help me please : gewricht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

help me please : gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 22:20

hey een meisje wat ik ken heeft dit met haar pony:

geen gewrichtsvloeistof waardoor het bij haar binnen zeg maar sneller slijt en als ze te lang loopt stroef gaat lopen, de gewrichten bewegen niet soepel in elkaar

bij een 'normaal' paard of mens zit er gewrichtsvloeistof tussen waardoor dat makkelijker gaat

als je ouder wordt wordt die hoeveelheid steeds minder, daarom bewegen oude mensen ook niet zo soepel

en dat heeft verona (die pony) maar dan al bijna haar hele leven


Ik wil haaar echt zo graag helpen. ze had het er ook over dat verona 2 operaties had moeten doorgaan maar er maar 1 gehad heeft en nu kan ze niet meer geopereerd worden
please wie kan mij helpen? bestaat er ook iets om de benen soepeler te maken?

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:40

Er bestaan (hele dure) injecties met gewrichtsvloeistof, hyaluroninjecties zijn dat, maar of dat in dit geval nog helpt? Hebben jullie het al aan de dierenarts gevraagd?

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 22:45

nou ik heb het alleen van haar gehoord maar ik zal vragen of ze het met de dierenarts hebben besproken. het enige wat ik weet is dat ze niet meer geopereerd kan worden en dat ze nu alleen rustig kan draven en stappen maar nooit meer zo kan draven als een normaal paard

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:17

Ik adviseer om naar DAP Bodegraven te gaan. Daar worden de paarden die geen of te weinig sinovia (ik weet niet of het zo goed gespeld is) hebben ingespoten. 9 van de 10 keer helpt dit super. Of 1 keer voldoende is kan ik niet vertellen maar ik vind het zeker de moeite waard om te proberen.
Suc6

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:22

het nadeel van inspuiten is (corticosteroiden) dat het even helpt een acute gewrichrsontsteking te bezweren maar dat het op de lange duur juist weer het gewrichtskraakbeen aantast, en dat wil je ook echt niet. (hyaluronzuur is overigens geen coticosteroid)
het paardje zal overigens niet helemaal zonder gewrichtsvloeistof zijn, maar er is best wat aan te doen homeopatisch gezien, ook de paarden drogist verkoopt voedingssuplementen ter verbetering van de synovia, misschien kun je eens in de catalogus kijken

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 11:14

Hoi bedankt iedereen, ze gaat nu misschien cortaflex proberen. Dat schijnt ook te helpen
Heeft iemand dit al is gebruikt?

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:41

Ja, ik gebruik sinds maart tot volle tevredenheid cortaflex, maar dan voor een zeventienjarige die iets stijver werd als gevolg van lichte artrose, niet door een tekort aan synovia, dus of je iets aan mijn ervaringen hebt? De merrie is trouwens aanmerkelijk beter en soepeler gaan lopen.

Zoals mazzeltje ook zegt, hyaluronzuur is géén corticosteroid, dat laatste is nóóit een oplossing, alleen een snel lapmiddel. Hyaluronzuur kan elke dierenarts inspuiten, daar hoef je niet voor naar een speciale kliniek.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:45

Heb je we eens aan biosynof gedacht? Het is vrij prijzig, maar het help wel. Het bevorderd de aanmaak van synovia.
voor meer info kan je kijken op www.biofarms.nl
succes

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:17

Het middel primaval is verkrijgbaar in poedervorm(wel prijzig) maar dit is speciaal voor nieuwe aanmaak van gewrichtssmeer.
Mijn paard met arthrose gebruikt dit ook en het werkt bij ons prima.