graszaadhooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

graszaadhooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 20:27

Hoi,

Wie kan me wat meer vertellen over graszaadhooi ?? Op internet is er niets ( of heel weinig ) over te vinden. Mijn paard krijgt namelijk graszaadhooi als ruwvoer, maar ik heb geen idee of daar wel genoeg vitaminen en mineralen in zitten. Wel heb ik ergens gelezen dat er veel proteinen in zitten ??
Wie kan me er iets meer over vertellen ?

Groetjes,

Maris

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:55

bij ons staan ze op graszaadhooi
het voordeel(vind ik) is dat er vrij weinig eiwitten en vet inzit, je kunt er dus flink van geven zodat ze de hele dag lekker kunnen knabbelen zonder dat ze er vet van worden
voor de rest zit er genoeg in volgens mij
ze krijgen bij ons op stal een goedkope brok waar weinig in zit en flink hooi en ze zien er super uit en zijn eingelijk nooit ziek

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:45

het is over het algemeen minder eiwitrijk. Bijzonder geschikt voor sobere paarden of paarden die gevoelig reageren. Als ze gewoon een flinke portie hooi geven en je minimaal 1 kg biks geeft, hoef je niet bang te zijn dat hij wat te kort komt.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:37

Met graszaadhooi van goede kwaliteit is op zich niets mis mits men er rekening mee houdt dat het in beginsel een vrij eenzijdig voer is. Zoals al gezegd, dat kan makkelijk ondervangen worden door (kleine) hoeveelheden ander voer. (biks)