uitdroging / weinig drinken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

uitdroging / weinig drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 00:04

hey
mijn paard drinkt al een hele tijd redelijk weinig. Als je aan de huid "trekt" blijft die meestal zo even staan, dus uitgedroogd. Ik heb hem al keukenzout bijgegeven, zonder veel resultaat. Pavo E'lyte wil hij niet eten (gemengd tussen natte zemelen of pulp) dan laat hij dat deel liggen. Hij is ook al behandeld geweest door een accupuncturist. Toen had hij last van zijn nieren. Die man heeft dan wat naaldjes gebruikt en op een bepaald punt ook iets ingespoten; Toen moest ik tien dagen lang maagzout bijgeven, ook geen resultaat Scheve mond
Nu begin ik een beetje te wanhopen dat er niks helpt..
in een Spaans boekje (El mundo del Caballo) heb ik een advertentie gezien over "Hidra horse" dat zou je moeten inspuiten zoals ontwormingsmiddel. Helaas kan ik er niks over vinden hier..
Iemand ervaring met dit product of andere methodes?
Oja, paard staat op houtkrullen omdat hij onlangs hevige verstoppingskoliek had door stro en weinig drinken. Hij krijgt elke dag 's middags ook natte zemelen en haver, en 's avonds pulp bij (en natuurlijk ook brokken en mengeling) Ik geef hem iedere dag beweging, maar train hem niet in het zweet.
alvast bedankt voor eventuele reacties of tips!
xxx

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:43

Hoe zijn de slijmvliezen? Hartslag? Temperatuur? Hoe gedraagt het paard zich? In hoeverre heb je dit laten bekijken door een veearts? Ik vind het zorgelijk klinken en zou er een DA naar laten kijken, en eventueel verder laten onderzoeken. Tenzij het water accuut anders is gaan smaken (en zelfs dan leren ze er na een weekje mee leven) moet hier een lichamelijke oorzaak voor zijn.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 00:45

Ik weet niks over de slijmvliezen :/ Voor de rest gedraagt hij zich heel normaal, is ook niet echt lusteloos daardoor ofzo. Maar ik laat er dan wel weer een veearts naar kijken. Het water zal niet anders smaken, want dan zouden er nog paarden last van moeten hebben denk ik. Alvast bedankt voor de reactie!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:11

KimS schreef:
Ik weet niks over de slijmvliezen :/ Voor de rest gedraagt hij zich heel normaal, is ook niet echt lusteloos daardoor ofzo. Maar ik laat er dan wel weer een veearts naar kijken. Het water zal niet anders smaken, want dan zouden er nog paarden last van moeten hebben denk ik. Alvast bedankt voor de reactie!


Wel snel doen hoor, een DA laten onderzoeken. UItdroging is op zich al zeer ernstig, zo ernstig dat ze er aan dood kunnen gaan. Bovendien kunnen er, als het te lang duurt allerlei secondaire problemen ontstaan.