Ervaringen met enting tegen schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:28

Mijn paard is nu twee weken geleden geent tegen schimmel. Zij is dus een van de paarden met ongewenste bijeffecten. Op en rond de plek van de enting krijgt ze bulten (rijksdaaldergrootte) en bultjes. Sommige zijn echt vrij groot. Ze is niet suf of koortsig. Volgens de website van de fabrikant kunnen deze bijwerkingen voorkomen bij ongeveer 3% van de paarden. Bij de meeste paarden trekt het vanzelf weg.

Sommige paarden schijnen wel koorts te kunnen krijgen, apatisch, weinig eetlust kan er ook bij horen. In dat geval zijn de bulten zo groot als je handpalm. Dan moeten de neveneffecten wel behandeld worden.

Ik dacht... ik meld dit toch nog maar even, ondanks dat het een redelijk oud topic is...



Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 23:03

Even een update. B'elanna's rare bulten zijn verdwenen. Het bultengedoe heeft precies een week aangehouden. Ik meld het toch maar even. Je weet nooit wie er nu of in de toekomst een keer gaat zoeken op schimmelenting. Dan weet je tenminste dat dit kan voorkomen en vanzelf verdwijnt. PS sommige bulten hadden de maat van een klein ei Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, Mandy73_unes, Murloc, nadcha, SannevZ, Sharnelle en 34 bezoekers