lees dit even allemaal alsjeblieft --->

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

lees dit even allemaal alsjeblieft --->

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:35

Ik heb sinds 1 november mijn nieuwe haflinger, ze werd weg gedaan omdat de eigenaaresse er geen tijd voor had, en ze is een hele tijd niet bereden.
Nu had ik haar aangemeld voor een paardenverzekering en hadden ze eer gisteren gebeld voor een afspraak om haar te laten keuren.
Gisteren zijn ze om half 4 langs gekomen, ik moets met haar over de harde weg stappen en drafen en daarna even longeren.
Toen kreeg ik te horen van haar dat ze voor de rest wel goed was, alleen dat ze met haar linker achterbeen korte stappen zetten.
En ze zei dat ik daar even de dierenarts naar moest laten kijken, zij zei dat het ook iets kon zijn dat zo over is hoor.
Nu heb ik de dierenarts gebeld en die komt vrijdag om 1 uur langs om te kijken naar haar been.
Ik heb zondag en maandag een stuk met haar gewandeld en nu dacht ik kan het niet zijn dat ze stijf is door het wandelen omdat ze zo'n tijd geen beweging gehad heeft (heeft wel in de wei daar gestaan).
Ook is ze toen we haar zaterdag uit wilden laden te vroeg uit de trailer gegaan, want we hadden de achterboom (achter der kont) nog niet weg gehaald en zei vond het toen nodig om er onder door te gaan, waardoor het even paniekerig was, en ze was er voor de helft al onderdoor maar haar hoofd kreeg ze niet en toen heb ik haar hoofd naar beneden gedaan en kon ze er toch uit.
Ik denk zelf dat ze wat geblesseerd heeft, maar wat denklen jullie dat het is?
Ik heb ook aan haar vorige eigenaaresse gevraagd of zei voor de rest problemen heeft gehad toenz e bij haar stond met haar linker achterbeen, maar dat heet ze nooit gehad.
Ik hoop dat jullie mij misschien een beetje kunnen helpen.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:37

heb je hemn niey laten keuren voordat je hem kocht dan? Dat zou ik altijd laten doen!

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:51

Tja tis moeilijk te zeggen vanaf hier of zoiets eg is of dat er eigenlijk niets aan de hand is.
Wel ben ik een voorstander van keuren voordat je een paard koopt.
Al geeft dat ook niet altijd een garantie vij verzekeren.
Een vriendin van mij had haar paard laten keuren en wilde het laten opnemen voor de verzekering.
Bij het keuren bleek hij ook achter wat te trekken.
Er was een rel uitgebroken omdat ze het achterbeen niet wilde verzekeren.
De eigennaresse was boos omdat hij 5 dagen daarvoor helemaal klinisch gekeurd was.
Er is toen 2 dagen daarna nog een onafhankelijk dierenarts geweest die uitspraak heeft gedaan en het paard werd gewoon goedgekeurd.

Maar goed ja laat de dierenarts maar kijken, en ik hoop dat het verder niets ernstigs is.
Ik kan er weinig over zeggen, omdat het zo niet te beoordelen is.

gr Nadzeda

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 12:54

Nee ik ken diegene goed, dus ik heb haar niet laten keuren van te voren.
En met rijden en wandelen daar was wel alles goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:12

Met rijden en wandelen misschien wel, maar wat deed íe op de kleine volte op zowel harde als zachte ondergrond? Had je toen een ander resultaat als nu bij de verzekeringskeuring? zo ja, dan is het waarschijnlijk idd een gevolg van het traileruitladen. Spierpijn van alleen wandelen lijkt me wel erg stug, dan mankeert het paard meer.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 13:17

Ik snap je vraag niet Sonja?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:24

Nou, wat deed het paard aan de longe op de kleine volte zowel op harde als op zachte ondergrond, toen je 'm ging testen?
Ik neem aan dat je dat zelf wel gecontroleerd hebt toen je 'm ging uitproberen?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:40

Zamero schreef:
Nee ik ken diegene goed, dus ik heb haar niet laten keuren van te voren.
En met rijden en wandelen daar was wel alles goed


Als je een paard koopt van bekenden zou ik juist laten keuren...Dat voorkomt een hoop gezeur achteraf

Maar daar koop je nu natuurlijk niets meer voor


Het zou stijfheid kunnen zijn, maar ook een beginnende hoefzweer of heel iets anders. Wacht gewoon even af wat de veearts ervan vindt

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:20

Het kan inderdaad door het uitladen zijn dat er iets gekneusd is. Maar ook al zijn het nog zulke goede vrienden van je...je weet nooit wat er aan de binnenkant allemaal "fout" zit. Tuurlijk is ze met wandelen en rijden wel goed maar loop/rij je dan ook hele kleine rondjes in draf?? Wanneer is ze voor het laatst gekeurd?? (ik neem aan dat ze wel een keer gekeurd is anders kan je niet in de verzekering) Je laat keuren door JOU VEEARTS en zegt tegen de eigenaar dat als het paard afgekeurd wordt de kosten voor hem zijn, wordt het paard goedgekeurd dan zijn de keurings kosten voor jou rekening. Als zo'n handelaar/eigenaar begint te brullen dat ie dat absoluut niet doet dan kun je er donder op zeggen dat het paard niet in orde is. Is het geen probleem dan is het paard vaak in orde. Paardenbusiness is hard..vergeet dat niet! De 1 zijn brood is de ander zijn dood....Mijn paard komt ook bij een goede vriend vandaan maar het is en blijft een handelaar en hij had er absoluut geen problemen mee Knipoog

Succes!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:35

Heey mijn merrie is ook kort op 1 van haar achterbenen. maar dit geeft totaal geen problemen. Het kan wel zo zijn dat ze eerder rugklachten krijgt, maar dit zal ook aan de rug liggen.
Groetjes Bar

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:55

Zamero schreef:
Nee ik ken diegene goed, dus ik heb haar niet laten keuren van te voren.
En met rijden en wandelen daar was wel alles goed

Dit maakt dus in de paarden wereld helaas niks uit!!! Boos!
Misschien weten die mensen helemaal niet dat ze niet goed is, of wisten ze het wel en hebben niks gezegd. Klinkt raar , maar als het om verkoop (en geld) van een paard gaat zijn ineens je vrienden, je vrienden niet meer. Zelf ondervonden toen ik bij een vriend een paard kocht. Hij moest er vanaf, omdat hij een shire wou, en dan moest er 1 weg. Eerste gereden enz. Paard meegenomen. Vette odc , wever, loshangend stuk kraakbeen, enz. Nee hoor man niet meer te berreiken. We zijn geen vrienden meer Bloos!
Dus alsnog laten keuren, helemaal. Met de vorige eigenaar erbij. Mocht het niet goed zijn, kan de da een koopvernietigende verklaring schrijven. Hoop dat het allemaal meevalt en het niet nodig is. Succes!

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:53

nou mijn paardjuh is ook gekeurd en er was ook last met het achterbeen. maar ongeveer na een maand is hij weer gekeurd en toen was hij goed. wat bleek nou hij was getrapt en liep daarom niet zuiver mischien is dat hier ook het geval

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:27

geef even rust en laat daarna toch de dierenartskomen. Mocht er iets zijn dan kan de dierenarts dat wel beoordelen. Dan kan je nog altijd kijken of je hem terug doet of houdt (onverzekerd).het is maar net wat je wil bereiken met je paard en in hoeverre het been beschadigd(?) is.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 18:07

Nou er is goed nieuws vandaag is de veearts geweest en die heeft haar zien lopen en heeft nog een test gedaan, en er was niets zei hij, dus das super. Hij stuurt mij een verklaring waarin staat dat de achterbenen in orde zijn. Dus das allemaal mooi.
Ben erg blij Lachen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:11

Phew gelukkig maar! Gefeliciteerd dan met je paardje Knipoog

-X- Anja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:13

Barvrouwke schreef:
Heey mijn merrie is ook kort op 1 van haar achterbenen. maar dit geeft totaal geen problemen. Het kan wel zo zijn dat ze eerder rugklachten krijgt, maar dit zal ook aan de rug liggen.
Groetjes Bar


Ehhhh als je paard met 1 achterbeen kort loopt, is íe toch gewoon stomweg niet rad? Of ben ik nou zo'n zeurdoos Verward


Zamero: Feli! OK dan! Clown

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:42

Neeh,
het ligt wat moeilijker bij haar. Ze loopt helemaal goed, alleen soms kan ze haar achterbeen er niet bij krijgen. En loopt dan een pasje wat korter. Ik heb haar rust gegeven en da naar laten kijken. En ze is dus niet kreupel en heeft zeker geen pijn.

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:23

gefeliceerd en veel plezier met je paardje

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:44

mm,toch altijd blijven oppassen, een paard loopt niet voor niets wel of niet soepel

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 18:09

Die dierenarts zij dat het waarschijnlijk gewoon een beetje van de stres kwam en van dat met het uit de trailer laden.
Dat ze alleen toen wat gevoelig was.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 18:10

Die dierenarts zij dat het waarschijnlijk gewoon een beetje van de stres kwam en van dat met het uit de trailer laden.
Dat ze alleen toen wat gevoelig was.