Slijmbeursonsteking..... iemand ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:43

Ja, ik heb daar ervaring mee en ik krijg veel paarden met dit probleem. In de meeste gevallen heeft het te maken met overbelasting door de manier van rijden. Ook moet je er zeker van zijn dat je zadel goed past en dat je zadel goed ligt, dus niet te ver naar voren( de schouder moet vrij kunnen bewegen) Vaak worden deze paarden onbewust teveel op de voorhand gereden. Een goed deskundige instructie kan helpen. De paarden waarmee ik gewerkt heb, zijn weer goed. Nou is het meoilijk te zeggen hoe het met jouw paard zal gaan vanachter de computer, maar zie het niet te somber in. De manier van rijden en trainen is zooo belangrijk. Wil je meer weten PB dan gerust.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:49

LadyJane schreef:
Daar heb ik al vaker het een en ander over gehoord, maar ik weet niet of dit bij Ballouk ook het geval is. De DA dacht namelijk dat hij een klap gehad zou hebben van een van de andere paarden o.i.d. Dit omdat het pas is gekomen toen íe met meerdere paarden op het land ging! Overbelasting kan ook wel, maar dat leek hem erg onwaarschijnlijk. Ballouk wordt vaak voor de wagen gereden en tijdens de training onder het zadel letten we er altijd goed op dat al het gewicht goed verdeeld is over vier benen, en daarna dat hij meer op de achterhand brengt. Ik heb voor Ballouk meerdere paarden gereden en die hebben nooit ergens last van gehad. Misschien heeft dit met de bovenstaande methode niets te maken, maar ik ga er niet vanuit dat ik hem VERKEERD heb gereden.


Het gaat niet om bewust verkeerd rijden, begrijp mij goed. Vaak zijn het kleine dingen die een groot gevolg kunnen hebben. Vaak kunnen ruiters daar in eerste instantie niets aan doen omdat ze dat niet geleerd hebben en weten. Als je goede begeleiding krijgt, kan je vaak zulke problemen oplossen. Wij hebben daar in ieder geval goede resultaten van gezien. Maar vanachter een computer is het moeilijk om een goed oordeel te geven wat bij jouw paard past. In ieder geval succes en als je meer wil weten.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRos95, ellepel, LouLi, nadcha en 111 bezoekers