rhino pneumonie geconstateerd bij Rambo van Karon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

rhino pneumonie geconstateerd bij Rambo van Karon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 12:53

Boos! Hoi Iedereen,
Ik sprak Karon net effe en zij vertelde mij dat Rambo volgens de DA Rhino Pneumonie heeft want hij gaat steeds verder achteruit. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden want de comp van Karon is stuk. Ze begint zondag met de homeopatische middelen en daar ziet ze wel tegen op omdat wanneer deze aanslaan het eerst veel slechter gaat met Rambo en hij zelfs wel onderuit kan gaan, dus ik wens haar dan ook heel veel sterkte toe in deze rottige periode.
Mocht er iemand ervaring hebben met Rhino graag jullie verhalen en tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Groetjes Jeanine.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:44

Tja, het is iig besmettelijk. Er zijn verschillende vormen van. Je paard kan zijn veulen verwerpen, kan Atactisch worden, kan last krijgen van zijn lucht wegen en er is uit mijn hoofd nog een vorm.

Ik zoek eventjes voor je. Er is al wel aardig wat over geschreven op bokt.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:46


Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:04

Begin dit jaar was er Rhino bij ons op stal. als je vragen hebt kan je me PBEN!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:32

Er heeft een tijd geleden een stuk over in de Bit gestaan. Heel ingrijpend stuk trouwens..Het ging over een Stal waar alle paarden bijna besmet raakten en ze een medicijn uit limburg gingen halen waardoor de paarden genazen.. Wie heeft dat stuk en kan hem even inscannen?? Ik heb helaas geen scanner,maar het zou wel heel interessant zijn voor in deze topic!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:44

Cayenne schreef:
Er heeft een tijd geleden een stuk over in de Bit gestaan. Heel ingrijpend stuk trouwens..Het ging over een Stal waar alle paarden bijna besmet raakten en ze een medicijn uit limburg gingen halen waardoor de paarden genazen.. Wie heeft dat stuk en kan hem even inscannen?? Ik heb helaas geen scanner,maar het zou wel heel interessant zijn voor in deze topic!!


idd ! het ging om medicijnen die ze bij mensen voor herpes gebruiken, misschien kun je ivm de spoed Bit eventjes bellen ?

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:01

Sterkte...

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 21:23

Ik ben zelf niet lid van bit dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken of kijken, tja sorry.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:22

Cayenne schreef:
..Het ging over een Stal waar alle paarden bijna besmet raakten !

Hoe kan een paard bijna besmet raken. Hij krijgt het of hij krijgt het niet. Verward

Of bedoel je ' waar bijna alle paarden...'

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:57


wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:31

Bon is haar eerste veulen kwijtgeraakt aan Rhino. daarna heeft ze twee weken doodziek op stal gestaan en niet gegeten.
De da zei dat ze het overleeft had omdat ze zo'n sterk hart had.
Dit was allemaal voor kijn tijd, maar t moet echt vreselijk geweest zijn.

wens haar maar veel sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:34

Sugarmiss"]
[quote="Cayenne schreef:
..Het ging over een Stal waar alle paarden bijna besmet raakten !

Hoe kan een paard bijna besmet raken. Hij krijgt het of hij krijgt het niet. Verward

Of bedoel je ' waar bijna alle paarden...'
[/quote]

Ja inderdaad,Sorry Ben ook een beetje heel erg blond Bloos Blond

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:42

Bij Rambo heeft de Rhino een zenuw aangetast waardoor hij Atactisch is.
We gaan Woensdag naar Duitsland waar hij een accupunctuur behandeling krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:07

Ataxie van rhino geneest. Veel rust geven, zou er niet teveel mee rondtoeren. Kwestie van de immuniteit hoog te houden en dus stressvrije omgeving.

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:28

Volgens de veearts komt het nooit meer goed! Daarom ga ik naar Duitsland want de veearts daar zegt dat hij 70% van deze gevallen kan genezen met accupunctuur.
Rambo staat overdag in de wei met een mini-shet en gaat rond half vijf op stal. In de wei kan hij goed gek doen, bokken ,springen, rollen en galopperen(ziet er wel eng uit want hij galoppeerd met zijn achterbenen naast elkaar). Hij heeft geen pijn volgens de veearts en ziet er goed uit.(niet mager en kijkt helder uit zijn ogen). Alleen wordt hij soms wat onzeker omdat zijn achtebenen niet doen wat hij wil.
Ik hoop dat de accupunctuur helpt.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:15

Zannekin schreef:
Ataxie van rhino geneest. Veel rust geven, zou er niet teveel mee rondtoeren. Kwestie van de immuniteit hoog te houden en dus stressvrije omgeving.


Ben het hiermee eens> Je moet volgens mee niet, of in ieder geval zo min mogelijk, gaan reizen met zieke dieren. Je moet er zelf toch ook niet aan denken dat mensen met je gaan toeren als je ziek bent.
Stress id niet goed voor de weerstand en die heeft hij nu juist zo hard nodig.
Tevens is er volgens mij ook nog een kans dat je de ziekte ook verder verspreid.

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:56

Bij mijn paard is er in februari sluimerend Rhino geconstateerd Huilen . Hij had toen wel al een beetje last van ataxie, nu is het weer helemaal goed.... OK dan! !!! In februari dat jaar ervoor was ik eens (voor de verandering) in de kliniek omdat ik dacht dat-ie een ontstoken kies had. De DA dacht toen ook aan mijn paard te zien dat hij een neurologisch herpes virus onder de lede had. Dat werd niet aangetoont in het bloed, hij heeft toen wel een zware antibiotica kuur gekregen.
A.s dinsdag moet ik weer naar de kliniek, hij is uitgegleden en heeft zich waarschijnlijk verdraaid in zijn rug... Verward ik laat hem wel nog even goed nakijken betreffende de Rhino.... Verward
In ieder geval, sterkte!

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 08:24

Rambo is niet ziek! Volgens de veearts is hij niet besmettelijk. Oxbow jij ook veel sterkte. Laat je weten wat ze dinsdag zeggen?

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:22

Klachten die hij van de Rhino had zijn niet meer 'zichtbaar'. Voor mijn huidige klacht moet ik morgen weer terug, zodat de manueel therapeut er naar kan kijken of die nog 'afwijkingen' constateert....

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:09

Ben vandaag in Duitsland geweest. De arts wist niet zo goed raad met Rambo. Had nog niet eerder een paard gezien dat de zelfde symptomen had. Hij dacht dat Rambo misschien toch in de wei gevallen is of dat hij te hard gegroeid is(5cm. in 5 maanden). De spieren in zijn achterbenen zijn hard en misschien niet snel genoeg gegroeid met de rest. Heeft wel accupunctuur naaldjes gebruikt en moet over 2 weken terug komen. Hij zegt dat hij de oorzaak niet weet maar wel de symptomen kan behandelen.

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:38

Rambo loopt echt beter sinds de accupunctuur behandeling. Kan zelfs al bijna normaal galopperen!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:20

Hartikke mooi dat het weer zoveel beter gaat!
Maar vraagje: was het nou Rhino of niet?

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:43

Dat weet niemand. Uit een bloedtest kan je alleen aflezen of hij anti-stoffen heeft maar als dat zo is wil het nog niet zeggen dat de ataxie van de rhino komt. Heel veel paarden hebben anti-stoffen van rhino in het bloed maar worden helemaal niet ziek. Dus ik zal er waarschijnlijk nooit achter komen waarom hij ataxie heeft gekregen. Het lijkt er op dat de accupunctuur geholpen heeft maar moeten nu afwachten of hij nog verder verbetert want goed is hij nog niet.

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:14

Het blijft steeds beter gaan met Rambo. Vandaag een uurtje met hem gewandeld. Bokken en steigeren van plezier. Staart op zijn rug draven toen we langs een ander paard in de wei liepen. Heb er steeds meer vertrouwen in!

Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:54

mijn paard heeft ook acupunctuur gehad. Hij liep niet kreupel, maar had toch iets moeite met springen, oefeningen enz. dit kwam waarschijnlijk door overbelasting. (te snel groeien, veel spierontwikkeling) Hij is behandeld door Thijs Taconis (acupunctuur) en hij loopt nu weer heerlijk te dansen!