kwijlen/slijmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

kwijlen/slijmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 11:36

Mijn fjord Pebbles schuimt heel snel, ook als ze weinig inspanning verricht en geen bit in heeft. Ze is bij vorige eigenaar (ik heb haar 3 weken) al door paardentandarts bekeken en bij gevijld, was weinig aan de hand zegt vorige eigenaar. Zal even goed kijken na het eten hoe ze dat doet, maar het is me niet opgevallen dat ze erg kwijlt dan.
Ik zie het haar niet op de wei doen.

Ik dacht eerst dat het alleen bij het rijden of longeren gebeurde, maar laatst bij rond stappen met halster deed ze het ook (na 15 min. ongeveer).

We laten echt vlokken achter overal.
Er zitten geen etensresten of zo bij.
Is het iets om me zorgen over te maken?
Herkent iemand dit?
Ook na het eten van wortel of zo doet ze dit, maar dat vind ik normaal.

Heb nog niet met DA gebeld hierover.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:20

Ik heb eerder een paard gekend die dat ook zo deed. Ook daar was niets aan de tanden te vinden.
Toch lijkt het mij niet helemaal fijn, het is niet normaal, en ik zal dan ook zeker even met je dierenarts overleggen over wat hij er van vind.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 12:47

Ja ga ik doen. 8 jaar schijnt ook een wisselperiode te zijn (boekje zoeken in de bieb).

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:05

Sommige paarden doen dat nou eenmaal, mijne toevallig ook, zelfs met een hatstertje in en een rondje stappen en ze schuimt, maar je kan natuurlijk wel voor de zekerheid ff een da laten kijken, is het voor jou ook wat rustiger. succes