te snel moe en hijgen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

te snel moe en hijgen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 14:12

Ik heb dit een tijd geleden ook al geplaatst, met als reacties, ze meot op conditie komen maar we hebben er nog steeds last van...

Quincy (verzorgshet) loopt al te hijgen als ze maar een paar passen loopt, ze is onwijs dik... dat is nog van dat ze dr veulen heb gekregen, sindsdien is ze dik gebleven... ze is onwijs snel moe, zweten enz.... ze wil wel graag lopen.. als ze heel nat is van het zweet en nog maar ff gelopen heb wil ze nog dolgraag lekker heen en weer galloperen en springen enz maar doordat ze zo loopt te hijgen en te zweten stoppen we meestal maar.... hoe graag zij ook doorgaat..

maar dit is toch niet goed?? ze hijgt echt al naar een paar stappen..
een paar jaar geleden was dit voor zover ik me kan herinderen nog niet zo erg.... misschien wel al een beetje dat weet ik niet echt meer.... Scheve mond
ze rijd nu een paar dagen in de week... en dan rijd ze best wel flink niet zo ff 1 rondje en klaar...

de eigenaar vind het geen rede om de dierenarts erbij te halen aangezien ze nog gewoon loopt en goed eruit ziet (Behalve dr buikje dan)...

kan het iets ernstigs zijn....? hebben meerderen dit en wat kan het zijn?

kuss anne


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 14:16

ze staat dag en nacht op de wei. wel een hele volle wei dus eet de hele dag door gras, ze krijg een beetje hooi, verder niks... ze rijd zoals hierboven staat zeg maar 4/5 keer per week.. dr vacht.... tja is gewoon een vrij dikke vacht.... ze is 9 jaar, ik weet eigelijk niet of het in de zomer of winter erger is... daar heb ik nooit op gelet..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 19:42

ik heb net nog eens goed gekeken naar dr vacht, en eigelijk heeft ze vergeleken met de anderen nog een vrij dunne vacht, en bij de anderen staat het lekker dik omhoog zeg maar en bij haar een beetje dof naar beneden...
verder als we dr uit de wei halen elke dag lijkt het net alsof ze gezweet heeft en is ze vaak al vrij warm.. Verward

de eigenaar zal geen krachtvoer willen kopen maar dat kunnen we zelf ook wel doen.. maar is dat wel goed dan? aangezien ze zo dik is....?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 20:54

kan dit trouwens ook iets te maken hebben met dat ze niet goed ontwormt is? aangezien de eigenaar dat totaal niet bijhoud

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 20:56

oke dan ga ik eerst maar effe een wormenkuur kopen Verward

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:43

hoebevangen is ze zeker niet!! we gaan eerst ff een wormenkuurtje doen en licht bijvoeren.... en hopen dat ze er dan snel beter uit gaat zien...


anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 13:48

ja ik bedacht me ook al dat 1 wormenkuurtje dan niet veel zal helpen in 1 keer... maar we zullen er snel weer 1 geven... en volgende week kopen we nog wat krachtvoer..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: draveradora, Ymediem en 85 bezoekers