ervaringen met detox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

ervaringen met detox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 12:03

de osteopaat is net bij mijn paard geweest. Ze heeft aangeraden detox van de paardendrogist te gaan geven, omdat ze heel veel spanning heeft bij de leverregio. Daarnaast heeft ze hele dikke benen s'ochtends en wat vocht boven haar ogen. Zou dus komen omdat de lever niet meer goed afvalstoffen kan afvoeren
Heeft iemand ervaringen met het geven van detox, heeft het bij jouw paard goed geholpen??

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:03

Geen idee, maar ik zou eerst bewijs willen hebben. Ik zou er een da bij halen en vragen naar bloedonderzoek en dan speciaal naar de lever. Blijkt er echt wat aan de hand te zijn, dan kan je da je verder helpen evt in combo met de osteopaat.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:25

Vosje heeft een tijdje Detox gehad, maar dat ik er nou zo veel aan merkte.....mwa......hij is nog steeds liever lui dan moe

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:02

Onze paarden krijgen ook D-tox. Het enige wat duidelijk aantoonbaar is, is dat sindsdien de urine een stuk helderder is, en ze niet meer verkouden zijn geweest.

Het kan in elk geval geen kwaad, en ik heb idd het idee dat het beter helpt om afvalstoffen uit het lichaam te krijgen.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 22:23

ze is een tijd geleden heel erg ziek geweest aan haar lever, dus opzich vind ik het wel logisch klinken dat daar misschien nog iets van over is.
Ik denk niet dat de dierenarts dit kan zien in een bloedonderzoek, dat zie je alleen als er echt iets heel erg mis is met de lever. Je kan het gewoon bij de paardendrogist halen, dus er zal wel weinig kwaad mee te doen zijn...
maar volgens mij is het best duur, dus ik wel zeker weten dat het wat doet, anders vind ik het zonde, al die spulletjes die zoveel beloven maar niets doen.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 01:30

Het kan opzich geen kwaad, maar zorg tegelijkertijd dat haar lever weer in orde komt. Je kunt haar wel detox geven, maar daarmee haal je alleen de verzuring op dat moment weg, niet de oorzaak.

Geef je haar wel genoeg beweging, zodat haar afvalstoffen er inderdaad goed uit kunnen?

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:22

Ik geef al een hele tijd D-tox. Het heeft geholpen voor mok en dikke achterbenen en hij zit sindsdien beter in zijn vel. Tevens helpt het om de verschijnselen van stofallergie te onderdrukken.

Het voert inderdaad de afvalstoffen af

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 11:14

ze heeft het ook alleen als ze uit de stal komt, normaal stond ze dag en nacht op het land, nu staat ze alleen s'nachts op stal, dus ze krijgt zeker genoeg beweging. Ik denk niet dat ze echt iets aan haar lever heeft, maar ze heeft gewoon moeite met het afvoeren van afvalstoffen, daar mag ze wel wat hulp bij krijgen. Ze is ook al wat ouder trouwens.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:37

Ik heb D-tox gegeven toen mijn paard een allergische reactie had op 'iets' en de dierenarts er ook weinig mee kon. Hij had al een half jaar zeker 30 hardnekkige bultjes op zijn rug, na behandeling met D-tox nog een stuk of 5 en die verdwenen uiteindelijk ook. Ik denk dat t aan de D-tox lag maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:08

ik heb mijn paard toen hij na zwaar ongeluk ook D-tox gevoerd om de giftstoffen uit zijn lichaam versneld af te voeren. Ik moet zeggen het heeft werkelijk geholpen. Zelfs de dierenarts stond er versteld van hoe snel ze opknapte.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:09

Crissy schreef:
Ik geef al een hele tijd D-tox. Het heeft geholpen voor mok en dikke achterbenen en hij zit sindsdien beter in zijn vel. Tevens helpt het om de verschijnselen van stofallergie te onderdrukken.

Het voert inderdaad de afvalstoffen af


Ja dit is ook de rede dat een arab op mn stal D-tox door haar brokken kreeg. Het heeft geholpen iig!

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:24

Hoe werkt detox dan ?? kan het geen nadelen hebben op je paard/pony ??

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:23

D-tox is poeder dat door de brokken doet. Het zorgt ervoor dat de afvalstoffen beter worden afgevoerd.Kijk anders even op de PD site? Lachen

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:24

ooow dat ja, dat ruikt naar groentensoep met veel maggie vindik Haha! of heb ik het verkeerd ?? hahaha Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:25

ja dat idd Knipoog
Het ruikt wellekker vind ik