*mijn pony al bijna 2 jaar kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 09:42

Ik zal het verhaal vertellen over mijn pony die al lang kreupel is.

Toen ik Early langer dan een half jaar had, werd die kreupel. We lieten eerst de dierenarts er bij komen, en die zij dat ik mijn pony Early 2 weken rust moest geven. Dat deed ik, en na die 2 weken was het nog niet over. We gaven hem nog maar een weekje rust, en als het toen nog niet over was, wand het was best ernstig, gingen we naar de dierenkliniek in Emmeloord. Het was nog net over, en gingen dus naar Emmeloord. daar moest ik rennen met Early, longeren, en er werden foto's gemaakt van z'n benen. We kregen te horen dat er niks op de foto's is te zien, en dat het met rust snel moest overgaan. Early moest 6 weken rust, en ik moest 2x per dag aan de hand 10 minuten stappen. Dat deed ik elke 2x, en het ging harstikke goed. Hij mocht niet in de wei komen. Na die 6 weken gingen wij weer terug naar Emmeloord. Hij liep alweer wat beter, maar nog niet helemaal zuiver. De dierenarts rade aan, om heel voorzichtig, en rustig weer te beginnen, en dat het snel moest overgaan.... Ik weer rustig de eerste 3 weken op hem stappen, en dan rustig beginnen met draven. Hij liep al stukken beter, en het was bijna over. Toen op een woensdagmiddag, ongeveer 2 en halve maand na dat we voor de laatse keer naar Emmeloord zijn gegaan. Hij liep weer stinkend kreupel. Wij gelijk stoppen, en had Early op stal gezet. Mijn paardrijinstucteur zij dat ik Early maar een weekje rust weer moest geven. Dat dee ik, en na die week weer niet over. Wij werden er gek van, wand wij wouden gewoon een leuke pony waar ik op kon rijden, en wij haden nu al veel geld uitgeven. Sommige mensen zeiden dat ik Early most verkopen, maar dat ko ik niet, ik was zo gehecht aan hem, en het is mijn eerste pony, en voor mij betekend e eerste pony het meeste voor me dan alle pony's die ik misschien wel daarna krijg. Het was nog niet over, en kwamen geen stap verder. We besloten maar om de hele zomer Early rust te laten geven, dat was bijna een half jaar. Nu na die half jaar, weet ik niet meer wat ik moet doen. Hij loopt nog kreupel, en ik denk dat die dat wel z'n hele leven zal blijven. Veel mensen zeggen dat ik gewoon op hem moet rijden, en veel mensen zeggen dat als een pony kreupel is dat die er altijd pijn aan heeft. ik heb afgelopen week op hem gestapt, maar weeet niet of het wel zo'n goed idee was.....

Hopelijk krijg ik jullie tips, wand weet echt niet meer wat ik moet doen.... Hier nog wat informatie over Early
Naam; Ealy
Ras; New Forest Pony
Leefdtijd; 5 jaar
hoogte; 1.45



New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 10:10

dank je wel, maar wij hebben niet geld om mijn Early zomaar te laten opereren. Wij wouden een pony waar ik leuk om kon rijden, maar dat is eigenlijk een nachtmerrie geworden. Wij hebben daar helemaal niet aan gedacht, en kunnen duzz niet zomaar geld uitgeven voor een opeartie, en naar dierenartsen te gaan. Duz dat is ook een probleem vooor ons, en we willen dol graag dat Early beter word. Early loopt de ene keer erger kreupel, en de andere keer bijna niet, Hij loopt duzz onregelmatig. Maar hij rent zelf ok gewoon in de wei hoor, en bokt er bij, duzz of die pijn heeft Verward

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 10:29

TUURLIJK hebben wij geld over voor mijn lieve pony, TUURLIJK wil ik graag dat die beter word, TUURLIJK is mijn pony belangrijker dan de portemenee, maar soms heb je het niet, en dan kom je niet verder!!! Wat jij zei van die kosten, is helemaal niet veel. Ik had gedacht over de duizende guldens. Maar hoe weet jij zo zeker dat die niet geopereerd moet worden?! En heb jij misschien een adres van wat jij zegt?!?!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 10:39

Heel erg bedakt, ik ga opzoek! Zijn er nog andere mensen met tips, opmerkingen, en misschien de dierenarts van hier?!?!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse en 74 bezoekers