paard stijf of iets anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

paard stijf of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 12:53

Hallo!

Vorige week heb ik mijn oude paardje opgehaald. Er is bijna 6 maanden niets met haar gedaan, hooguit 2x per maand wat gestapt en gedraafd in het land. Aangezien ze erg moet wennen op haar nieuwe stal en nieuwe paardevriendjes heb ik de eerste dagen haar alleen maar vertroeteld en 2x rustig gelongeerd. Ik zag toen dat ze wel een beetje stijf was maar na een paar minuten werd dit wel minder.
Zaterdag zou ik gaan rijden met mijn nieuwe bijrijdster en toen kregen we haar niet uit het land (ze had geen halster om) maar toen ze door het land rende zag ik niets aan haar benen, geen stijfheid of kreupel. Nu zijn we gister gaan rijden, tenminste geprobeerd, want ze trok haar linkerachterbeen een stuk hoger op als haar rechter in de draf. Ook in de stap liep ze niet regelmatig. Ook in de draf gingen haar oortjes flink naar achteren, alsof ze pijn heeft. En met borstelen op haar linkerachterkant reageert door haar been steeds op te tillen, ze trapt niet, maar er irriteert haar dus wel iets.
Wie heeft dit wel eens gezien? Ik ben zo bang dat het iets met haar heupen is.

groetjes susanne

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 02:16

Heb je de dierenarts al gebeld????

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 06:22

spierpijn?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:29

Als ik jou was zou ik er toch even een dierenarts bij halen!
Groetjes en suc6 ermee!
Lundi

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:31

Dierenarts is plan twee. Wat zou je zeggen van een fysio?
En tot die is geweest, niet op gaan rijden!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 10:21

ja, het is moeilijk te bepalen, in het land is er weinig van te zien, ik ga vanavond even weer kijken of het veranderd is.
Spierpijn kan het eigenlijk niet echt zijn, omdat er nog niet echt iets meegedaan is. Ik wacht nog heel even af, ga niet rijden, hooguit stappen op de weg zodat de spieren wat sterker worden. En idd een fysio is zeker een optie!
Als iemand nog meer tips heeft, hoor ik het graag!