witte vlekjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 20:06

help!!!!!! mijn paard heeft sinds een week witte vlekjes. het zijn wiite haartjes die door haar bruine vacht heen komen. Het zijn kleine rondjes met wit haar. bij haar ooglid heeft ze ook van die stipjes. het pigment verdwijnt gewoon. zondag waren het er een paar nu worrden het er steeds meer. Wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen. het liefst zo snel mogelijk reageren, omdat er steeds meer vlekken komen. Ik heb de dierenarts er al wel bij gehad, maar die wist het niet en moest het navragen. PS= er is geen verandering in voer.

groetjes marleen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 20:18

klinkt als schimmel of ringworm.weet je zeker dat de DA het niet wist?wel vreemd hoor.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 20:43

Dat is het dus niet Sanderijn, ik heb trouwens met de neus bovenopgestaan toen de da het bestudeerde. ... Bertus

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 21:12

heeft de da geen stukje weggeschraapt en meegenomen om te bestuderen in het lab?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 22:00

Nee, dat heeft hij niet...

(goh, leuk he, zo veel mensen van een stal *LOL* )

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 08:13

Hoi,
Die witte vlekjes had mijn vorige paard ook . Met de vacht wissel van zomer naar winter vorig jaar kwamen met de dag meer witte stippen. De grootte varieerde van een kwartje tot een paar haren. Grappig gezicht zo'n gevlekt paard Haha! .
Ik heb nogal veel navraag gedaan, en ook Utrecht gebeld. MAar de oorzaak van het verdwijnen van het pigment hebben ze niet. Omdat alleen maar witte vlekken komen en het paard en zijn huid verder niet veranderen heb ik er niets aan gedaan. Kreeg wel steeds leuke reacties. Ik had hem ook nog een paar keer geschoren en toen zag je duidelijk dat de huid ook blank was!

Er is dus niets aan te doen, het komt vaker voor bij voornamelijk vossen. De ene als hij ouder wordt de andere jong (die van mij was toen 7 jaar). Gewoon laten dus en maak er leuke grapjes over.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 09:49

Gefeliciteerd met uw SCHIMMEL... Haha!
Nee, even serieus, je ziet het veel vaker hoor, inderdaad voroal bij vossen. Je hebt gewoon exemplaren die witte ronde vlekjes krijgen in hun vacht. Kan geen kwaad, als het alleen de kleur betreft. Als de structuur van de huid verandert (bubbels, schilvers) dan moet je er nog een keer naar laten kijken, maar verder heb je gewoon een omgekeerde dalmatier!