*Navelbreuk*(graag reactie van dr. offereins)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 20:14

Wij hebben een veulen van nu ongeveer 6 maanden oud. Ze is geboren met een klein navelbreukje. Volgens de dierenarts zou dit vanzelf weg moeten gaan. Maar nu is ze al bijna 6 maanden er het zit er nog steeds en na mijn mening is het groter en harder geworden. Ik kan het nu ook niet meer terug duwen wat wel het advies van de dierenarts was. Is dit nu ernstig of kan het geen kwaad en zal het inderdaad weg trekken?? Of moet ze geopereerd worden. Wat kost dan zo'n operatie en brengt het gevaren met zich mee. Houd het veulen er iets aan over? of kan ze er iets aan over houden?
Alvast bedankt,

Jeannette

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GribaldiFAN op 2001-10-07 20:20 ]</font>

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:22

Hoi Jeanette,
Een navelbreuk moet aan geopereerd worden. Het trekt zeker niet vanzelf weg. Ik ken een veulentje van 7 maanden oud en die hebben ze vorige maand aan d'r navelbreuk laten opereren. Ik zal er zeker wat aan laten doen. Nu heeft ie er nog geen last van, maar naarmate je veulen ouder wordt en zwaarder zal ie er waarschijnlijk wel last van krijgen. Wat de operatiekosten zijn weet ik niet. Dat moet je even navragen bij je DA.
Succes! Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 21:30

De dierenartsen die ik gesproken heb willen er nog niets aan doen dus... wat moet ik dan??

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:40

Je zou misschien een DA kunnen zoeken die het wel al wil doen? Ik heb het idee dat het meer succesvol is als ze nog zo jong zijn. Het geneest sneller als ze nog zo jong zijn en de belasting voor de wond is niet zo groot, omdat het veulen nog niet zo zwaar is. Veel succes ermee!
groetjes.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:35

Paard van vriend had vroeger ook navelbreukje. Toen hij haar kocht was ze andelhalf. Hij heeft haar laten opereren. Kostte geloof ik tegen de 2000,- Weet het niet meer zeker.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 10:40

Wow, da's inderdaad niet niks. Maarja we zullen zien hoe het af loopt hopelijk hebben de dierenartsen gelijk en trekt het weg.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:00

Advies; kijk het nog een paar maanden aan. Met een beetje geluk is het geen echte breuk meer en alleen nog bindweesel/vet. Eeen operatie hoeft dan niet nodig te zijn. Bij twijfel over een paar maanden laten opereren.

Succes

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 21:01

Bedankt voor uw reactie, ik zal het nog een paar maandjes aan kijken en mogelijk dan een operatie overwegen. Maar laten we hopen dat dit niet nodig is! groetjes jeannette