ontstoken koker??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

ontstoken koker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 22:02

Geplaatst op verzoek van Jeanine
Dit zijn foto's van Silvio het tuigpaard waar ik een paar maanden terug
de koker van schoon gemaakt heb en daar toen ook een topic over had op
bokt. Sinds gister ziet zijn koker er zo dus uit en is de veearts er al
bij geweest met de slappe smoes het zal wel vocht zijn. Nou zoiets
accepteer ik natuurlijk niet dus ik meteen vandaag toen ik het zelf had
gezien, een andere veearts geraadpleegd degene die hem gecanstreerd
heeft en die zei dat hij eigenlijk vakantie had maar dat we op z'n minst
effe telefonisch konden overleggen. Zo gezegd zo gedaan en hij zei dat
Silvio nogal gevoelig was voor virus infecties en dat dit waarschijnlijk
nu ook weer het geval was, dus ik met dat advies terug gebeld naar die
ander DA die hem gister dus had bekeken, en haar uitgelegd wat ik van
die andere DA te horen had gekregen en dat mijn advies zou zijn om
minstens effe bloed te trekken ook al heeft hij geen koorts en is hij
helemaal niet ziek verder. Dus dat zou ze vandaag komen doen.
Maar ik wilde toch effe jullie mening over deze foto's???
Alvast bedankt en groetjes van Jeanine.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:32

Dat ziet er inderdaad niet erg goed uit. Het zal ook wel gevoelig zijn lijkt me. Ik zou zeker eisen dat de DA grondiger onderzoek gaat doen. Wie weet heeft ie wel een infectie en komt dat in het bloed terecht, en ben je verder van huis en zit je met een ziek paard!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:34

Het ziet er opgezwollen uit. IK zou gewoon een andere DA nemen die jou wel SERIEUS neemt!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:39

Oeh! Bloos! dat ziet er helemaal niet goed uit!
Het ziet er erg pijnlijk uit, net alsof het elk moment uit elkaar kan klappen Lips are sealed
Ik zal toch nóg een keer een dierenarts laten komen, misschien nóg een andere?
En koelen, met water om de zwelling tegen te gaan. plast hij wel? Daar moet je goed op letten, als hij niet plast is dat natuurlijk helemaal slecht!

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:12

Ja hij plast wel normaal en hijj drinkt ook goed , hij is verder eigenlijk helemaal niet ziek ook geen koorts. Maar DA Ouwekerk zei dat dat allemaal best wel kon bij een ontstoken virusinfectie, maar DA Caroline vdPloeg zegt dat dat absoluut niet kan dus ik begin een beeetje radeloos te worden, ze heeft vandaag dan bloed getrokken en daar hebben we maandag de uitslag van, dus ik ben benieuwd.???

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:45

OOOOOOOOO wat zielig zeg het ziet er idd niet lekker uit!
sterkte ermee en laat je even weten of er wat uit het bloed gekomen is?
Groetjes Lundi

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:55

hey!

jeetje zeg, ziet er echt niet goed uit! Ik wil je absoluut niet bang maken maar 2 jaar terug had een paard dat bij ons op stal ook. het zag er net zo uit. ze hadden te lang gewacht op een DA. ze moesten hem jammergenoeg inlatenslapen Huilen . ik zou idd er snel voor zorgen dat er een goede DA komt. die het goed onderzoekt.
heel veel sterkte ermee! Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:03

Bill heeft ook wel eens een gezwollen koker,. maar minder extreem dan dit. Hij heeft er geen last van, bij hem is het vocht. Ik vergelijk het een beetje met stalbenen.
Als hij vocht in z'n koker heeft geef ik hem een bos selderij en is het weer over.
Hij heeft het meestal bij de overgang van wei naar stal, als hij minder beweging krijgt en weer overgaat op kuil en brok.

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:07

Silvio heeft er geen pijn aan. Je kan er zo aankomen en dat maakt hem niks uit. De huid is ook niet strak gespannen. De veearts heeft Silvio vrijdag een spuit gegeven om vocht af te drijven en daarna heeft hij veel geplast. Wanneer Silvio even gelopen heeft is de zwelling meteen een heel stuk minder. Hij wordt nu een paar keer per dag afgespoten en dat helpt ook wel.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:53

Dat is echt erg gezwollen zeg...
Ik ben benieuwd wat er uit die bloed test komt, het kan inderdaad een infectie/virus zijn. Het kan inderdaad ook vocht zijn, maar dat kun je zelf denk ik zo 123 niet weten.
Dat zal wel uit die bloed test komen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:39

Wanneer is hij gecastreerd?? En is hij op de kliniek of thuis gecastreerd?? Ik zie namelijk een soortgelijk geval bij een paardje bij ons op stal. Die is denk ik nu 2 maanden geleden gecastreerd en na een paar weken kwam er vocht uit de wond en bleek er een infectie te zijn opgetreden. Hij moest naar Utrecht en daar hebben ze hem geopereerd en zo de vuiligheid en wat overtollig weefsel wat de castreur niet goed gedaan heeft verwijdert. Ze hebben hem antibiotica gegeven maar dat werkte averechts waardoor het slechter ging. Nu hebben ze de goede antibioticum gevonden waar hij wel op reageerd en issie thuis en nu is het wachten...wachten...wachten tot de ontsteking verdwenen is en het zo steriel mogelijk proberen te houden door de wond goed schoon te houden en de drollen uit stal/weiland te verwijderen...

Als er met castreren iets fout is gegaan waardoor en een ontsteking komt is het vaak logisch dat ook de koker vol met vocht komt te zitten. Hou het maar goed in de gaten en vraag anders een second opinion bij een kliniek..Hier kun je zelf niet zoveel aan doen en waarschijnlijk zal het vocht er uit gehaald moeten worden.

Heel veel succes!!

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:09

oohw dat ziete r slecht uit Scheve mond !!
t paard van me ma heeft een ontstoke koker gehad en zij moest het wassen elke dag met water en met haar hand er heel diep in dr kwam allemala troep uit en t was helemaal paars!!!! ik weet niet waar je woont maar de dierenkliniek bosh en duin zijn heel goed die hebben ook allemaal dingen aan ons gegeven om het beter te maken enzoow duss ik hoop egt voor je dat het snelmover is !! *LOL*

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:18

Jeetje zeg, ik weet niet of je inmiddels al een da erbij hebt gehaald, die je paard wel met dit probleem helpt. Mijn paard had er ook last van, zo ineens. Ik moest het 2 keer per dag, voordat hij op stal ging het met water en schone doek, helamaal schoonmaken, beetje een vies klusje, maar noodzakelijk. Er kwam een hoop troep uit, huidvet en klei ofzoiets, en een verschrikkelijke lucht..Daarna met hydrocortiderm 10 dagen insmeren, niet de buitenkant van de koker, maar erin. Ik hoop dat je paard goed ontspant, zodat hij alles eruit laat hangen, dan is het makkelijker schoon te maken, want bij ons paard was dat niet het geval en ook allergisch voor cedalin(kalmeringsmiddel). Uiteindelijk is het over gegaan, wel ff 2 weken zoet mee geweest. Na het rijden in de regen of modder, toch steeds die koker schoonmaken, niet al te goed, want die huidsmeer heeft hij nodig, juist tegen infecties. Succes.