eet ze dus ook niet maar moest het van de dierenarts een dagje aankijken dus dat doe ik dan maar

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:24

Zijn d'r tanden al nagekeken? Mijn paard had dit een tijdje geleden ook. At geen biks, maar wel hooi en slobber. Ze had miniscule haakjes op haar kiezen, maar kennelijk zaten die haar toch dwars. Is misschien het overwegen waard om ernaar te laten kijken?

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 00:47

neej dat vroeg ik aan die DA of ik iemand moest laten kijken en toen zei hij kijk het eers maar een dag aan..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:06

Als ze wel hooi eet maar geen brok zou er iets mis zijn met haar darmen. Maar als dat echt was lijkt me dat ze helemaal niets meer eet.

Veel paarden met haken op de kiezen eten dingen die makkelijk te kouwen en te slikken zijn nog wel maar dingen als brok en fruit waar ze in moeten happen niet meer. Ik raad je dan ook aan om er iemand naar te laten kijken!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:23

Hoelang eet ze dat al niet, altijd al of opeens?
Want mijn pony krijgt nu speciale kruiden om haar weerstand te verhogen, en dat eet ze ook niet.
Maar zij is gewoon ontzettend kieskeurig.
Heb je al een ander merk voer geprobeerd?

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:40

Als 1 van mijn paarden geen krachtvoer meer eet, dan kan ik er de klok op gelijk zetten dat ze koorts heeft ! Dat is natuurlijk per paard verschillend, maar het is wel makkelijk om eventjes zelf te temperaturen toch ?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:53

Ik dacht ook meteen aan ziek zijn. Dan eten ze meestal hun brok niet op. Alhoewel dit natuurlijk per dier verschillend is. Even temperaturen kan al veel zekerheid geven.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:20

Laat haar controleren en anders gewoon eff appelmoes er door heen doen, kijken of ze dan wel eet...

irvyarabier

Berichten: 329
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 18:27

Heej dank voor alle reacties maar ze eet gewoon weer Schijnheilig stomme pony haha ik me helemaal druk maken ze had gewone temp gister 37.2 denk gewoon dat ze dr dag niet had ofzo